Sehun berasa marah krana bajunya sudah kotor dia melihat pekerja tersebut dan menampar pipi pekerja tersebut. Semua org yg ada di situ tercengang dgn perbuatan tersebut termsuk kai. Tdk tahu perbuatan sehun itu betul atau salah. Sbb klau ade org tmpahkn air dekat baju kite mesti kite marah. Tetapi dlm masa yg sama sehun tdk patut menampar pipi pkerja tersebut lagi-lagi pkerja tersebut adlh perempuan.
Kai pegi ke arah pekerjanya utk memastikn pekerjanya tdk ape-ape.
"Irene awk ok" tanye kai
"Saye tk ape-ape" jwab irene dlm keadaan menangis.
"Eh, kau buta ke kau tengok skrg habis baju aq dh kotor kalau kau rase kau tk boleh buat keje snang mcm ni kau gi je keje kutip sampah tu" kate sehun dgn nada marah dan sindiran.
"Saye mntk maaf Encik saye tk sgaja" jwab irene dlm keadaan menangis sambil memandang lantai.
"Senangnya kau kate maaf habis baju aq ni mcm mane" jwb sehun lalu mengangkat tgnnya utk menolak perempuan itu. Tetapi dihalang kai.
"Dia dh mntak maaf kan maaf kn jelah, baju kau tu tukar ngn baju aq kt bilik persalinan" kate Kai smbil memegang bahu sehun.
"Nasib kai ade klau tk dh lame aq kejekn kau" kate sehun dlm nada menggugut dan berlalu ke bilik persalinan.
"Irene pegi bersihkan baju awk yg ni biar pekerja lain buat" arah kai kpd irene.
"Baik bos" jwab irene dan berlalu pegi.
Kai menundukkan sedikit badannya menandakan maaf atas kejadian tadi kpd pelanggan.
Setelah sehun selesai menukar bajunya dia pergi berjumpa dgn kai.
"Aq nk blik dulu" kate sehun tanpa memandang kai.
"Tadi kate nk cite sesuatu dekat aq" kate Kai
"Aq tk de mood dh nk cite kt kau" Kate sehun sambil memandang tajam irene yg baru saje selesai menukar bajunya. Lalu sehun pergi kluar dari cafe itu.
Irene yg perasan sehun sdg memandangnya terus buat-buat seperti tk nmpak.
Kai hanye memandang sehun yg berperangai pelik. Sebelum ini dia tdk pernh berperangai berang sperti itu lagi-lagi dgn perempuan. Sehun adalh seorg lelaki yg tdk suke memukul perempuan. Dia pantang ade lelaki pukul perempuan tapi kali ni dia agak pelik dia sudah berani memukul perempuan.
"Ape yg buat sehun jadi mcm ni" kate hati kai.
Bersambung...
YOU ARE READING
COME TO ME
RomancePerkahwinan yg dipaksa oleh keluarga membuat mereka terpaksa hidup bersama. Bagi Irene ini ialah seperti satu perkahwinan yg sentiasa diimpikan olehnya. Tetapi lain pula bagi Sehun dia merasakan perkahwinan ini satu penghalang utk dia bersama kekas...