Sehun agak berang hari ini krana ommanya menyuruh dia kluar mkn bersma irene mlm ini.
Puas dia menolak tetapi ommanya tetap dgn keputusannya.
"Aaaaaa, benci betul aq irene.. irene...irene je tk de ke benda lain nk ckp, hebat sgat ke perempuan tu sampai omma bangga sgat dgn dia, aq tengok mcm perempuan kampung je" kate sehun smbil menumbuk bantalnya.
Siap lh kau perempuan mlm ni aq akn buat kau betul-betul benci dgn aq. Aq akn buat kau tk setuju utk kawin dgn aq. Kate hati sehun dgn niat jahatnya itu.
Dia tersenyum sinis dgn plannya utk megenekan irene. Dia akn kenekn perempuan itu cukup- cukup. Baru puas hati sehun.Malam itu omma sehun menyuruh dia menjemput irene dan menghantarnya pulang. Sehun cuba membantah tetapi puan oh cuba menggugut sehun. Jadi sehun terpaksalh mengambil dan menghantar irene nnti.
Di depan rumah irene sehun membunyikan hon keretanya banyak kali utk menyakitkan hati irene. Beberapa minit kemudian irene pun kluar dari rumahnya.
Sehun menurunkan tingkap keretanya dan menjerit ke arah irene.
"BOLEH CEPAT SIKIT TK NENEK AQ BUKANYA PEMBANTU KAU" kate sehun dgn sinis
"Ye dh siap ni" kate irene smbil membuka pintu kereta sehun
Di tempat duduk penumpang terdapat beberapa helai surat khabar. Irene mengambil surat khabar itu dan meletakkan di tempat duduk belakang.
Tetapi belum smpat irene meletakkan surat khabar itu sehun menghalangnya daripada meletakkan surat khabar itu di belakang.
"Eh knape nak letak belakang pulak surat khabar tu" tanye sehun dgn nada menyampah
"Habitu saye nk duduk mane" tanye irene
"Surat khabar tu utk lapik kau duduk atas surat khabar tu aq tk nk bekas kau ade kt kereta aq faham" kate sehun dgn sinisnya kpd irene
Irene hnya menurut shaja perintah sehun tnpa membantah.
Lama mereka berdiam diri tiba-tiba sehun memulakan perbualnya.
"Itu rumah kau ke nenek" tanye sehun dgn sinisnya
"Haah knape" tanye irene dgn hairannya
"Tk de lh aq fikir kau ni kaya sgat smpai omma aq nk sgat kawinkn aq dgn kau, rupa-rupanya kau ni cume gelandangan" kate sehun sambil membuat muka tdk bersalah
"Encik sehun, gelandangan dgn keluarga saye jauh beza jadi tolong jgn samakan" kate irene dlm nada terkilan dgn ape yg dikatakan sehun tadi
"Oh ye ke jauh beza rupanya saye ingat same tadi" kate sehun dgn sombongnya
Irene hanya berdiam diri dgn ape yg dikatakan sehun tadi. Dia tdk mahu bercakap dgn sehun lebih lame ntah ape pula dia akn ckp nanti. Baik diam dari kite yg sakit hati nnti.
Stelh lame berada di atas jalan raya akhirnya mereka pun sdah sampai di restoran itu. Semasa mereka masuk ade seorang pelayan berjalan ke arah mereka.
"Encik ade buat tempahan meja, jika ade sila beritahu name" kate pelayan itu kpd sehun
"Name saye Oh Sehun" kate sehun
"Tunggu sekejap ye encik" kate pelayan itu sambil mencari name sehun di dlm buku tempahan meja
"Encik Oh sehun meja private sebelah sana, mari saye hantarkan" kate pelayan itu smbil tersenyum kpd sehun dan irene.
Sehun dan irene hanya mengikut sahaja ke mana pelayan itu membawa mereka.
"Silakan encik, nikmatilh mkn mlm yg indah ini" kate pelayan itu kpd sehun dan irene.
"Terima kasih" kate sehun dan irene serentak
"Kau tk payah happy sgat, cepat mkn boleh balik cepat skit, tk de lh kene menghadap muka kau lame-lame" kate sehun sambil membuat muka menyampah.
Irene hanya mengikut shaje perintah sehun. Takut pulak dia klau membantah habis semua ayat penghinaan akn keluar dari mulut sehun.
Senyap shaja suasana mereka hanya kedegaran muzik yg dimainkan oleh pemain muzik.
Setelah setengah jam menikmati mkn mlm irene meminta diri utk ke tandas sekejap. Beberapa minit kemudian irene keluar dan dia terkejut apabila dia tdk melihat Sehun di meja mkn tadi. Irene sdh mula gelisah.
Irene bertanya kpd pelayan yg berada berhampiran degannya.
"Encik mane lelaki tadi yg duduk dekat situ" kate irene smbil menunjukkan tempat yg diduduki sehun tadi.
"Oh lelaki tu dia baru je kluar tadi" kate pelayan itu
"Oh ye ke terima kasih" kate irene dan terus keluar dari restoran tadi
Irene melihat kereta sehun tdk jauh dari situ. Dia terus pegi ke kereta sehun dan masuk.
"Kau gi mane ha, kau tau tk lame aq tunggu kau" kate sehun dgn marahnya dan terus memandu keretanya pergi dari perkarangan restoran itu.
Setelah menghantar irene balik sehun terus masuk ke dalam bilik dan tertidur.
Bersambung...
YOU ARE READING
COME TO ME
RomancePerkahwinan yg dipaksa oleh keluarga membuat mereka terpaksa hidup bersama. Bagi Irene ini ialah seperti satu perkahwinan yg sentiasa diimpikan olehnya. Tetapi lain pula bagi Sehun dia merasakan perkahwinan ini satu penghalang utk dia bersama kekas...