"Ee Eva, ilk olarak nereye gitmek istersin?"dedi Julie. Julie benim küçüklükten tanıdığım en yakın arkadaşımdı. Evde canım fazlasıyla sıkıldığı için Julie'yi biraz zorlayarak dışarıya çıkartmayı başarmıştım.
"Şuradaki kafe güzel görünüyor, oraya oturalım mı?"dedim. Julie kafeye bakarak; "Olur ama..."dedi şaşkın bir şekilde. Önümüzde duran kafeye kafamı çevirirken."Olur ama ne?"dedim. Gördüklerim karşısında dona kalmıştım. Chris bir kız ile birlikte el ele yürüyerek o kafeye girmişlerdi. Chris neredeyse benim bir senelik sevgilimdi ve şimdi onu başka bir kızla el ele görmek kalbimi yerinden söküp atma isteği uyandırıyordu.
Julie kolumdan tutup çekiştirmeye başladı.
"Hadi Eva, eve gidelim,"dedi sessizce. Arkamızdan esen ılık rüzgar düz saçlarımı savururken ben hala sessiz bir şekilde onları izliyordum. Aldatılmıştım, en derinden vurulmuştum. Nazikçe yağmaya başlayan kar ile birlikte bir damla yaş süzüldü gözlerimden. Onları izlemeye dayanamayan yüreğim sessizce göz yaşımı silerek arkamı dönüp gitmeme neden oldu.
"İyi olmalısın Eva." Julie beni teselli etmeye çalışıyordu fakat ben lanet olsun ki teselli olamıyordum.
"Tamam Julie ben iyiyim."
"Tabii, bu göz yaşları da mutluluktandır zaten,"deyip gözlerini devirdi. Gözümdeki yaşları ve soğuktan kızarmış burnumu silip hafifçe tebessüm ederek;"Ağlamıyorum ki,"dediğimde Julie; "Boşver, piçin tekiydi zaten,"deyip gülümsedi. İçim kan ağlasa da Julie'ye tebessüm edip yoluma devam ettim.
***
Eve vardığımızda annemlere gözükmeden odama çıktık.
Julie; "Eva,"deyip elini omzuma koydu.
"Biraz daha iyi misin?" İçimden hayır desemde dışımdan "Evet,"dedim."Kızlar! Hadi yemeğe!" Annem eve geldiğimizi anlamış olacak ki bizi yemeğe çağırdı.
"Gidelim de biraz karnımızı doyuralım sonra da film izleriz. Biraz kafa dağıtmak iyi olur,"dedi Julie."Tamam gidelim hadi," deyip aşağıya yemeğe indik.
Merdivenlerden inerken annem elinde tepsi ile birlikte yemek masasına geçerken bana baktı."N'oldu sana böyle?"dedi telaşlı bir şekilde bakarak. "Birşey yok anne iyiyim, soğuktan geldik geçer," deyip yanağına sulu bir öpücük kondurdum.
***
" Tabağı uzatır mısın Carol teyze?"
" Al bakalım,"dedi annem Julie'ye tabağı uzatırken."Teşekkürler." Yemeğimizi yemeye henüz yeni başlamıştık ki kapı çalmıştı ve muhtemelen gelen babamdı.
"Ben açarım,"deyip kapıya yöneldim. Kapıyı açtığımda tahminlerim doğru çıkmıştı ve gelen babamdı.
"Hoşgeldin baba," deyip sarıldığımda babam da bana sarıldı.
" Hoşbuldum."" Eva gelen kim?"diye seslendi annem.
"Babam geldi anne,"deyip yerime oturdum. Arkamdan babam gelip;
"Ee kızlar, yarın okulunuz açılıyor,"deyip sırıttı."Sağol Richard amca, hatırlattığın iyi oldu. Unutmuştum,"deyip gülümsedi Julie. Benim keyfim yoktu babam üzgünlüğümü anlamasın diye çabalıyordum. Ailenin yanında zor durumda kalmak çok kötü bir durumdu. Yavaşça masadan kalkıp karşıdaki oturma odasındaki koltuklardan birine oturduğumda arkamdan Julie de geldi.
"Nasılsın?" dedi sessizce.
" İyiyim."
" Daha iyi olabilirsin, bu yüzden komedi filmini başlatıyorum,"deyip filmi başlattığı gibi durdurdu.
"Ne oldu?"
"Ah, Tanrım, Eva, neden söylemiyorsun patlamış mısır yapmadık," deyip dirseğiyle dizime baskı uygulayarak kalktı.
"Tanrım, Julie, şu kalkışlarına çekidüzen ver artık!" deyip sırıttım. Julie bana dönüp
"Bakarız,"deyip göz kırptıgında ikimizde küçük bir kahkaha patlattık.
Ah bu kızı seviyordum. Bana iyi geliyorsun Julie. Aslında üzüntüm geçiyordu tek ihtiyacım biraz zamandı. Diğer kızlar gibi içime kapanmak istemiyordum.
"Eva, biliyorsun ki odanda bir televizyon var neden Julie'yi de alıp odanda izlemiyorsun? Böylece biz de rahat ederiz."
" Haklısın anne," deyip göz devirdim fakat sonra tebessüm edip annemin anlından öptüm.
" Julie! Julie! Tanrı aşkına, neden ses vermiyor bu kız?" Julie'nin yanına mutfağa gittiğimde patlamış mısırla uğraşıyordu.
" Bir şeyi yapamadın mı Julie?" deyip kahkaha attım. Her yeri yağ içindeydi.
" Hallediyorum Eva gördüğün gibi."
" Evet görüyorum. Birazdan seni yere yatırıp üstünde kayak yaparmış gibi kayacağım. N'aptın sen her yerin yağ olmuş?" deyip kocaman kahkaha attım.
Beni tekrar edip göz devirdi.
" Tamam tamam. Sen git temizlen ben hallederim ordan odama geç," dedim elinden alırken
"Tamam acele et,"deyip tebessüm etti.Patlamış mısırı hallettikten sonra odama çıkmaya koyuldum. Odamın kapısını açtığımda Julie yerine kurulmuş bir şekilde beni bekliyordu.
"Başlat bakalım," deyip patlamış mısırımı ağzıma attım.Merhaba arkadaşlar ilk hikayemle birlikte sizinleyim umarım beğenirsiniz vote ve yorumlarınızı bekliyorum iyi okumalarrr :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BALO
أدب المراهقينHayatına yeni bir sayfa açmak üzere hazırlanan bir kızın hikayesi. Siz de o kıza katılmaya ne dersiniz?