Hoofdstuk 1

321 7 2
                                    

Anna's p.o.v
"Daan! Anna! Komen jullie even naar beneden we moeten met jullie praten." roept mijn moeder vanaf beneden. Een zucht verlaat mijn mond. Ik leg de spullen weg waar ik mee bezig was en loop mijn kamer uit. Op de gang kom ik Daan tegen, we kijken elkaar vragend aan en lopen dan naar beneden. Als we in de woonkamer aankomen zien we onze vader en moeder serieus op de bank zitten. Ik en Daan nemen op de bank tegen over ze plaats en ik kijk ze vragend aan.

"Oké om maar meteen met de deur in huis te vallen, Anna je moet stoppen met Rugby (a/n Anna is kampioen in rugby)." zegt mijn vader na een  minuut doodste stilte. Ik kijk hem ongelovig aan. "Wat waarom, waarom kan ik niet gewoon doorgaan met rugby?!" roep ik ongelovig uit terwijl ik op sta. "Anna, ga zitten!" schreeuwt mijn vader. Ik zucht en ga vervolgens weer op mijn stoel  zitten. "Omdat wij dat zeggen. En omdat wij bijna nooit thuis zijn ga je naar een internaat, het internaat waar je vader op gezeten heeft." zegt mijn moeder kalm. Het enige wat ik doe is ze boos en verdrietig aan kijken.

Daan's p.o.v
"En omdat wij bijna nooit thuis zijn ga je naar een internaat, het internaat waar je vader op gezeten heeft." zegt mijn moeder kalm.

Ik zie Anna boos maar tegelijkertijd verdrietig kijken, maar verder zegt ze niks. Dus daarom besluit ik mijn mond maar open te trekken. "Waarom halen jullie mij en Anna uit elkaar! We redden het prima samen! En dat jullie bijna nooit thuis zijn kunnen wij ook niks aan doen, maar daar hoeven wij niet onder te leiden! Ik houd van Anna, want ze is mijn tweeling en dat kunnen jullie niet van ons af pakken." schreeuw ik verontwaardigd naar mijn ouders. Mijn ouders kijken me met open mond aan, maar herpakken zich al snel. "Dit is ons besluit en dat staat vast. Ze gaat over twee dagen naar het jongens internaat punt uit." zegt mijn vader boos. Ik kijk hem een aantal seconden verward aan. Jongens internaat... En nu is het Anna's beurt om haar mond open te trekken. "Een jongens internaat! Waarom dat dan. Stuur me dan naar een meisjes of gemixt internaat." zegt ze terwijl ze verward onze ouders aan kijkt. "Sorry Anna maar je gaat naar dat internaat punt uit. En ik zou je spullen maar gaan pakken, want over twee dagen verrtek je al." zegt onze moeder kalm. Het ene moment zit Anna onze ouders nog met betraande ogen aan te kijken en het andere moment is ze al boos naar boven gerend.

Ik geef mijn ouders nog een laatste boze blik en ren vervolgens naar boven. Als ik boven aan kom hoor ik snikken uit de kamer van Anna komen. Ik open voorzichtig de deur en tref een huilende Anna aan op bed. Ik loop naar haar toe en trek haar in een knuffel, bijna meteen valt ze huilend in mijn armen. "Waarom Daan, wat heb ik ooit verkeerd gedaan. Ik wil jou niet kwijt." zegt ze huilend. Ik kijk haar met betraande ogen aan en knuffel haar nog steviger. Ik kijk Anna aan en zie dat ze begint te gapen. Ik leg haar op bed neer en geef haar een kus op haar voorhoofd. "Ga maar slapen Twinnie, morgen word een drukke dag." zeg ik en verlaat de kamer. Ik zie nog dat ze knik en dat ze vervolgens in slaap valt.

Anna's p.o.v
"Waarom Daan, wat heb ik ooit verkeer gedaan. Ik wil jou niet kwijt." Zeg ik huilend tegen Daan. Daan kijkt me met betraande ogen aan knuffeld me steviger.

Ik begin te gapen en merk dat ik moe begin te worden. Daan legt me op bed neer en geeft me een kus op mijn voorhoofd. "Ga maar slapen Twinnie, morgen word een drukke dag." zegt Daan en loopt de kamer uit. Ik knik nog naar Daan en val vervolgens in een diepe onrustige slaap.

~~~~~~~~~~~~~~
Heii,
Dit was het eerste hoofdstuk. Hoop dat jullie het leuk vinden. Als er fouten in zitten ofso dan hoor ik het wel. Elk hoofdstuk heeft rond de 700 woorden..

Anna

Daan

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Daan

Daan

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
Jongensinternaat?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu