öncelikle bu yazıyı https://birbalzamin.wordpress.com/2015/08/21/liseye-yeni-gecenlere-tavsiyeler/ adreinden aldım :) iyi , keyifli okumalar ...
1- Gideceğiniz okulu Facebook, Twitter gibi sosyal medya siteleri üzerinden araştırın. Okulunuzun öğrenci profilini böylece görmüş olursunuz. Kendinize yakın gördüğünüz yaşıtlarınız olursa ekleyebilirsiniz, ancak abartmamaya özen gösterin, sapık gibi durmak kimse istemez! Eğer arkadaş olursanız biraz sohbet edin, mesaj bombardımanına tutmayın.
2- Sizinle aynı liseye geçen bir arkadaşınız olması güzeldir, çok yakın olmasanızda ilişkinizi korumaya özen gösterin. Ancak birbirinize yapışıp başka insanlardan kendinizi soyutlamamalısınız.
3- Sınıfa ilk girdiğinizde burnu havada davranmayın, ilk izlenim önemli sonuçta. Herkesin sizin gibi heyecanlı olacak, sevecen gözüken kişilerin yanında bulunmayı tercih edeceksinizdir. Siz de oldukça güler yüzlü ve arkadaş canlısı davranın.
4- Şimdi bir gerçek var: Herkes birbirini kesecek. Erkekler kızları süzecek, kızlar erkekleri gözden geçirecek, kızlar kızları kesecek; klasik olaylar. Siz de doğal olarak bunları yapacaksınız, çevrenizdekilere "Ay şu çocuğa bak" gibi şeyleri hemen yapmayın bence, kimin nasıl biri olacağı belli olmuyor. Bir de tabii korkutucu korkutucu bakmayın.
5- Sınıfınızdaki kişilerle hele ilk sıra arkadaşınızla yakın olmanız çok olası. Aman dikkat edin, ilk gün iyi anlaştık diye kanka olmayın. İnsanları tanımadan yakınlık kurmamaya özen gösterin
6- Öğretmenlerin sizinle ilgili görüşleri ilk günden oluşmaya başlar. Derste çok dalgın olmamaya özen gösterin, heyecanlanınca konuşuyorsanız -örneğin ben- hocayı kızdırmamaya özen gösterin. İlk günden ders yapmak isteyen bile olabilir, şaşırmayın. En öne oturup öğretmenlerin gözüne bakmak sınıf arkadaşlarınızın sizinle ilgili kötü şeyler düşünmesine sebep olabilir.
7- Bazı okullar öğrencilerin tanışması için tanışma aktiviteleri yapabiliyor, bunlara katılmaya özen gösterin.
8- Üst sınıflardan arkadaşınız varsa harika bir haber. Sizi arkadaşlarıyla tanıştırırlar, öğretmenlerle ilgili tüyolar verirler.
9- Özellikle okulunuz büyükse sınıfın/sınıfların yerini öğrenin. Geç kalma, kaybolma durumu olmamış olur.
10- Birinden ne kadar rahatsız olsanızda gıcık olmayın, sataşan olursa bir şey dersiniz tabii ama siz sevecen olduğunuz sürece öyle bir durum çıkacağını sanmıyorum.
11- Herkesin giyinmeyi sevdiği bir tarz vardır, olmadığınız gibi giyinmeyin içinde en rahat olduğunuz şeyleri giyin.
12- Düzenli olun, okulun ilk günlerinde ders, ödev olmayabilir ama düzen yeni yeni oturmaya başlıyor. Ajanda kullanmanızı öneririm.
13- Bir grup varsa onlar sizi davet etmedikçe o gruba girmeye çabalamayın. Eminim siz de arkadaş grubunuza bir yabancı istemezdiniz.
14- Okulun ilk haftalarında hatta ilk 2 ay biriyle çıkmamaya özen gösterin derim. Dünyanın en tatlı kişisi olsa da neler olacağı belli olmaz, kimin ne olduğu belli değil. Boşuna dedikodu malzemesi olmayın.
15- Üst sınıflar daha rahat tavırları ve tabii daha büyük oluşları ile çekici gelebilir. Beğenseniz de gözünüzü dikip bakmayın derim, komik duruma düşmemek için. Biliyorsunuz ki lise High School Musical değil.
16- Kendiniz olmak çok önemli! İnsanlara olmadığınız biri gibi tanınmak istemezsiniz. En üzüldüğüm popüler olucam, gruba giricem diye sigaraya başlayan, olmadığı tavırlara giren kişiler. Bunlara gerek yok.
17- Popülerlik odaklı olmayın, sosyal statü mutluluk demek değil. Ayrıca bazı şeyler olacağı varsa olur.
18- Okuldan bir gün önce cildinize daha önce yapmadığınız bir peeling, maske yapmayın veya bilmediğiniz ürün kullanmayın. Cildiniz reaksiyon verirse hiç hoş olmaz!
19- Yanınıza kulaklık alın bence, her okulun ilk gün ortamı farklıdır sıkılmazsınız. Asosyal olup kulaklıkla "beni rahatsız etme" sinyali de vermeyin.Okulda telefona izin varsa, bizim var, götürebilirsiniz; ama yine söylüyorum telefonu insanları itmek için kullanmayın.
20- Abartılı bir makyaj okul ortamına pek uygun sayılmaz, hele bir lise bir olarak aşırı kaçacaktır. Ancak bakımlı ve daha hoş gözükmek isterseniz küçük dokunuşlar yapabilirsiniz
evet bu kadar umarım yardımcı olmuşumdur.... :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
♥LiSE TAVSIYELERİ !!!!! ♥
Non-Fictionben daha liseye gecmedim... ama ara ara bana yardimci olun , ben size yardimci olayim.. birbirimize yasadiklarimiizi anlatalim ! heyecanimizi ,... mesela ilk gun neler yapacagimizi .. neler yapmak istedigimizi . birebir konusabiliriz !! ilk kitabim...