Felix Perspektiv
Till: Maja😍👅
Jag skickar snabbt iväg bilden till Maja och tar inte många sekunder innan jag får svar.
Från: Maja😍👅
Och du tycker jag är snygg?!?
God damn boi!😍😍Jag flinar åt Majas svar ett par enstaka sekunder.
Till: Maja😍👅
Tycker ju att du är mycket mycke snyggare! Haha😏Från: Maja😍👅
Skulle inte säga att jag själv tycker jag är snygg men du får tycka vad du vill,hahah😅Maja's Perspektiv
Felix hade bara dissat det jag hade skrivit sist,Men jag bryr mig inte. De är ju inte så att jag känner något för honom,För det gör jag inte! Visst,Han var snygg och så men det är det ända jag vet om honom. Att han är snygg och schysst och att han bor några kvarter bort från mig.
Nästa Dag!
Skola. Tror vi alla har samma tankar när det gäller skolstart igen,Fan!
Jag gick sömnigt upp ur sängen och klädde på mig och sen gick jag och sminkade mig lätt med mascara och ögonbrynsskugga.Jag gick ner för trappan in i köket och försökte hitta något jag kunde äta. Helt tomt i kylen.
Jag suckar och går och sätter mig vid teven istället för att fördriva lite tid innan jag ska gå till bussen som tar mig till skolan.Jag gick ut i hallen och satte på mig mina låga sneakers och min jacka och gick men snabba steg mot bussen som skulle komma vilken minut som helst.
Jag klev på bussen och blippa mitt kort mot den där kortläsaren och leta mig en plats att sitta på långt bak i bussen.
Ett tag senare kliver det på ett gäng killar som kommer allt närmare mig längst bak.
Vänta?! En av dom såg exakt ut som Felix?!
"Kan inte ha varit han,Varför skulle de ens vara han för?" Tänkte jag för mig själv en sekund.Jag kolla diskret mot killarna men klumpig som jag är så råka jag sparka till väskan också så alla killarna riktade blickarna mot mig men kolla snabbt bort igen förutom en som stod och flinade som en idiot aldelens för länge enligt mig.
Jag började gå mot dörrarna när bussen bromsade in och började gå mot skolan. Efter ett tag hör jag rop efter mig,jag kollar bak och ser killarna som klev på bussen och som kollade mot mig. Jag börjar öka takten för att slippa ha dom bakom mig.
Jag kom fram till skolan och gick snabbt in och fram till mitt skåp där min bästa vän stod och vänta på mig.
- Maja!! ropa hon och krama om mig.
- Haha,Hej. Sa jag med skratten i rösten och krama om henne också.
Jag tog fram mina böcker som jag behövde och min dator. Jag och Emma (min bästa vän) börja gå mot So-lektionen. Vi höll på med religion,Inte alls min starka sida.
Jag och Emma letade två lediga bänkar typ näst längst bak i klassrummet, för varken jag eller Emma gillar att sitta långt fram. För det första, man får typ all uppmärksamhet om man råkar låta eller råka tappa något. För det andra, man kan smuggla fram mobilen utan att någon märker.
Lektionen började och jag fattade inget alls under hela lektionen. Vi jobbade om Antikens Grekland och jag fattade nada av det som vi hade gått igenom, även om jag hade läs och kollat på filmer om och om igen så fattade jag verkligen ingenting.
Lektionen var äntligen slut,Är förvånad att en timma faktiskt kan kännas som ett år!
Jag och Emma gick och lämna våra saker i våra skåp innan vi gick till matsalen.Efter skolan!
Äntligen hemma! Jag slängde av mig skorna och hängde upp jackan på kroken i hallen och sprang upp för trappan för att slänga mig i sängen och genast dra upp mobilen för att kolla om Felix hade skrivit något,Vilket han hade.Från: Felix👅
Såg dig idag👅😏Till: Felix👅
Jasså?
Vänta va?!? Går vi på samma skola???😧Från: Felix👅
Hahah aa det gör vi. Såg dig på bussen imorse också😏😙Till: Felix👅
Ojj,Heh.. Ignorera hur diskret jag var på bussen tack🙄Från: Felix👅
Haha om du vill det så😅Från: Felix👅
Jo,Btw... Hade du kanskeTill: Felix👅
Hade jag kanske??Från: Felix👅
Hade du kanske velat träffas någon gång efter skolan kanske?Jag stanna upp några sekunder,Jag satt och log åt sms:et jag precis fick. Mitt hjärta stanna en sekund.
Till: Felix👅
Ja,Gärna😜Från: Felix👅
*Yessss*😅😏😘Till: Felix👅
Hahah,Du hade tänkt på det tidigare? Eller?😂😘Från: Felix👅
Kan hända.
Meeeen,När ska vi ses då? Imorron efter skolan kanske?Till: Felix👅
Ja,Varför inte☺️----------------------
Hoppas ni gillade detta kapitel också<3
Rösta och kommentera vad ni tycker så blir ja jätte glad <33
YOU ARE READING
Dedär Jävla Flinet ~ F.S
FanfictionVet inte vad ja ska skriva här men läs gärna boken,Den e bra. Jag lovar!