14

109 4 1
                                    

Majas Perspektiv

- MAJA, MAJA, MAJA!!
Hör jag Emma halvt ropa när killen har gått från våran plats och jag nästan är framme vid min plats igen.

- Haha va är det? Fråga jag och skratta lätt med ett flin på läpparna.
- Jag fick hans fucking nummer??! Omg! Sa hon och kinderna blossa upp så dom vart alldeles tomatröda.
- Oooh,Vad heter han då? Fråga jag och höjde ögonbrynen.
- Omar. Han är 2 år äldre än oss och han bor bara några kvarter bort från mig,Och han går skola typ en bit bort från oss också! Sa hon medan jag knappt hann höra henne för hon prata så snabbt.

Jag avbröt henne mitt i meningen av att jag skratt till lätt och försökte få kontakt med henne utan att hon fortsatte prata.

- EMMA! Hallå?! Hahah,Lugna ner dig lite grann när du pratar. Märker du inte hur fort du pratar? Sa jag och skratta.

Jag och Emma bestämmer oss för att ta bussen hem till henne eftersom vi kände oss klara i stan,Vi hade ändå varit här i ungefär 3 timmar.

Vi klev av bussen och börja gå mot Emma. Vi hänger av oss våra jackor och slänger av oss skorna och går sen upp till emmas rum med mobilen i handen båda två,haha.

Efter en stund lägger jag ner mobilen och frågar Emma vad vi ska göra.

Jag hann knappt ställa frågan innan jag fick ett sms av Felix som fråga om jag vill träffas.

- Uhm.. Vad heter de,Jag ska gå och träffa Felix så jag måste gå nu Emma, Sa jag försiktigt.
- Ehm,Jaha.. Okej,Men gör du det. De är lugnt för mig. Sa hon och log.
- Helt säkert? Vill inte att min bästa vän känner sig utanför, Sa jag och kolla allvarligt mot henne men ändå så log jag mot henne.
- Jag är säker,Jag tror jag kanske ska passa på att skriva till den där Omar medans du är borta då,Sa hon och klia sig i nacken med en nervös min.

Jag skratta och sa åt henne att det lät som en bra ide. Jag gick ner för trappan in i hallen där mina skor och min jacka hängde. Jag krama om Emma och sa hejdå innan jag skulle gå hem och träffa Felix.

Jag skulle tydligen vara helt ensam hela veckan då mamma skulle resa bort med jobbet.

Ungefär 25 minuter efter jag har kommit hem så knackar det på dörren vilket borde vara Felix då. Jag öppna dörren försiktigt och där stod han,Min fina Felix.

Han log och kom fram till mig i världens mysigaste kram.

- Hej älskling,Sa han efter jag släppt taget om hans mysiga kram.
- Hejj,Sa jag och log mot honom.

Vi gick upp på mitt rum och bestämde oss för att kolla på film och beställa pizza till det också.

Efter cirka 35 minuter så kom pizzan och jag gick upp igen till mitt rum med kartongen i handen medan Felix satt i sängen och försökte hitta en bra film. Efter ett tag så bestämde vi oss för att kolla på Growns Up.

Ett tag in i filmen har vi ätit upp hela pizzan och jag ligger med huvudet mot Felix axel och känner hur jag kommer somna när som helst.

Mer hinner jag inte tänka innan jag ser att allt blir svart och jag somnade.

—————————————
HEJ ALLA!!
Åherregud,Har verkligen varit sämst på att uppdatera här så de e sjukt :(
MEN! Ett nytt kapitel,Skrev de lite längre också märker ja nu,hihi<3
Men hoppas ni gillar de<3
Rösta gärna och kommentera va ni tyckte!
Ni e bäst<3

Dedär Jävla Flinet ~ F.SOnde histórias criam vida. Descubra agora