18

8 1 0
                                    

Klockan var vid 23 och jag och Felix låg i sängen hemma hos mig och skulle kolla på film. Både jag och Felix var helt slut efter vi hade vart på grönan hela dagen så vi hann egentligen inte kolla så mycket på filmen då vi båda somna ungefär precis när filmen hade börjat.

~ Felix Perspektiv ~
Jag vakna av att solen lös mig i ögonen igenom det stora fönstret. Jag kolla försiktigt om Maja fortfarande sov. Det gjorde hon. Hon är så jävla söt när hon sover. Jag försökte försiktigt klättra över Maja för att kunna sätta på mig min hoodie som låg på golvet från igår.
Jag gick försiktigt ner i trappan och smög mig in i vardagsrummet och satte mig i soffan för att kolla om det fanns något att kolla på tv:n.

Efter ett tag plingar det till i mobilen,jag plockar snabbt upp den och kollar vad det var.
Det var någon som hade skrivit till mig på instagram från ingenstans. Hur hon hitta mig är ju min fråga då jag är privat och inte har så många följare direkt.

Jag bestämde mig för att svara den här tjejen och fråga hur hon hitta mig och vad hon ville mig.
Det visa sig att hon hette Vanessa och bara bodde några minuter bortanför mig tydligen.

Ännu ett tag senare när jag sitter och skriver med den här Vanessa ser jag Maja komma ner för trappan med en hoodie och sina pyjamasshorts på sig.

"Gomorron min finaste" sa jag,hon log.
"Gomorron älskling" fick jag som svar. Hon kom och satte sig bredvid mig i soffan.

"Vem är det du skriver med?" Frågar hon efter en stund.
"Någon Vanessa som börja skriva från ingenstans nyss" sa jag.
"Vänta,få se hennes profil" sa Maja och tog mobilen ur handen på mig. Hon börja bläddra bland alla hundratals bilder den här tjejen hade.
"Vänta,det är ju förfan den Vanessa." Sa hon efter en stund.
"Vilken Vanessa?" Fråga jag försiktigt.
"Nä,hon gick i min klass under högstadiet och var en riktig bitch mot alla" sa hon.

Jag tog mobilen från Maja och la sen undan den på bordet och la sen mina armar om henne så vi hamna i världens mysigaste kram.

~ Majas Perspektiv ~
Idag skulle jag,Felix och mamma åka till mormors landställe och bara ha det allmänt mysigt. Var så längesen jag var där så är hur taggad som helst på att få åka dit igen.

Felix hade just åkt för han skulle hem och packa och jag gick in i badrummet för jag skulle i duschen en snabbis. Efter jag duschat klart gick jag in i mitt rum och började packa det jag skulle ha med mig till mormor. Vi skulle bara vara där tre dagar så behövde inte packa så mycket egentligen.

Några timmar senare så hör jag mamma svänga upp på vår infart så jag går ner till hallen med mina saker och satte på mig mina svarta vans och min ljusblåa jeansjacka.

När vi hämtat upp Felix så börja vi åka mot mormor. Jag plugga in mina hörlurar i mobilen och gav sen en av hörlurarna till Felix också och luta mitt huvud mot hans axel och lyckades somna.

~ Felix Perspektiv ~
Det var ett tag senare och jag och Maja satt i vårt rum som vi skulle sova dom här dagarna vi skulle vara hos hennes mormor.

Maja låg just nu och sov och jag satt och kolla mobilen. Jag höll fortfarande på och snacka med den här Vanessa som skrev till mig tidigare idag. Vem är det ens,och hur fick hon tag i mig? Förstår verkligen inte.

Ett tag senare får ja ännu ett meddelande från henne som lyder
"Du vill inte ses någon dag kanske?" Jag vart helt stum,liksom,varför skulle jag vela det? Vet ju inte ens vem hon är och har ingen aning om vad hon vill mig?
"Tack men nej tack,har tjej så avstår helst" svarade jag och slängde iväg mobilen igen. Efter jag lagt undan mobilen så lägger jag mig ner bredvid Maja och placerar mina armar runt henne och så somnar jag bredvid henne.

—————————-
Hejj alla,ett tag sen sist hehe.
Men men,här e ett nytt kapitel iaf,om nån fortfarande läser?
Vill ni att jag fortsätter skriva eller ska jag försöka avsluta den? Kommentera gärna va ni tycker<3
Men ah,hoppas ni gillade de iaf. Ni får gärna gilla om ni gillar det jag skriver så hade ja blivit jätteglad🥰🥰

Você leu todos os capítulos publicados.

⏰ Última atualização: Sep 18, 2020 ⏰

Adicione esta história à sua Biblioteca e seja notificado quando novos capítulos chegarem!

Dedär Jävla Flinet ~ F.SOnde histórias criam vida. Descubra agora