4 • Drug

84 21 3
                                    

"aku bosan la siot. macam nak melancong je. tapi aku mana ada duit HAHA" kata jiyong kepada haiwan peliharaanya, Kiki si katak.

"aha! aku tau nak buat ape!" kata jiyong lagi

dia menyarungkan jeans berwarna blue black dan memakai hoodie yang berwarna hitam. cap putih diletakkan di kepala.

jiyong memandu kereta ke sesuatu tempat dengan senyap. tak tahu nak monolog apa lagi.

jiyong memarkirkan keretanya di tepi lorong yang sunyi. telefon bimbitnya dicapai. terus dia mendail satu nombor

tut~ tut~

"hello? weh kau kat mane?" tanya jiyong kepada pemilik nombor itu.

"dah sampai dah" katanya

talian diputuskan dengan segera.

jiyong turun dari kereta dan meninjau kiri dan kanan. dia melihat sebentar kereta yang lalu lalang.

setelah kawasan itu betul-betul clear, dia masuk ke dalam lorong yang gelap itu.

jiyong menapak dengan senyap.

dari jauh kelihatan seorang lelaki menunggunya di hujung lorong itu dengan beg sandangnya di tepi. lampu jalan yang malap-malap itu sahaja yang menerangi dia.

jiyong tersenyum dan cepat mendekati lelaki itu.

"yang paling mahal please. aku dah lame tak try" kata jiyong

"okay no hal bro" kata lelaki itu. segera dia mengeluarkan sepaket serbuk yang seperti susu tepung dari begnya.

"nah" hulurnya kepada jiyong

"uish" jiyong dah mula menggelibas. dah tak tahan nampaknya.

ternyata itu bukanlah susu tepung. ianya sejenis DADAH.

"nnti aku bayar ansur-ansur eh" kata jiyong.

"okay aku kenal kau. kau tak akan tipu aku" kata lelaki itu. lelaki itu ialah kawan jiyong yang paling rapat kerana sering berurusan untuk membeli dadah.

jiyong mengambil sedikit serbuk itu dan masukkan kedalam mulut.

"sedapnyaaa terima kasih bro" kata jiyong ketagih

"alright!" kata lelaki itu dan terus pergi.

dadah itu jiyong simpan. dia nak makan puas-puas bila kat rumah nanti.

walaupun sedikit dia makan, sudah keluar tanda-tandanya. badan mula menggigil-gigil dan macam orang gila. tak dapat kawal diri.

tiba-tiba kelihatan seorang perempuan berbaju ballet sedang duduk di tepi longkang. jiyong sudah mula ketakutan.

"siapa pula ni" kata jiyong dalam hati.

dia menguruskan diri nya dan act macam tak ada apa-apa.

"awak jangan ingat saya tak nampak apa awak buat tadi" ujar perempuan itu

"aku buat apa!?" kata jiyong

"HAHAHAH" ketawa perempuan itu

"bangang betul" kata jiyong dan sambung berjalan ke keretanya.

"eh nantilah!" kata perempuan itu dan menahan jiyong daripada pergi.

"kau nak apa!" kata jiyong geram.

"awak nak tengok saya menari tak?" kata perempuan itu dan segera membuka sejenis lagu ballad dari telefonnya.

tarian ballet ditari dihadapan jiyong.

"sungguh terpukau. dengan badannya yang lembut dan mukanya yang cantik, kenapa dia di sini?" kata jiyong sendirian.

dia berhenti menari dan tersenyum

"dah abis? ok bye" kata jiyong

"saya menari ok kan? tak ada kekurangan kan? kenapa ramai orang tetap tak suka saya? kenapa mereka benci saya? kenapa omma appa tak suka saya jadi penari ballet? kenapa? awak tahu tak kenapa?" tanya perempuan itu bertubi-tubi.

"oh gila rupanya" kata jiyong dan terus masuk ke keretanya.

"tsk tsk" perempuan itu menangis

"aku ke yang buat dia menangis?" kata jiyong.

"hish aku benci perempuan" kata jiyong lagi. dia turun dari keretanya dan datang ke arah perempuan itu.

"jom ikut aku balik" ajak jiyong

"kenapa?" tanya perempuan itu

"kau cerita lah semua kat aku. tak payah duduk kat lorong ni lagi. bahaya" kata jiyong

mata perempuan itu bersinar. dia memandang saja wajah jiyong

"dah cepat bangun." pimpin jiyong. kelihatan kaki perempuan itu berdarah

"kaki kau darah ni" kata jiyong. perempuan itu hanya diam.

jiyong segera mengangkat perempuan itu dan masukkannya di tempat duduk sebelah pemandu.

perempuan itu masih lagi memandang ke arah muka jiyong. mata jiyong ditatap.

"tak payah tenung aku lagi. aku tahu aku hensem dan pemurah." kata jiyong

perempuan itu terus mengalihkan pandangannya ke arah luar tingkap.

"jom balik rumah aku. jangan risau aku tak nak apa-apakan kau" kata jiyong. enjin keretanya dihidupkan dan dia terus memandu balik ke rumahnya bertemankan perempuan yang agak pelik itu.

[TO BE CONTINUED]

[ C + Sad ] Aku G-Dragon + Kwon JiyongWhere stories live. Discover now