21 • Makeup

44 8 1
                                    

Jiyong balik kerumah dalam keadaan bengang dan marah. satu satu perempuan gila datang mendekatinya.

dia membuka kasut sportnya dan melangkah masuk kerumah. Na Mi yang duduk dengan kepala menghadap ke lantai tiba-tiba terus menghampiri Jiyong.

"awak pergi mana semalam?" tanya Na Mi risau. 1 malam Jiyong tak balik kerana dia berada di rumah perempuan yang mengaku kembarnya.

"aku.. em aku dah kata kan nak bawak kau pergi jumpa doktor psikiatri. dah pergi siap. aku nak kau sihat" kata Jiyong menukar topik.

"okay" kata Na Mi hanya akur. dia masuk kebilik dan menyarungkan kemeja petak-petak berwarna merah dan short skirt berwarna rose quarts paras lutut. tanpa makeup atau apa-apa dimuka, dia keluar.

"saya dah siap" kata Na Mi berdiri di hadapan Jiyong yang sedang duduk menyilang kaki di kerusi.

"dah siap?" soal Jiyong pelik.

"mesti gila dia dah datang balik. dengan muka yang putih macam mayat. bibir pucat. hampir fail ni nak jadi isteri aku." kata Jiyong dalam hati. nak cakap kang terasa pulak malas nak pujuk.

"ye lah dah siap" kata Na Mi.

"mari sini" kata Jiyong. tangannya laju menarik tangan kecil Na Mi kedalam bilik Na Mi. didudukkan Na Mi lembut diatas kerusi di depan meja solek.

dia memegang dan mengurut bahu Na Mi lembut. foundation, hightlight semua jenis makeup dah ada, tinggal pakai pun malas?

"apa kita buat kat sini? bukan ke nak jumpa doktor?" tanya Na Mi.

"kau kalau nak jadi isteri aku, kau kena cantik-cantik. takkan nak keluar dengan muka pucat macam ni? nanti orang ingat kau sakit" kata Jiyong.

"saya memang dah sakit pun" kata Na Mi. kesiannya dia ni. sedih Jiyong.

"okay takpa. meh sini aku makeup kan kau eh duduk diam diam" kata Jiyong.

"awak nak makeupkan saya? heh makin buruklah muka saya nanti" kata Na Mi.

"jangan pandang aku sebelah mata eh" kata Jiyong berlagak.

"hehehe okay okay" kata Na Mi dan menyerahkan mukanya kepada Jiyong.

Jiyong mulakan tekniknya menyolekkan muka Na Mi yang comel. foundation berjenama Laneige dibuka. ditepek tepekkan dimuka Na Mi perlahan.

"em boleh tahan kemas" kata Na Mi. mukanya dibelek. cantik je. tak adalah macam mayat sangat.

"well" kata Jiyong. dia mengambil pula pensil untuk melukis kening. kening Na Mi disusun dan dilukis untuk melebatkan sedikit keningnya yang nipis itu.

"wow selari je ekk kening kanan kiri" kata Na Mi memuji lagi. Jiyong tersenyum smirk smirk. dia mengambil sebatang maskara pula. dilentikkan bulu mata panjang Na Mi. tersenyum lagi Na Mi. dia pandai bermakeup sebenarnya, tapi dia cuma malas.

kemudian, eye shadow yang berwarna cream diletakkan di kelopak mata Na Mi. nice. nampak menawan. gembira lagi Na Mi mendapat kekasih hati yang pandai makeupkan orang.

lipstick berwarna merah lembut di hiaskan dibibir Na Mi. bukan main teliti Jiyong sampai berkerut-kerut keningnya. cair hati Na Mi dibuatnya.

"alright done! my lovely dovey is cute now!" kata Jiyong.

Na Mi posing didepan cermin dengan mukanya yang sudah flawless

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Na Mi posing didepan cermin dengan mukanya yang sudah flawless. sempat Jiyong snap muka Na Mi yang sedang berangan itu. aigoo so cute.

"hey! main snap je gambar saya!" kata Na Mi marah.

"relax baby" kata Jiyong dan mengusap pipi Na Mi yang gebu. sungguh manja mereka berdua.

layan kerenah Jiyong, tak sampai-sampai mereka di klinik doktor psikiatri itu. mereka pergi ke klinik itu dengan bantuan GPS Na Mi. di dalam kereta, bergurau senda mereka tak sudah-sudah.

"so lain kali time nak keluar, biar aku je yang makeupkan kau eh" mata Jiyong bangga.

"eleh bangga dengan diri sendiri la tu" kata Na Mi mencuit lembut peha Jiyong.

[TO BE CONTINUED]

[ C + Sad ] Aku G-Dragon + Kwon JiyongWhere stories live. Discover now