6

1.5K 147 7
                                    

Jira pov

Mcam gila je apa yang taehyung cakap tadi.  Kenapa yura.  Kenapa dia.  Takda perempuan lain kee.  Haih..  Kenapa la aku nak sangat tanya dia!.  Kalau aku tak tau lagi Bagus!.  Takda rasa serba salah mcam ni.  Argh!!

flashback 💔

"Sebenarnya jungkook tak suka yura.  Aku saja dare jungkook untuk buat yura suka dia then tinggalkan yura dlam masa sebulan.  Best kan idea aku" tae

Best?  Best kepala bana dia!.  Hati orang jangan buat main wey!

"Apa yang best wey!.  Kawan aku tu!.  Kau ni ada otak ke tak".

"Chill la.  Game je pun kan.  Lgypun aku nak yura rasa mcam mana jungkook suka dia.  Kesian aku tgok dia penat berharap.  Ingat jira, kau dah janji dgn aku" tae

"Tapi.. "

"Please.  Nnti bila dah sebulan, kau nak bgitau kau bgi tau lah". Tae

"Aishh.  Yelah"

END FLASHBACK💔

YURA POV

_KRINGGGGGG_

loceng mrnandakan waktu balik berbunyi.  Dan loceng time ni lah yang buat aku bahagia!.  Boleh balik rumah. Dahla sekarang ni pukul 5.00 ptg.  Habis terlepas k-drama aku. 

"Yura, sorry harini appa aku amik awal la.  Takdapat jalan sesama.  Appa aku kata ada hal" jira

"Aku pun yura, aku nak pergi hospital.  Semalam pakcik aku masuk hospital so harini nak pergi tgok" seena

"AH gwaenchana.  Pergi lah.  Aku okea jalan sensorang.  Btw seena harap pakcik kau cepat sihat".

"Nae.  Gomawo.  Bye yura sayang!!" seena

Lantas mereka berlari keluar dari kelas tu tinggalkan aku sorg.  Takpe lah.  Dorg bukan sengaja.. Bukan ada org nak culik aku pun kalau aku balik sensorg. 

Siap kemas barang, aku terus keluar dari kelas.  Tapi sebelum tu aku kunci dulu eh.  Sbb siapa yang keluar kelas dia yang bertanggungjawab jaga keselamatan kelas.  Kang tak pasal pasal aku kena. 

Lepas je pintu pagar sekolah aku.  Tetiba ada orang pegang bahu aku. 

"Omo!!.  Terkejut sya awak ni jungkook"

"Hehehe mian.  Awak sorg ke balik? " jungkook

"Aah nae.  Saya sorg yang lain ada hal tu tak dapat balik jalan kaki".

"Oh.  Sya pun balik jalan kaki.  Kita balik sesama? " jungkook

"Hahaha sure.  Jom".

Sunyi je sepanjang perjalanan.  Btw rumah aku dengan sekolah boleh tahan jauh.  Tapi mmg dari dulu aku lebih suka jalan kaki. 

"Jungkook" aku cuba buang rasa kekok aku.  Takkan nak diam je.  Baik tak payah teman aku kan?

"Ye?" jungkook

"Saya nak tanya"

"Tanya?  Ha tanya lah" jungkook

"Err..  Apa maksud awa semalam?"

"Maksud?  Maksud yang mana?" jungkook

"Semalam awa kata saya awa punya".

"Oh memang awa saya punya.  Kan sya ckap saya suka awa". jungkook

"Jadi kita bercinta ke?"

"Yura!!!  Tgok tu aiskrimmm...  Cepat kejar..  Jomm!!" katanya sambil belari kearah motor aiskrim tersebut.  Aishh.  Dia tak cakap pun dia bercinta dgn aku.  Tapi dia cakap aku dia punya.  Takpa lah.  Satu hari nnti kot.  Mungkin dia nak suruh aku belajar dulu bukan bercinta.  Postif yura.

skip

"Awak ni yura umur dah 19 tahun, tapi makan aiskrim pun comot" jungkook

tiba tiba jungkook  usap mulut aku guna ibu jari dia.  Omg!.  Ambulans datang sini kejap!!  Jantung aku dah nak terkeluar.

"Err..  Gomawo"

"Nae" katanya sambil senyum.  Ada lesung pipit wey!!!  Sebelah kiri wey!!.  Eleh aku pun adaa!!  Dua dua belah lgi.  Ha kau ado?

"Awak!! "

"Apa? " katanya sambil berhenti memakan aiskrim dah fokus kepada aku.  Ok bangga kejap. 

"Malam ni awa free? " soal aku. 

"Malam ni.  Emm free rsanya wae?" jungkook

"Malam ni ada pesta dekat taman!. Bukan pesta apa lah.  Just macam utnuk sambutan hari kekasih.  Lagypun harini valentine kan" terang aku panjang lebar!  Excited!!  Baru pertama kali kot sambut valentine.  Tapi.  Bagi yang islam tu kau tak pyah nak mengada ngada gedik gedik sambut.  Haram tau!

jungkook pov

"Valentine hari ni? "

Okea. Ini aku Tak sangka.   Arghh perlu ke aku sambut dengan dia.  Habistu seena

"Nae valentine. So awa nak pergi tak" yura

Pergi jelah.  Lagipun mmg dlam sebulan ni aku kena buat dia gilakan aku kan. 

"Saya pergi.  Tapi, nnti sya yang amik awa kat rumah"

yura pov

"awa amik sya?  Pukul berapa? "

"Pukul lapan siap" jungkook

"Arraseo"

Ah aku lupa nak bgitau.  Aku duduhmk dekat rumah aku sendiri. Omma dgn appa aku memang suruh aku duduk sendiri sbb nak suruh aku berdikari.

So aku duduk dengan bibik aku. Lgypun aku ni bukan boleh keluar sesuka hati. Bibik aku yang jaga aku.  Lagypun dh besar tak slahkan duduk sendiri. 

BERSAMBUNG

Mian kalau tak best eh.. Abaikan typo.  Jgn jdi chichitievie jea

Ayat keling bersepah eh.  Tak Best comment je.  Author lagi suka.  😍. Boleh perbaiki kelemahan saiya 😳

HEART TO HEART [COMPLETE]Where stories live. Discover now