seena pov
Sekarang waktu rehat. Sepatah haram pun yura ni tak bercakap. Kecuali pagi tadi masa dia cerita masalah dia. Sedih juga aku tengok dia. Kenapalah taehyung ni bebal sangat dare orang sampai libatkan perasaan orang.
Mcam mna lah aku nak bgitau kat yura yang aku dah bercinta dengan jungkook dua hari lepas. Lepas jungkook decide untuk tinggalkan dia.
Apa yang dia rasa nanti. Tapi jira? Aku boleh cerita dekat dia. Memandangkan yura tak Ada. Dia yang taknak ikut kitaorg rehat. Nak duduk dlam kelas katanya.
"Jira. Aku nak cakap something ni"
"Aku pun" dia nak ckap juga? Takkan dia dah tau.
"Okea kau cakap dulu"
"Taknak kau cakap dulu" jira
"Aku sebenarnya dah tau psal jungkook dare yura. Aku tahu dua hari selepas jungkook mulakan dare tu"
Dengan jira ni aku okea sikit. Yelah takkan dia nak marah sbb yang kena game yura bukan dia
AUTHOR POV"Akupun tahu juga " balas jira tenang sambil mengunyah roti.
Nampak muka terkejut seena.
"Tapi kenapa ka tak bagitau yura?" seena
Jira berhenti mengunyah dan memandang tepat kearah anak mata seena. Jelas kelihatan dia rasa bersalah.
"Aku dah janji dgn taehyung wey. Aku syangkan taehyung tapi aku sygkan yura juga. Aku buntu" balas jira sambil menahan air matanya dari gugur.
"Aku pun. Dan sekarang ni aku bercinta dgn jungkook. Dah lama jungkook ckap dia suka aku. Dia terus confess kat aku lepas dia putuskan yura"
Keluhan berat dilepaskan oleh seena
yura pov
Aku yang dari tadi berdiri de belakang dinding ni dengar perbualan diaorg. rasa macam nak rebah.
Memang mula aku kata aku taknak rehat. Tapi tadi aku nampak taehyung dgn jungkook masuk dlam kelas tu tah apa dia nak buat. Muka jungkook langsung tak nampak dia rasa bersalah. Biasa je muka dia.
Tapi. Bila aku pergi kantin, aku nak pergi dekat tempat duduk biasa kitaorg dekat kantin. Dia tersorok sikit. Tapi apa yang aku dengar.
Ape semua ni. YaAllah tak larat nak tanggung semua ni. Lepas satu, satu jadi.
"Bagus. Terima kasih wey terima kasih sbb buat aku macam ni" kata aku menuju kearah mereka sambil tepuk tangan. Aku cuba tahan air mata dari jatuh bila hadap muka muka tak guna macam ni
"Yu.. Yura" panggil jira gagap? Apesak takut ke?.
"Apesal takut? Kenapa wey. Aku pikirkan kau setia kawan dengan aku. Tapi pasal laki!!! Kau tinggalkan aku!!!! Kalau susah kau cari siapa wey. Siapa..? " suara aku bertukar lemah. Allahu tak larat nak tanggung semua ni.
"Kau tak layak nak jerit jerit mcam tu kat dia" terdengar suara lelaki. Ya lelaki.. Bila aku toleh. Ya aku kenal sangat orang ni. Taehyung dan jungkook
"Dia kawan aku. Suka hati aku lah. Oh tapi sekarang ni kawan aku ni perangai dia sama je mcam kawan kau yang mcam sial tu! " tak tahan. Sumpah aku tak boleh hadap benda ni sorg sorg. Bila perangai sorg sorg mcam celaka! 😭
"Yura~ aku boleh explain" seena
"Kau nak explain apa seena? Apa? Apa lagi kau nak ckap sedangkan kau tahu bnda ni lama. Kau tahu jungkook mainkan aku. Kau tahu hari jungkook confess cinta dia kat kau, haritu aku tengah sedih sedangkan kau tgah happy. Ini ke yang kau kata chinggu? "
malas aku nak jerit jerit. Kalau aku jerit pun aku tak boleh pusingkan masa balik biar aku tak kenal orang orang mcam ni.
Penipu!
"Yura, janganla buat drama sinetron kat sini kau nak nagis nagis bagai. Kau nak apa? Nak jungkook ni kesian? " tae
Terasa diri aku ni seperti kena peluru pistol. Ayat dia. Aku tak terfikir macam tu. Jungkook pula hnya diamkan diri. V apa yang kau tak puas hati sangat
"Yah!! V apesal awak ni!! " jira marah V sbb ckap mcam tu dekat aku. Huh itu semua tipu je. Kalau dia betul sygkan aku, diaorg takkn tipu aku lah!.
"Aku malas nak ckap banyak. Memandangkan semua ada kat sini aku nak korang berdua pilih antara aku atau dorg berdua" mlas ckap byak byak. Bukan selesaikan masalah pun.
"Apesal diam! Jawabla! "
"Yura aku syangkan kau. Tapi aku sygkan V juga" nampak air mata jira keluar. Huh nak sedih apa kau? Jangan berlakon depan aku lah.
"Kau cuma ada satu pilihan bukan dua antara aku atau V kau ni" aku cuba taknak keluarkan air mata. Aku harap sangat jira akan pilih aku
"Sorry yura, aku sygkan persahabatan ni tapi aku pilih V" jira
Bapak kau la sia!!!! Kau lebih pentingkan lelaki!! Aku kawan kau bodoh!!
"Kau seena? Aku atau jungkook"
"Jungkook" balasnya sambil tundukkan kepala.
Tak sangka. Memang aku tak sangka. Sanggup diaorg buat aku mcam ni!
"Kalau macam tu terima kasih la sbb selama ni ada dengan aku. Terima kasih jadi chingu yang than dengan perangai sial aku nih. Terima kasih sbb buat aku jadi pengemis macam ni." aku pusingkan badan nak keluar dari tempat tu.
Tak perasan ada air kat situ. Aku terpijak air tu. Tergelincir. Sorg pun tak dtg tolong aku.
"Tchh" aku dengar wey aku dengar. Tapi aku tak tau siapa yang berdecit v atau jungkook.
Malas nak pikir panjang, aku bangun tepis air mata aku yang laju keluar. Sejak bila aku jadi lembik. Lupakan diaorg. Sumpah aku menyesal datang harini kalau aku akan rasa lagi sakit.
jira pov
Aku nampak yura terjatuh. Habis basah baju dia. Aku baru nak tolong tapi V tahan aku. Aku sendiri tak faham kenapa aku tgok V mcam benci dgn yura.
yura, aku tak ada niat nak sakitkan hati kau. Maafkan aku. Sorry. Laju je air mata ni keluar. Terasa mcam aku ni kawan yang tak berguna pula. Sepatutnya aku ada sekarang ni time dia perlukan seseorng tempat mengadu. Time dia perlukan bahu untuk dia sandar. Tapi aku? Aku lebih pilih V. Orang yang aku minat dari dulu dari kawan susah senang aku. Rasa mcam aku ni bodoh sangat. Keputusan apa yang aku buat tadi
Yura mianhae
bersambung
YOU ARE READING
HEART TO HEART [COMPLETE]
Fanfiction"Kenapa saya tak boleh jadi perempuan yang awak suka? " yura "Kenapa kau tak boleh jadi perempuan yang aku suka? Hahaha. Soalan apa kau bagi ni yura. Kau boleh tak cermin diri kau sendiri. Kau rasa kau layak ke untuk aku. Sedar la diri sikit...