achter me hoor ik een tijdje niks dan hoor ik de leider te keer gaan. we rennen nog een tijdje en ploffen dan bezweet op een bankje neer. ik kijk hem aan als hij hijgend zijn handen op zijn knieën legt 'jij hebt ook geen conditie' hij kijkt me beledigend aan. ik lach naar hem als hij me zowat aanstaart. ik zwaai voor zijn ogen. 'heb jij het dan niet heet?' vraagt hij. als antwoord veeg ik over mijn voorhoofd. hij grinnikend en herhaalt mijn zin 'jij hebt ook geen conditie' ik spring op hem af. hij deinst naar achter en pakt mijn polsen beet. 'hoe heet je eigelijk?' ik kijk hem breedlachend aan. hij steekt zijn hand uit en ik neem hem aan ' heey ik ben mike en ik heb net een heel stoer en knap meisje ontmoet' ik kijk hem verbaast aan 'heey mike ik ben lana ik heb net een super grappige en knappe boy ontmoet' hij knipoogt naar me wat me toch doet blosen. 'je bent lief als je bloost' ik lach en haak mijn arm door zijn arm en trek hem overeind. ik loop naar een busje dat verder op ik ga er achter zitten en kijk naar de stoep waar het groepje staat. 'ik hoor niks' zeg ik tegen mike, voor hij iets kan zeggen loop ik naar de struiken die nog dichterbij staat nu hoor ik ze wel. als ik later niet veel verder ben gekomen dan naar hun gevloek te luister loop ik terug. als ik naast mike buk slaat hij meteen zijn armen om me heen. 'ten eerste ik ben nog maar 14 en ten tweede ik hou nie zo van dat geklef' hij kijkt me raar aan'ten eerste ik moet je nog bedanken en ten tweede de meeste jongens houden niet van geklef' ik kijk hem met open mond aan 'jij vind mij een jongen?' hij kijkt me uitdagend aan ' kun je bewijzen dat je een meisje bent?' ik knik en doe mijn pet af en laat mijn haar zien. 'ja dat kan ik ook doen bij de kapper' natuurlijk weet ik wat hij wil maar ik laat hem nog even zweten. ik bedoel ik ben nog maar viertien en ik wil niet overkomen als een slet weetjewel. niet dat ik dat zo bedoel maar ik bedoel meer van ik hou gewoon niet zo van dat geklef en ik ben nog best jong mike vertelde net dat hij 15 is. maar 1 jaar ouder maar Okey. omg! hij is egt heel knap! hij merkt dat ik diep in gedachten ben en prikt met zijn wijsvinger op mijn lippen daarna op de zijne. ik grinnik en doe expres een heeeel klein kusje. hij kijkt me beteuterd aan. 'moet je eens achter je kijken!' hij kijkt naar achter meteen tik ik weer op zijn hoofd hij kijkt me weer aan. ik zoen hem dan. niet lang want daar hou ik niet van. meteen staat hij op. 'sorry ik had niet aan mogen dringen' dan rent hij weg. ik gil hem terug. maar hij kijkt niet achterom. had ik iets verkeerds gedaan? neeee! dit kan niet! ik voel een traan over mijn wang lopen. met een kwaad gebaar veeg ik hem weg goh ik ga niet huilen om een jongen die ik net een dag ken! ik ben gek! ik heb een beslissing genomen ik ga terug naar het tehuis! ik zou toch een keer terug moeten, want als ik misselijk werd of wat dan ook moet ik direct terug naar het ziekenhuis.
ik doe mijn tas op mijn shouder en loop terug naar het tehuis....
JE LEEST
moeilijke keuze
RomanceLana, een stoer meisje dat alles zelf wil oplossen. half jongen is en altijd problemen heeft. ze wil alles zelf doen maar kan ze de ziekte die ze krijgt zelf overwinnen? zal mike, de jongen die alles van haar weet en haar grote liefde is, wel bij ha...