*Part 1-Budak Baru*
Di hadapan Sekolah Menengah Kengbangsaan Bukit Sentosa 2,kelihatan Hana,Faz dan Thia sedang berjalan seiring masuk kedalam sekolah.
Tiba-tiba Hana memberhentikan perjalanannya ke sekolah secara mengejut yang membuatkan Imani dan Thia hairan dan turut memberhentikan perjalanannya.
"Kau kenapa Hana?"soal Thia hairan.
"Tu. Kau tengok budak depan sekolah tu. Macam budak baru."tunding jari Hana kearah seorang gadis dihadapan sekolah.
"Haahla. Kenapa dia tak nak masuk ek? Jomlah pergi kat dia."ujar Faz selepas sudah lama berdiam diri.
"Jom"jawab Thia dan Hana serentak lalu mereka bertiga menuju kearah gadis yang sedang berdiri di hadapan sekolah.
"Hai!"sapa Thia sebagai yang paling ramah diantara mereka bertiga.
"Hai!"balas gadis itu sambil tersenyum manis.
"Awak budak baru ke?"soal Hana sopan sambil membalas senyuman gadis tersebut.
"Ya.Nama saya Farha Athira.Boleh panggil Farha.Saya tak tahu selok belok sekolah ni sebab tulah saya takut-takut nak masuk."jawab Farha malu.
"Oh. Nama saya Fazleena Imani. Boleh panggil Faz je. Selamat berkenalan"tegur Faz ramah.
"Saya Eyka Farhana. Boleh panggil Hana je.Selamat berkenalan jugak."
"Saya Thia Yusrin. Boleh panggil Thia. Selamat berkenalan"
"Hehe. Selamat berkenalan awak semua."balas Farha ceria.
"So,awak kelas apa?"soal Hana.
"Saya kelas 2 Berlian. Boleh tunjukkan?"pinta Farha.
"Eh,awak 1 kelas dengan kamilah. Tak pe. Awak je ikut kitorang."pelawa Faz.
"Ok."balas Farha tersenyum.
Lalu mereka berempat terus menuju ke dalam sekolah.
=====================*Kelas 2 Berlian*
"Hi guys.harini kita ada kawan baru"kata Thia selaku penolong ketua kelas dihadapan kelas bersama Farha.
"Hi. Awak intro lah"ramah Zunnur.
"Hai.Nama saya Farha Athira.Dari Smk Sungai Buaya.Selamat berkenalan."tutur Farha dengan ayu.
"oh.Hai Farha. Selamat berkenalan."jawab satu kelas 2 Berlian.
"Farha.Awak boleh duduk sebelah saya lah sebab sebelah saya kosong."pelawa Hana sambil tersenyum manis.
"Ouh. Ok"jawab Farha dan terus duduk di meja bersebelahan Hana.
Loceng menandakan waktu rehat akan bermula kurang darin10 minit.
"Weh Hana,Faz ,korang tak pergi rehat ke? Dah pukul 3:05 minit dah ni." ujar Thia sambil memandang ke arah Fazleena dan Hana."Eh! Haahlah. Weh Mok cepat sikit kemas barang kita dah lambat ni." ujar Faz sambil mengemas barangnya.
"Aku dah siap kemas dah. Kau tu cepat sikit." kata Hana dengan selambanya.
"Ceh,belagak"
"Ala, lek ah."
"Ishh. Jom lah. Ha Farha nanti awak rehat dengan Thia lah. Kitorg keluar dulu. Jom Hana." ajak Fazleena."Thia diorg pergi mana?" tanya Farha dengan muka yang penuh persoalan.
"Ouh diorang kan pengawas. Pengawas kat sekolah ni rehat awal lepas tu diorang bertugas. So diorang tak kan rehat dengan kita." terang Thia.Suara hingar-bingar di kantin tu sungguh bingit.
"Thia awak dgn diorang dah kawan lama ke?" soal Farha.
"Haah. Dari sekolah rendah lagi." jawab Thia sambil tersenyum mengingati kenangan mereka di sekolah rendah.
YOU ARE READING
Triplets Never Gone
Novela JuvenilHidup Triplets sangat bahagia dengan life mereka. Mereka punya suka nak buat ape. 2 orang daripada mereka adalah pengawas. Oh ya mereka ni Form 2. Diorang ni punya masalah satu je. Adalah hamba allah ni. Dia ni Triplets pon tak tahu ape yang dia na...