Part 3- Friendship

27 2 0
                                    

Mereka melangkah ke sekolah dengan pelbagai persoalan di dalam hati masing-masing.

Thia dan Faz tidak pasti sama ada mahu menanya atau tidak. Dan mereka mengambil keputusan untuk diam.

Di dalam kelas Hana hanya mendiamkan diri. Dari perhimpunan hingga ke masa ke 5 dia masih mendiamkan diri.
Orang tanya sepatah di balas sepatah.

Akhirnya Faz tidak tahan lagi.

"Hana, kau ada masalah ke? Aku tengok kau dari datang tadi diam je.Ni dah masa ke enam dah.Cuba share dengan kitorang." tanya Faz dengan simpati.

"Tak de pape lah." kata Hana macam tak nak layan.

"Pasal Harraz ke?" tanya Thia lagi dengan takutnya.

"Kau boleh tak jangan sebut nama jantan tu lagi!" bentak Hana lalu terus berlalu keluar dari kelas.

Faz terlihat air mata Hana gugur jua. Hanya kerana satu lelaki. Dia tak dapat menerima kenyataan. Dia tidak pernah melihat kawannya seorang itu menangis kerana seorang lelaki.

"sob. sob. sob."

Faz terdengar teresak-esak orang menangis.

"Kau dah kenapa. Sampai menangis bagai." kata Faz lalu tergelak kecil.

"Babi kau Harraz tak guna. Aku nak bunuh mamat tu duh. Taguna." Thia memaki Harraz.

"Dah tak yah pikir nak balas dendam. Jom pegi cari Hana." putus Faz.

Mereka menjelajah satu sekolah mencari Hana. Namun tidak ditemui.

"Weh dah habis waktu PAI dah ni. Dah nak habis sekolah dah ni. Pasni time Cikgu Rahayu. Nak cari kat mana lagi sekarang ni."

"Dah habis satu sekolah kita ukur. Dia ni kat mana sial"

'Budak ni merungut je lah dia tahu' monolog Faz di dalam hati.Walaupun dia sebenarnya kecut jugak.

"Jangan merungut lah gila.Merungut je tahu." marah Faz.

" Aku rasa aku tahu dia kat mana. Jom." kata Faz sambil menarik tangan Thia.

Mereka mendaki tangga sampai tingkat tiga. Lek ah dorang ni bukannya baik pon. Selalu melepak. Biasalah taguna en. HAHAHAHA.

Port lepak dorang ni kat Blok Sains tingkat atas sekali. Tingkat ni katanya berhantu tapi dorang ni pun kene kacau gak. Nak buat camne tempat ni je paling sesuai nak lepak.

Biasalah diorang pun lepak kat tempat berhantu. Pengawas ni akan cari port paling tak de pengawas datang. Biasalah dorang pengawas en.

Tapi hampa. Hana tiada di situ.

"Weh, satu je. Kita gi loker amik fon call dia." putus Thia.

Mereka berlari turun ke bawah. Masuk loker. Malangnya kunci dalam kelas.

" Aduh mak. Kunci dalam kelas. Babi lah." bentak Faz lalu menedang loker bawah sekali.Maaf loker.

"Kalau masuk kelas sekarang ni confirm tak leh keluar balik." pikir Thia.

"Okay macam ni." Mereka berbincang selama dua minit dan melaksanakan plan mereka.

Faz masuk kelas. Dia berjalan ke meja guru.

"Maaf cikgu. Saya ada hal pengawas sebentar tadi. Saya nak minta izin cikgu untuk benarkan Saya, Thia, dan Hana untuk keluar kelas sebentar." pinta Faz dengan berhati-hati. Kecut sebenarnya.

Dia bukan tidak tahu Cikgu Rahayu ni bukan senang nak bagi orang keluar.Ni tak tahu kene sembur ke tak lepas ni.

"Awak pikir ni kelas mak bapak awak suka hati nak masuk nak keluar." hambur Cikgu Rahayu cikgu BM nya itu.

Triplets Never GoneWhere stories live. Discover now