Kesinlikle çoğunuz Şahmeranı duymuş olamlısınız!
Ben küçükken büyükler anlatırdı ve çok hoşuma giderdi.
Bende size bu hikayeden bahsedeyim.–Vücudunun üst kısmı güzeller güzeli bir kadın,vücudunun alt kısmı yılan şeklinde olan doğu kültürünün masallarında yer alan mitolojik bir yararıktır.
–Yılanların şahıdır.
–Efsaneye göre Tarsus çevresinde yaşadığı düşünülür.
Şahmeran'ın hikayesi.
Cemşab adlı bir genç,arkadaşlarının aç gözlülüğü yüzünden buldukları balı payaşmamak adına Cemşab'ı bir kuyuya kapatırlar.Cemşab kuyudan çıkmak için birşeyler yapmaya çalışırken bir delik görür.
Deliği elleriyle kazıyarak genişletir.Delikten ışık sızan bölümü gözetler ve orada Şahmeran'ı görür ve yanına gider böylelikle tanışırlar.
Şahmeran Cemşabı çok sever ve ona tıp bilimi hakkında bilinmeyen bir çok şeyi öğretir.Bir söylentiye göre Cemşab aslında
bilinen Lokman Hekimdir.(bir yerde okumuştum not düşmek istedim Lokman hekim bir söylentiye göre ölümsüzlüğü bulmuş.ama o gün öyle bir fırtına çıkmış ki lokman hekim köprüden geçerken ölümsüzlüğü bulduğu formül elindeki kağıttaymış ve fırtında kağıtlar elinden uçmuş ve denize düşmüş böylece yaptığı onca deney,araştırma boşa gitmiş.Yani bildiğim kadarıyla böyle..)
Aradan geçen uzun süre sonra Cemşab sıkılır ve eve gitmek ister.Şahmeran gitmesini istemez ama cemşab gitmek ister.
Cemşab eve döneceği zaman Şahmeran cemşab'a onu gördüğünü kimseye söylememesini ister. cemşab'da,Şahmeran'ın dediğini yapar ve onu gördüğünü kimseye söylemez.Uzun süre sonra Ülkenin hükümdarı hastalanır ve hastalığın tek çaresi Şahmeran'ın vücudundadır.Şahmeran'ı kesip etini hükümdara yedirirseler hükümdar iyileşeceğini düşünen vezir her yerde Şahmeran'ı arar.
Vezir tüm insanları hamama koyar ve bir köşede gizlice yıkanan insanları izler.
Cemşab'ın vücudunun pullarla kaplı olduğunu gören vezir birden ortaya çıkar.Şahmeran'ı gören insanın vücudunun pullarla kaplı olacağını bilen vezir cemşab'ı zorla konuşturur.
Cemşab istemeyerekte olsa Şahmeran'ın yerini söyler.Bunu üzerine vezir Şahmeran'ı yakalar.Şahmeran ölmeden önce cemşab'ı görmek ister. Cemşab'a kendisini öldürdükleri zaman etini kaynatıp suyunu vezire içirmesini,etlerinide hükümdara yerdirmesini söyler.Cemşab Şahmeran'ın dediklerini aynen yapar. Etin suyunu vezire içirir ve vezir oracıkta ölür.
Etinide hükümdara yedirir,hükümdar sağlığına kavuşur.Efsaneye göre Şahmeran'ın yılanları halâ Şahmeran'ın öldüğünü bilez.Eğer yılanlar Şahmeran'ın öldüğünü öğrenirseler tüm ülkeyi basacak ve Şahmeran'ın intikamını alacaktırlar.
Bir söylentiye göre de Şahmeran'ın öldüğünü yılanlar duymasınlar diye bir büyücü tarafından sağır edilmişlerdir.
Yılanlar duymaz vücut ısısını hisseder.
*****************************************
Sizce gerçekten böyle bir şey olmuşmudur?
Benim ilgimi çekmişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ilginç şeyler
Randombilmediğiniz tuaf bilgiler ve gerçeklik payı olan hikayeler içermektedir.