Yeni bir güne huzurla uyandıktan sonra güzel bir kahvaltı yaptılar. Ardından adam annesine:
"Anneciğim, diyorum ki nişan merasimi yapsak mı? Artık birbirimizi iyi tanıyoruz. Anlaşamadığımız bir konu yok çok şükür. Ne zaman yapalım dersin anneciğim?"
Annesi ise:
"Biliyorsun oğlum baban yok, şehir dışında. Gelme imkânının olmadığını biliyorsun. Bu yüzden dayını çağıralım, o benimle dünürlük yapsın." dedi.
Adam ise:
"Güzel fikir anneciğim de dayım nerde şimdi? Çalışıyor mu izin günü var mı bugün?"
Annesi:
"Bugün saat 15:00'da çıkacak. O zaman eve geldiğinde arar, durumu anlatırız, kabul ederse hazırlıklara başlarız."
Adam:
"Olur anneciğim, biz biraz gezelim. Hem de hava almış olur gelinin." deyince kadının hem hoşuna gitti hem de utandı adam gelinin deyince.
Annesi de son olarak:
"Tamam oğlum, siz çıkın ben de evi toparlayıp alışverişe çıkacağım. Evde eksik birkaç şeyler var, alınması lazım." dedi.
Adam da annesi yorulmasın diye:
"Anneciğim istersen sen zahmet etme. Bize alınacakları söyle, biz alır geliriz." dedi.
Annesi itiraz ederek:
"Yok oğlum, siz keyfinize bakın, ben alırım. Hem ablamın yanına da uğrayacağım, nişan merasimi için. Yardımcı olması maksadıyla."
Adam da:
"Tamam anneciğim, biz çıkıyoruz o zaman. Bizi haberdar edersin gelişmelerden." dedi.
Annesi de:
"Tamam oğlum, görüşürüz. Dikkat edin kendinize." dedikten sonra adam ile kadın çıktı.
Her zaman ki oturdukları yer olan sahil kenarına geldiler.
Oturdular, kadın yine başını adamın omzuna koydu, öylece kaldı. Adam ise kadını sımsıkı sardı. Çünkü bırakmak istemiyor, onu çok seviyordu.Adam bir ara kadına bir şeyler söylemeye başladı:
"Sevgilim biliyor musun rüyamda senin iyileştiğini gördüm. Doktor da bize şaka yaparak: 'Maalesef hanımefendi kanseri yendi.' deyince şaşırdım sonra anlayınca derin bir nefes alıp rahatladım. Rüyam gerçekleşti, sana kavuştum. Bu yüzden Allah'ıma sonsuz kez şükrediyorum."
Kadın bu sözleri duyduktan sonra gözlerinden damla damla yaşlar süzüldü o anda. Adam kadının ağladığını görünce sordu:
"Ne oldu, neden ağladın?"
Kadın:
"Mutluluktan, senin gibi bir adamı sevdiğim için ağladım." dedi.
Adam kadına bakarak gülümsedi ve kadın da adamın gülümsediğini görüp sımsıkı sarılıp öylece bir süre kaldılar. Oradan geçmekte olan 60-65 yaşlarında yaşlı bir amca geçerken adam ile kadının birbirlerine sarılı şekilde kaldığını görünce yavaş adımlarla yanına yaklaştı ve selam vererek:
"Selam aleyküm."
Adam:
"Ve aleyküm selam amca. Gel otur." dedi.
Yaşlı amca yanlarına oturduktan sonra, onlarla ilgili birkaç soru sordu:
"Adlarınız nedir?"
Adam:
"Benim adım Muhammet, sevdiğimin adı ise Ayşe." dedi.
Yaşlı amca tebessüm ederek:
"MaşaAllah ne kadar da güzel isimleriniz var. Birinizin adı Hz.Peygamber'in adı, birinizinki de onun eşinin adı. Allah sizin gönüllerinizi bir kılmış olacak ki Hz. Peygamber ile annemiz olan Ayşe anamızın adını taşıyor." dedi. Bakın gençler; devir öyle değişti ki insanlar helal sevmeyi de harama bakmamayı da unuttu. Zina eder oldular. Sevmek bu değil; sevmek dediğin duygu, helal ve temiz bir sevda olsun istiyorsanız, zinaya yaklaşmayın. Çünkü bu haram sevda olmaya sebeptir. Hatta yine sana helal olmasını istiyorsan sevdiğin kişinin, dinimizin emrettiği şekilde sevin birbirinizi. İşte o zaman, huzurlu olursunuz.
Yaşlı amcanın bu güzel sözlerini duyan kadın ile adam, kendilerinde bir kıpırdama olduğunu hissettiler. Yine yaşlı amcaya bu güzel sözler için teşekkür ettiler. Ardından yaşlı amca yanlarından ayrılacağını belirterek:
"Bana müsaade çocuklar. Dediğim gibi haram sevdaya bulaşmayın, birbirinizi helal yoldan sevin, Yaradan sizi helal dairede buluştursun.
Adam amcanın yine bu güzel sözlerinden sonra:
"Allah razı olsun amca, yolun açık olsun. Selametle git İnşaAllah." dedi ve yaşlı amca yanlarından ayrıldı.
Adam bir süre sonra kadına:
"Kalkalım mı artık saat biraz geç olmaya başladı." dedi.
Kadın da başını sallayarak kalktılar. Eve vardıklarında annesi komşuları çağırmış, tüm dini düğün için hazırlıklar yapılmıştı. Düğün için ertesi gün planlandı. Aradan bir gün geçtikten sonra tüm davetliler gelmişti, herkes yerini almıştı. Muhammet ile Ayşe içeriye geldiklerinde; Ayşe tesettürlü, Muhammet de uygun kıyafetlerini giymişti. Merasim yavaş yavaş gerçekleşirken, herkes duygusal anlar yaşıyordu. Kimisi gözyaşını tutamıyor, kimisi de mutluluktan gülümsüyordu. Bir süre sonra dini nikâh merasimine gelmişti sıra. İmam gelmişti bu esnada. Önce dua ettikten sonra nikâhı gerçekleştirdi. Bu merasim gerçekleştikten sonra tüm davetliler tebriklerini ilettikten sonra evlerine dağıldılar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Helal Sevdam
Romanceİnsanın bu hayatta gönülden seviyorum diyebildiği biri olmalı. Eğer birini severken bir yerde eksiğimiz varsa o eksiğimizi tamamlayıp yeniden kaldığımız yerden sevmeye devam etmeliyiz. Yani sonuç karşımızdaki kişi kim olursa olsun onu gerektiği gibi...