#5

712 49 5
                                    

Draco

En saa unta. Muut nukkuvat jo varmasti. Ajatukset peittävät uneni. En osaa hallita tunteitani. Vihaan ja pidän hänestä yhtä aikaa. En voi kuunnella isääni. Hän ei voi päättää kaikesta elämässäni. En pidä Potterista tai Weasleysta. Hänen takiaan voisin vaikka pitää heistä. Olla heille mukava. Mutta olen pilannut kaiken, tein sen jo vuosia sitten. Niin monta vuotta. Kuinka pystyin siihen, olen sydämmetön. En olisi ikinä uskonut sanovani sitä itselleni.

Nousen ylös sängystä noin 2h unilla. Aivoni eivät toimita mitään toimintoja tänään. Vaihdan yöpuvun päivävaatteisiin ja otan laukun olalleni. Laskeudun vuodeosastolta luihuisten oleskeluhuoneeseen jossa Pansy jo minua odottaakin.
Pakko päästä hänestä eroon. Jos Pansy saisi tietää tunteistani Hermionea kohtaan, voisin kaivaa jo omaa hautaani.

Lähden Pansyn ja juuri ilmestyneiden Goylen ja Grabben kanssa suureen saliin aamiaiselle. Istun luihuisten pöytään ja katselen läpi suurtasalia etsien yksiä niin tuttuja mutta niin tuntemattomia kasvoja. Yhtäkkiä näen kasvot näköpiirissäni ja taidan punastua hieman. Puolet rohkelikoista ja puuskupuujista puuttuvat vielä. Alkoihan aamupala vasta hetki sitten.

Minua hermostuttaa jostain syystä. Minulla on tänään kolme tuntia liemitunteja. Se tarkoittaa että tunnit ovat hänen kanssaan. Häntä pidetään aina nörttinä, olen eri mieltä mutta en voi sanoa sitä muille. Tuntuu pahalta nauraa muiden mukana hänelle. Joskus tekisi mieli läjäyttää Kalkarostakin päin pläsiä kun hän haukkuu tai kohtelee Hermionea huonosti. Hermostuttaa ihan.

"Eikö ollutkin hauska juttu?" Pansy nauraa ja siirtää kätensä olkapäälleni.
Siirrän käteni ottaakseni leivän palan jolloin hänen kätensä putoaa olkapäältäni.

"Oli tosi hauska juttu." Sanon yrittäen muistaa keskustelusta jotain.

"Kuuntelitko edes mitään?!" Pansy kysyy ärsyyntyneenä.

"Oikeastaan en, nauroin vain Hermionen olemukselle." Sanon, keuhkoissani tuntuu kuin tukehtuisin sanoessani sen hänestä.

"Mistä lähtien olet kutsunut häntä etunimellä?" Pansy hekottaa korvaani.

"Tarkoitin kyllä Grangeria. Sanoin vain ajatuksissani kuraverisen etunimen." Tokaisen

Jatkan leipäni syömistä samalla tuijottaen häntä. Hän on niin iloinen ja positiivinen kaiken kokemansa jälkeen.

Siirrymme heti seuraavaksi liemitunneille. Istun aika keskelle luokkaa pulpetilleni Grabben ja Goylen kanssa. Onneksi Pansy meni istumaan jonkun oman kaverinsa kanssa. Tunnit alkavat ja kaikki on saapunut paikalle. Hermione istuu Potterin ja Weasleyn kanssa nauraen. Heillä näyttää olevan mukavaa keskenään. Yhtäkkiä opettaja mainitsee nimeni.

"Malfoy ja Granger!" Hän huudahtaa katsoen minuun, kuin luullen minun ymmärtävän lukevan hänen ilmeitään.

"Mutta miksi? Voisinkohan olla vaikka Parvatin kanssa?" Hermione sanoo katsoen suoraan Kalkarosta silmiin.

"Neiti Granger, olen valinnut parit liemityöhön joten menisitkö istumaan parisi viereen?" Kalkaros sanoo.

Vasta silloin tajusin että Hermione on parini. Kaikki luulevat että kiusaan häntä yhä. Kuinka voin pitää maineeni kiusaamatta häntä? Sydämmeni hyppää kohta rinnastani ulos. Goyle ja Grabben on siirtynyt jo omien pariensa luokse. Hermione tuntuu lähestyvän super hitaasti minua. Yhtäkkiä hän pysähtyy ja istuu vierelleni. Säpsähdän ajatuksistani ja katson häntä suoraan silmiin.
Niin kauniit, mietin.

"Neiti Granger ja Malfoy voisivat siirtyä käytävään tekemään työtään." Kalkaros sanoo yhtäkkiä.

"Okei." Hän sanoo. Hänen äänensä on jotain niin kaunista.
Siirrymme käytävään ja istumme pöytää ympäröiville tuoleille.

"Mitä piti tehdä?" Kysyn hieman lempeämmin kuin normaalisti.
Hän katsoo minuun kurtistaen kulmiaan niin söpösti.

"Draco!" Hän sanoo.

"Hermione!" Sanon juuri samaan aikaan.
Hän punastuu hieman ja alkaa näplätä kynsiään.

"Sano vain." Hermione sanoo katsoen käsiinsä.

"Hermione, tahdoin s sanoa vain yhden jutun...

Ensinnäkin kiitos! ❤️ Toiseksi päätin kirjoittaa päivittäin aina lyhyemmän luvun eli kirjoitan joka päivä  Luvun mutta vain max 500 risat sanaa. En voi luvata kuitenkaan että jokaisessa elämäntilanteessa voisin laittaa lukuja. Ymmärrätte kai. Voin tehdä välillä 'bonus' lukuja eli pidemmän osan. Niitä kuitenkin harvemmin 👅 Kiitos ja kumarrus kaikille lukijoille! 💎

Dramione (tauolla)Where stories live. Discover now