(Saya tak tahu kenapa saya letak gambar tu.Tak apalah!Enjoy tau baca.Jangan jealous pulak.Cerita ja...)
Victoria ialah seorang pelajar sekolah menengah di Seoul.Dia merupakan pelajar yang cemerlang dalam semua akedemik dan sukan.Dia juga diminati oleh ramai lelaki di sekolahnya.Dia juga mempunyai ramai kawan.Ramai yang sangka bahawa Victoria ialah anak orang kaya tetapi ianya sebaliknya.
"Omma!Saya dah pulang!"Kata Victoria membuang kasutnya lalu masuk ke dalam rumah."Victoria!Lepas kamu mandi apa semua tu.Mari datang tolong omma di dapur ni!"Kata ommanya dari dapur."Baiklah,omma~"Kata Victoria menuju ke biliknya.Setelah siap menyiapkan dirinya dan benda yang lain di biliknya,Victoria ke dapur untuk membantu ommanya.
"Omma nak saya tolong apa?~Biar saya buat dengan cepat sekali."Kata Victoria menuju ke arah ommanya."Tolong hidangkan lauk dan panggil abang-abang kamu dan ayah kamu."Kata ommanya sambil menggoreng ikan."Okay~"Kata Victoria menghidangkan makanan di atas meja lalu memanggil abang-abangnya dan ayahnya.
Setelah selesai makan tengahari,Victoria akan berada di biliknya sambil melayan video kpop."Oh,abang Baekhyun~Bawalah saya ke dunia EXO."Kata Victoria ketika menonton video persembahan kpop oleh kumpulan EXO.Tiba-tiba,kawannya menghantar mesej kepadanya."Ish.Siapa yang tengah kacau aku tengah syok tengok EXO ni.Kacau daun betullah."Kata Victoria lalu memeriksa mesej itu."Emm...dari Rin ke.Apalah."Kata Victoria lalu membaca mesej itu.Mesej itu bertulis,'V!Jomlah pergi karnival dekat dengan bandar hari ni.Saya dengar ada cabutan bertuah dekat situ.Saya tunggu awak dekat taman tau.Lepas tu,kita pergi bersama-sama.Cabutan bertuah tu ada kena mengena dengan EXO tau~^_^' .Itu lah mesej yang dikatakan oleh kawan baiknya itu."Apa?!EXO!!!"Kata Victoria berlari keluar dari biliknya."Omma!Boleh tak saya pergi karnival yang ada dekat bandar dengan Rin,please..."Kata Victoria kepada ommanya yang sedang melihat telefon dengan muka yang sedih."Alala,kesiannya.Tak boleh."Kata ommanya sambung melihat telefonnya."Bolehlah,omma.Kali ni je~"Kata Victoria merayu kepada ommanya.
"Haih.Ye lah.Kali ni je.Dah pergi cepat sebelum omma ubah fikiran dan jangan lupa balik awal tau."Kata ommanya memberi kebenaran kepada Victoria."Betul ke ni?!Terima kasih,omma.Sayang omma~"Kata Victoria berlari ke biliknya untuk bersiap.
"Saya pergi dulu tau,omma!"Kata Victoria sebelum berlari ke taman berdekatan rumahnya.Victoria sampai di taman dan terlihat kawannya sedang menunggunya di bawah sebatang pokok sakura."Sorry lambat.Ada mesyuarat keluarga tadi."Kata Victoria senyum kepada kawannya."Ada-adalah awak ni V.Dah jom kita pergi.Nanti lambat-"Sebelum Rin sempat menghabiskan kata-katanya,dia ditarik oleh Victoria ke karnival itu.
"Saya dah beli tiket untuk kita.Sekejap lagi ada persembahan dari EXO.Lepas tu,barulah cabutan bertuah tu dimulakan."Kata Rin mengeluarkan tiket itu lalu senyum kepada Victoria."Rin...Awaklah kawan baik saya FOREVER!Apa kita tunggu lagi!Jomlah pergi ke konsert tu."Kata Victoria tidak sabar untuk berjumpa dengan EXO."Konsert tu start lagi 2 jam lah.Apa kata kalau kita jalan-jalan dulu?"Kata Rin menarik Victoria ke sebuah foodtruck yang menjual aiskrim.'Uhuhu...EXO...'Kata Victoria dari dalam hatinya yang sedih."Awak nak apa-apa tak,V?Biar saya belanja."Kata Rin."Ha?!Betul ke ni?!Kalau macam tu saya nak aiskrim vanilla coklat satu!"Kata Victoria dengan gembiranya.Sedihnya itu tiba-tiba sahaja hilang seperti angin.Rin memberikan kepada Victoria aiskrimnya itu manakala Rin membeli aiskrim Vanilla ditabur dengan oreo.
"Wah~Tengoklah masa sekarang ni~Jom kita pergi cepat!Nanti terlepas konsert tu pulak!"Kata Rin menarik tangan Victoria.Mereka sampai di konsert itu tepat pada masa.Mereka duduk di hadapan sekali dan bersorak kepada EXO.
Setalah tamat konsert itu,bermulalah acara cabutan bertuah.Victoria dan Rin menyertai cabutan bertuah itu dan menunggu."Kita dah ada pemenang di sini!Dia mendapat hadiah yang pertama!Syabas kepada...Kim Yoon Victoria!"Victoria yang sedang menunggu itu terus terkejut lalu menaiki pentas itu.Kawannya cuma bersorak kepadanya dari bawah."Tahniah,Kim Yoon Victoria.Hadiahnya ialah 2 ahli EXO akan bersama dengan awak selama seminggu.Benda ni menandakan kemenangan awak.Jangan hilangkannya."Kata pengacara itu memberikan Victoria sebuah batch yang tertulis EXO.Victoria tak terkata pada waktu itu kerana impiannya sudah menjadi nyata.'EXO duduk dengan aku!Dah lah seminggu!Seminggu!My gosh!!!"Kata Victoria dalam hatinya seperti hendak meletus.
"Tahniah,V!Nanti bila-bila masa ajaklah EXO keluar dengan kita."Kata Rin dengan gembiranya seperti dia pula yang menang."Cik Kim.Sila ke belakang pentas.Cik boleh bawa kawan cik jugak."Kata seorang lelaki dari belakang pentas.Victoria dan Rin pergi ke belakang pentas itu dan terlihat Baekhyun dan Sehun sedang berbual di sebuah ruang rehat.Victoria dan Rin hanya berdiri di hadapan kumpulan itu seperti batu.Mereka tak tahu nak cakap apa tapi yang pasti,dua-dus peminat EXO.
"So,you're the one that got the number one prize.Mrs.Kim yoon Victoria,right?Congratulations." Kata Baekhyun yang berada di sebelah Sehun lalu meminum segelas soda.Victoria menjadi tak terkata tetapi dihentikan oleh Rin dengan mencubitnya tangannya."Ah...yes,I'm Kim Yoon Victoria.Nice..nice to meet you!"Kata Victoria dengan malunya lalu menolak Rin sedikit kerana malu."Eh?!Awak ni dah kenapa,V?Saya tahulah awak malu pun tapi tak payahlah sampai tolak orang.Anyway,I'm Victoria's friend,Manashiro Rin.Nice to meet you."Kata Rin pergi ke arah Victoria lalu menolaknya kembali dengan senyuman tak bersalah."You're a japanesse,aren't you?"Tanya Sehun dengan muka yang ingin tahu tapi Rin berasa terlalu malu lalu bersembunyi di belakang Victoria.Victoria juga berasa malu.Jadi,dia bersembunyi di belakang Rin.Mereka berdua bergaduh kerana masing-masing nak sorok malu tu.
"They're shy to us.Haha."Kata Baekhyun ketawa kepada Rin dan Victoria.Mereka berdua lihat ke arah Baekhyun dan hanya senyum.Tapi di dalam hati,'Eh,Baekhyun ni.Kalau awak bukan artis kpop rasanya kena belasah dengan saya dah.'Kata Rin dari dalam hatinya sambil senyum kepada Baekhyun.'Wah!Baekhyun cakap macam tu dekat aku!'Kata Victoria dalam hatinya sambil senyum kepada Baekhyun dengan lebarnya.
"Oh!Mrs.Victoria.After this,we'll follow you to your house and stay there for one week,okay?"Kata Sehun senyum kepada Victoria.
"Really!I mean okay.I've know about it.'Huhu...Rin tolong aku'."Kata Victoria lalu mencubit Rin lalu berbisik kepadanya,"Emm...Rin.Boleh tak ikut aku sekali.Esok awak balik lah rumah awak.Malu lah.EXO kot!Siapa yang tak malu."Bisik Victoria kepada Rin."Emm...ye lah tapi saya kena telefon okaasan dan otousan saya dulu.Nak minta kebenaran.Tunggu kejap ye.Awak pergilah berbual dengan mereka dulu."Bisik Rin lalu pergi keluar untuk membuat panggilan.
'What the?!Awak nak saya berbual dengan mereka ni!Rin!!!Tidak!'Kata Victoria dalam hatinya lalu menoleh ke arah mereka dengan senyuman.Baekhyun dan Sehun pun membalas senyumannya sambil melambai kepadanya.'My Gosh!Hensemnya mereka ni!Rin!Kenapa lama sangat awak cakap dekat telefon!Bukannya pergi buat telefon pun!'Kata Victoria dalam hatinya dengan mukanya sedikit merah kerana malu.
Selepas beberapa minit,Rin pun kembali ke Victoria dan memberitahunya yang mak dan ayahnya telah memberi kebenaran untuknya."Kenapa lama sangat awak cakap dekat telefon?!Macam pergi buat telefon pulak!Tahu tak aku ni nak mati sebab malu kot!"Bisik Victoria kepada Rin."Sorry lah.Tadi saya telefon okaasan dan otousan saya tapi mereka tak angkat sebab tu lambat sikit.Dah jom kita pergi rumah awak."Bisik Rin kepada Victoria lalu berkata kepada Baekhyun dan Sehun,"Okay!We'll walk to Victoria's house because her house was not very far at all from here."Kata Rin lalu memberikan beberapa topeng untuk menyamarkan mereka."What're we waiting for!Let's...let's go!"Kata Victoria menarik tangan Rin dan diikuti oleh EXO di belakang.
YOU ARE READING
Pengikutku EXO!
FanfictionMengisahkan seorang perempuan pelajar sekolah menengah telah memenangi sebuah cabutan bertuah.Cabutan bertuah ini bkn biasa-biasa tau.Dia telah memenangi cabutan bertuah bahawa EXO akan bersama dengannya selama seminggu!Gambar story cover tu saya sa...