Bermimpi Creepypastas

1 1 0
                                    

(Dalam chapter ni saya ada letak bahagian creepypastas.Kali ni chapter ni tak ada cerita pun pasal kpop.Kalau ada pun sikit-sikit je.Kalau tak tau creepypastas tu apa dia carilah sendiri.Haha)

Victoria bangun dari tidurnya lalu menuju ke bilik airnya untuk memberus gigi dan mandi.Setelah selesai,dia pun turun ke bawah untuk mengambil sarapan pagi.

*...Kring!!!...*

Victoria menjawab panggilan dari kawannya."Ada apa,Rin.Pagi-pagi buta lagi dah telefon aku.Apalah..."Kata Victoria sambil menikmati sarapannya."Emm...Mrs. Victoria.This's Sehun.I'm using Mrs.Rin's phone to call you because my phone had out of battery."Kata Sehun dimana disangkakan oleh Victoria adalah Rin.Victoria terus tersembur sarapannya itu kerana terkejut."Se...Sehun!Why did you called me?!"Kata Victoria berasa sungguh malu.

"Nothing.Mrs.Rin told me to tell you that actually it's didn't like what you think.She said she want to prank you by doing this."Kata Sehun kepada Victoria.'Rin!!!Memang nak kena awak ni!Ada ke patut guna Sehun nak prank aku.Tak apa.Tunggu ja lah nanti aku balas balik macam mana.'

"Emm...Mrs.Victoria.Mrs.Rin said she want to meet you at the garden right at 5:35 p.m.She want to tell you something important.Okay,that's all..."Kata Sehun meletakkan panggilannya.Victoria masih berasa geram dengan Rin tetapi dia mahu tahu benda penting apa yang Rin nak bagitahu dia.

Sementara menunggu pukul 5:35 petang itu,Victoria mengisi masanya dengan menonton rancangan televisyen,Running Man di biliknya.Dia ketawa seorang diri disebabkan oleh telatah ahli-ahli Running Man itu.Ommanya yang terlihat anaknya itu ketawa seorang diri terus bertanya,"Apa yang kamu tengok tu sampai tergelak-gelak macam orang tak betul.Bawa pergi hospital sakit jiwa nanti baru tahu."Kata ommanya sambil senyum kepadanya."Omma ni.Saya gelak sebab lawak lah cerita ni.Bukan sebab saya sakit jiwa."Kata Victoria senyum kepada ommanya semula.Ommanya meninggalkan dia sendirian lalu menuju ke dapur.

Victoria tertidur kerana telah berasa bosan kerana tiada apa mahu dibuat."Eh?Saya dekat mana ni?Siapa tu?"Kata Victoria terlihat seseorang dari jauh."Hello?Awak siapa?Hey!Jawablah."Kata Victoria lalu pergi ke depan orang itu.Rupa-rupanya ianya hanya sebuah patung.'Lah patung ke.Ingat apa tadi.Buat orang takut betul.Eh?Siapa pulak yang terbaring dekat situ?Dia berdarahlah!'Victoria terus menuju ke arah seorang budak perempuan yang terbaring.

"Adik ok ke?Adik?"Kata Victoria lalu menggerakkan perempuan yang terbaring itu.

"Hahaha...come play with me..."Kata perempuan itu pusing ke arah Victoria dengan mukanya berdarah sambil memegang sebuah patung beruang.Victoria terus pergi jauh darinya secepat yang mungkin.Victoria terlihat sebuah penyapu di sebelahnya lalu membalingnya ke arah perempuan itu dengan takutnya.Penyapu itu disambut oleh seorang lelaki lalu mematahkannya kerana tidak mahu ia terkena kepada perempuan itu."You shouldn't do that...expecially at Sally..."Kata lelaki itu dengan mata yang berdarah.

Victoria undur ke belakang kerana berasa takut  dan terasa seperti terlanggar sesuatu."Let's laugh with me(Laughing Jack),Ben Drowned and Sally!I'll promise you that it'll be fun!AHAHA!!!"Kata lelaki dari belakangnya itu sambil mengeluarkan beberapa pisau.Victoria lari dari situ dengan tetapi dikejar oleh mereka.Tiba-tiba,dia terjatuh ke dalam sebuah lubang.

Dia terjaga lalu menyedari dia berada di dalam sebuah bilik yang kosong.Hanya terdapat satu sahaja lampu dan ianya tertumpu kepada seorang perempuan.Perempuan itu duduk dengan tangannya menutup mukanya.Di sekelilingnya terdapat beberapa senjata seperti pedang,pistol dan pisau.Terdapat juga kesan cap jari diselaputi darah di sekelilingnya.Victoria hanya berdiri disitu kerana dia berasa takut.

"I'm not guilty.It's not my fault.I'm not kill anyone.Someone tell me that it's not my fault."Kata perempuan itu lalu menangis.Perasaan takut Victoria semakin reda.Dia mula menghampiri perempuan itu perlahan-lahan.Dia berhenti dari terus mendekati perempuan itu kerana dapat merasakan sesuatu.

Perempuan itu mula bangun sambil merenung Victoria dengan penuh menakutkan sekali.Matanya seperti mata sesorang yang mahu membunuh.Berwarna merah terang."You must thought that I was a killer,right?If that so...you can join the other like what I did to them!"Kata perempuan itu menghampiri Victoria dengan sebilah pisau yang besar.Victoria menahannya dengan menggunakan sebilah pisau di sebelahnya secepat mungkin"You must don't believe at me,right?You're same like the others!You must...DIE!!!AHAHA!!!"Kata perempuan itu berjaya menikam Victoria."AHH!!!"Jerit Victoria sedar dari tidurnya.'Mimpi rupanya...pergh seram gila.Macam mana lah boleh mimpi macam ni.'Victoria lihat ke arah jam yang menandakan sudah pukul 6:05 petang."Alamak!Dah lambat dah ni!"Kata Victoria bersiap lalu turun ke bawah dengan cepat."Victoria!Nak pergi mana tu!Hujan lah dekat luar tu!Nanti demam pulak!"Kata ommanya dari dapur yang terlihat dia bergegas untuk keluar.

"Saya nak jumpa dengan Rin lah omma!Dah lambat ni!Tak apa saya bawa payung sekali!"Kata Victoria lalu keluar dari rumah.Dia bergegas ke taman berdekatan rumahnya lalu ternampak Rin menunggunya di bawah pokok sakura di taman itu sambil memakai payung."Rin!!!Maaflah saya terlajak tidur tadi!!!"Kata Victoria berlari ke arah Rin."Victoria.Awak selalu macam ni lah.Ha...ha...HACUUMM!!!"Bersin Rin kerana kesejukan.Victoria yg terdengar bersin Rin itu terus risau."Awak mesti dah tunggu saya lama dah dekat sini sampai kesejukan.Maafkan saya!"Kata Victoria tunduk di dpn Rin sambil memejamkan matanya."Tak apalah.Lagipun,setakat sejuk sebab demam ni apa sajalah dekat saya.Saya pernah alami benda lagi teruk dari ni.HACUMM!!!Ergh..."Bersin Rin lalu berasa sedikit lemah lalu terjatuh dengan lututnya."Rin!Awak tak apa-apa ke ni?!"Kata Victoria bantu kawannya itu bangun semula.Victoria dapat rasakan badan Rin panas.Dia membawa Rin pulang ke rumahnya secepat mungkin.

Pengikutku EXO!Where stories live. Discover now