(Gambar dekat atas tu tak ada kena mengena dgn cerita ni.So,buat tak tahu je...)
Mereka berlari ke rumah Victoria dengan lajunya.Setelah sampai di rumah Victoria,"Omma!Saya dah balik dan saya bawa hadiah dari cabutan bertuah tu!Omma jangan terkejut pulak!"Kata Victoria memasuki rumah."Ye lah omma tak akan terkejut.Apakah?!Siapa mereka ni,Victoria?!Dan apa yang Rin buat dekat sini."Kata ommanya terkejut apabila terlihat Sehun,Baekhyun dan Rin."Emm...macam mana saya nak cakap,ye.Mereka berdua ni dari EXO.Kumpulan kpop yang popular dan merekalah hadiah cabutan bertuah tu.Rin pulak teman saya untuk hari ni je.Esok saya akan hantar dia balik.Omma tak marah kan?"Kata Victoria kepada ommanya yang masih terkejut itu.
"Tapi Victoria.Rumah kita mana ada bilik lebih.Kamu nak bagi mereka tinggal dekat mana?Tak kan dalam tandas kot?"Kata ommanya kepada Victoria dengan muka yang sedikit marah."Maaf,omma.Saya tahu!Rin boleh tak awak bagi mereka tumpang tinggal dekat rumah awak sekejap.Nanti kalau kita nak keluar ke,awak bawak lah mereka sekali.Boleh~"Kata Victoria kepada Rin dengan muka kesian."Haih.Nak buat macam mana.Baiklah.Kalau macam tu saya balik dulu lah dengan mereka sekali.Dah tak ada sebab saya nak tinggal dekat rumah awak.Kalau ada apa-apa saya akan mesej awak tak pun telefon awak,ok?"Kata Rin meletakkan tangannya di atas bahu Victoria.
"Baiklah~Kalau ada apa-apa mesej saya tau!Tak pun telefon.Bye~"Kata Victoria melambai kawannya yang dalam perjalanan pulang ke rumahnya.Rin melambai kembali bersama Sehun dan Baekhyun.
Pada malam tu,Victoria bermesej dengan Rin tentang keadaan dia.
Victoria:Awak ok tak dengan mereka dekat rumah awak?Apa yang mak ayah awak cakap bila nampak mereka?
Rin:Saya ok je.Okaasan dan otousan saya terkejut betul tapi mereka tak kisah.Sekarang ni kami tengah bermain permainan video otouto saya.Jadi,awak tak perlu lah risau sangat.
Victoria:Ok...seronoklah awak dapat duduk dengan mereka.Saya yang menang awak pulak yang dapat.
Rin:Alah~Jangan lah macam tu.Nanti kita fikir sama-sama macam mana nak bagi mereka duduk dengan awak.Lagipun,keluarga saya pun tak tahan sangat sebab ramai sangat orang.
Victoria:Hmm...ye lah.
Rin:Apa kata kalau kita keluar esok untuk bincang pasal macam mana nak bagi mereka duduk dengan awak.Dah macam rancang benda jahat pulak.Haha...
Victoria:Bagus jugak tu!Ok lah.Jumpa esok tau tapi dekat mana?
Rin:Saya jumpa awak dekat depan rumah saya.Ok tak?
Victoria:Boleh jugak!Ok.Jumpa esok.Saya nak masuk tidur dah ni.Dah pukul 11:30 P.M ni.
Rin:Ok.Saya pun nak masuk tidur jugak ni.Bye~
Victoria:Ok,bye.
Setelah tamat perbualan mereka,Victoria pun menutup telefonnya lalu mengecasnya.Victoria tidak boleh tunggu hari esok kerana dia akan keluar dengan EXO.'Tak sabarnya esok!Saya akan pastikan ianya hari paling bahagia buat saya!Hmph!'Kata Victoria dari hatinya lalu tertidur.
Keesokkan harinya,Victoria bergegas memakan sarapannya lalu keluar dari rumahnya dengan segera.Dia tidak mahu terlewat untuk keluar bersama kawannnya.Lebih-lebih lagi dengan EXO pulak tu.
"Rin!Saya dah sampai ni!Jomlah kita pergi!"Kata Victoria dari luar rumah Rin."Oh!V.Awak rupanya.Sekejap ye saya panggil mereka.Hey!You two!It's outdoor activities time!Hurry up!"Kata Rin sebelum pergi ke arah Victoria.Sehun dan Baekhyun keluar dari rumah Rin lalu menuju ke arah Victoria.Mereka pun menuju ke bandar.
YOU ARE READING
Pengikutku EXO!
FanfictionMengisahkan seorang perempuan pelajar sekolah menengah telah memenangi sebuah cabutan bertuah.Cabutan bertuah ini bkn biasa-biasa tau.Dia telah memenangi cabutan bertuah bahawa EXO akan bersama dengannya selama seminggu!Gambar story cover tu saya sa...