Demam

0 1 0
                                    

"Hello?!Ada orang di rumah tak?!Sehun?!Baekhyun?!"Jerit Victoria dari luar rumah Rin.Ibu Rin yg terdengar jeritan  Victoria itu ternampak mereka di luar basah kuyup disebabkan hujan.

Dia membawa mereka berdua masuk ke rumah.Ibu Rin memberikan Victoria pakaian untk ditukar kerana basah dan membawa Rin ke biliknya.Ibunya memeriksa suhu badannya.Ibunya mendapati bahawa dia demam panas lalu meletakkan kain basah di atas dahinya.Ibunya turun ke bawah lalu memberitahu Victoria bahawa Rin hanya demam panas dan menyuruh Victoria untk tidak terlalu risau.Victoria naik ke atas lalu masuk ke bilik Rin untk melihat rakannya itu.

Rin sedang duduk di atas katilnya.Victoria pergi kepadanya lalu duduk di atas kerusi sebelah katilnya."Emm...terima kasih ye,V.Kalau awak tak datang masa tu mungkin saya dah pengsan dekat situ.Haha."Kata Rin sempat membuat jenaka untk menenangkan hati rakannya itu.Victoria yg terdengar jenaka rakannya itu hanya menggelengkan kepalanya sambil tersenyum."V.Saya nak awak ambil kertas yg dekat atas meja tu.Saya nak awak bacanya.Saya harap ia dpt menggembirakan awak."Kata Rin melihat ke arah sehelai kertas dia atas sebuah meja.Victoria pergi ke arah meja itu lalu melihat apa yg tertulis di atas kertas itu."Apa ni,Rin?!Ni bahasa Jepun lah!Agak-agaklah.Saya ni mana faham bahasa awak."Kata Victoria menunjukkan kertas itu kepada Rin."Ahak.Tersilap kertas.Kertas yg dekat saya ni lah yg betul.Haha,saja je nak usik awak."Kata Rin memberikan kertas yg sebenar kepada Victoria."Ish,Rin ni.Bagi lagi sakit nanti.Baru tahu.Hmph!"Kata Victoria mengambil kertas itu.Rin hanya senyum kepada kawannya itu.Victoria membaca surat itu lalu terkejut.

"Rin...ni.Thank you very much!I love you!"Kata Victoria memeluk Rin dgn kuatnya."Err...V.Saya tak boleh bernafas lah!"Kata Rin menolak kawannya itu kerana terpaksa.Kalau tak,lemas dibuatnya.Victoria meminta maaf kepada Rin.Rin juga meminta maaf kepadanya kerana telah menolaknya.Di dalam kertas itu ialah tentang rancangannya untk bagi Sehun dan Baekhyun duduk dgn Victoria.Kertas yg bersama Victoria hanyalah salinan.Yg sebenar berada pada Baekhyun untk ditunjukkan kepada mak Victoria.Ianya untk menerangkan bagaimana mereka boleh tinggal di situ."Apa kata awak balik sekarang.Saya rasa hadiah awak ada dekat rumah awak sekarang ni.Tak apa.Awak tak payahlah risau tentang saya.Esok kan awak boleh melawat saya lagi."Kata Rin senyum kepada Victoria.Victoria senyum kembali kepadanya dan meminta kebenaran untk pulang dahulu.Rin memberi kebenaran lalu dia pulang ke rumahnya dgn gembiranya.

"Saya dah balik~Omma!"Kata Victoria memasuki rumah lalu menuju ke dapur dan memeluk maknya."Kamu ni dah kenapa?Terkejut omma dibuatnya."Kata maknya yg sdg memasak di dapur.Victoria hanya senyum kepada maknya dgn lebarnya."Ni dah kenapa ni?Tersenyum-senyum.Takut kita dibuatnya.Dah pergi layan Sehun dan Baekhyun.Ni mesti sebab kamu nak tanya omma mereka dkt mana kan?Sebab tu tersenyum je dari tadi.Dah pergi sana.Syuh-syuh.Kacau je orang nak masak."Kata maknya sambung memasak.Victoria terus keluar dari dapur lalu terlihat Sehun dan Baekhyun di ruang tamu.Mereka sdg bermain dgn telefon masing-masing.Victoria memasuki ruang tamu itu lalu menyapa mereka dengan malunya.

"Hey...you two.What's up?Hahaha...ha..."Kata Victoria berdiri di depan mereka seperti batu kerana mereka melihatnya dgn pelik sekali."So...you two sleep at the living room.Wow!That's really fun because you can watch television until midnight and be like an owl.Haha"Kata Victoria mula berasa sedikit malu.'Apa yg aku cakap ni?!Bodohnya!!!Diorang tgk aku mcm aku ni orang tak betul.Huhu...apalah nasibku'Victoria baru saja mahu putus asa tetapi dihilangkan dengan balasan mereka."Haha.You're right.We love to sleep at the living room because we'ld spent time together until midnight.Do you want to join us,Mrs.Victoria.We just playing cards or watching television together,that's all."Kata Baekhyun kepada Victoria.Victoria bersetuju lalu duduk di hadapan mereka berdua lalu bermulalah malam yg meriah bagi Victoria.

Enam hari sudah berlalu,Victoria pergi melawat Rin dgn membawa sedikit buah tangan.Hampir setiap hari dia melawatnya.Kadang-kadang dgn appa dan ommanya atau dgn Sehun dan Baekhyun.Keadaan Rin semakin pulih.Hari ini dia sudah sembuh dari demamnya dan keluar bersama Victoria seperti biasa.Hari ini dia dan Victoria pergi ke sebuah taman bunga berdekatan dgn bandar bersama Sehun dan Baekhyun.Mereka menikmati masa yg mengembirakan di situ.Victoria dan Rin membuat crown yg diperbuat daripada bunga lalu memakainya.

Rin dan Victoria duduk di atas sebuah kerusi panjang berdekatan situ.Manakala,Sehun dan Baekhyun pergi membeli sedikit air untk mereka."Hei,V.Dah nak dkt seminggu awak dgn Sehun dan Baekhyun.Macam mana awak seronok tak dpt duduk dgn mereka 6 hari ni?Esok dah hari terakhir.Apa yg awak nak buat untk ucap terima kasih?"Tanya Rin."Saya akan buat sesuatu yg awak,saya dan mereka tak akan lupakan.Tengok sajalah!"Kata Victoria bangun dgn semangatnya.Sehun dan Baekhyun yg baru balik dari membeli minuman itu berasa pelik dgn Victoria.Mereka hanya mengendahkannya lalu meluangkan masa dgn Rin dan Victoria sebanyak mungkin sebelum esok.

Pengikutku EXO!Where stories live. Discover now