Hari terakhir!

7 1 0
                                    

(Gambar tu tak ada kena mengena tau.Chapter ni saya buat pendek je sbb story dia sikit je saya buat.Harap korang tak marah.^_^)

Hari ini merupakan hari terakhir Victoria bersama Baekhyun dan Sehun.Dia bergegas menyiapkan kejutannya untk Baekhyun dan Sehun dgn Rin membantunya juga.

"Baiklah.Letakkan kek tu dekat atas meja.Saya nak hias ruang tamu ni nak bagi cantik sikit.Yah!Eh.Tak sampai pulak.Haha...wei tolonglah aku.Tak sampai ni."Kata Victoria yg cuba untk meletakkan lampu yg berwarna-warni di sekeliling ruang tamu itu."Ish,ish,ish.Apalah V.Kalau tak sampai tu ambil lah kerusi.Tak payah nak tunjuk tinggi dekat sini."Kata Rin memberikan Victoria sebuah kerusi lalu menyambung kerjanya dgn meniup belon.Victoria senyum kepada Rin lalumengambil kerusi itu.Beberapa minit kemudian,kerja mereka berdua pun siap.Mereka berehat sebentar kerana kepenatan.Sehun dan Baekhyun sdg mengemas barang mereka kerana mereka sudah mahu pergi.Barang-barang mereka diletakkan di dalam bilik abang Victoria.

"Tapi kan,V.Bukan ke nampak simple sgt surprise awak ni dekat mereka.Kan dah ramai orang yg buat mcm ni."Kata Rin."Mana adalah.Lepas ni,ada lagi benda yg lebih surprise dari saya untk mereka.Mula-mula,kita buat surprise biasa-biasa dulu bagi mereka tak tahu apa-apa."Kata Victoria kepada Rin.Rin yg sudah tahu rancangan Victoria itu hanya mengangguk tanda faham.

Malam itu,Sehun dan Baekhyun menikmati makanan yg dibuat untk ucapkan terima kasih kepada mereka tetapi bukan itu sahaja.Victoria membawa Sehun dan Baekhyun ke halaman belakang rumah mereka dgn mata mereka berdua tertutup.Rin menyalakan bunga api yg diletakkan di halaman belakang rumah itu lalu menuju ke arah mereka dgn segera.Sehun dan Baekhyun membuka mata mereka dan terlihat bunga api yg cantik menghiasi malam itu.Mereka mengucapkan terima kasih kepada keluarga Rin dan Rin kerana telah bagi mereka tinggal di rumah mereka buat sementara.Kemudian,mereka berterima kasih kepada keluarga Victoria pula.Victoria berasa sedih tetapi menyembunyikannya dgn senyuman kerana Sehun dan Baekhyun terpaksa pergi.

Sebelum mereka pergi,mereka mengambil gambar beramai-ramai.Mereka juga mengambil selfie bersama dgn Rin dan Victoria serta keluarga mereka sebelum beredar dari situ.Mereka semua melambai kepada Sehun dan Baekhyun.Victoria berharap yg akan ada lagi cabutan bertuah seperti ini supaya dia dpt berasa seperti ini sekali lagi.

Pengikutku EXO!Where stories live. Discover now