7

48 1 0
                                    

"Syu abang mintak maaf pasal dulu. Masa tu abang dah mula sukakan syu. Abang saja nak bergurau dengan syu mungkin abang salah tak kena tempat tapi abang betul-betul nak syu jadi milik abang".

Rayu Zahid.

Senior yang telah memalukan Syuhada dihadapan beberapa pelajar sem lepas. Sewaktu camp syuhada tidak mempedulikan dia. Zahid cuba mendekati syuhada. Dan mengaku dihadapan kawan-kawan nya yang syuhada itu adalah kekasihnya.

"Dah la abang,jangan nak buat kecoh kat sini".

Balas Syuhada perlahan bimbang dimarahi staff library.

Zahid sekarang sudah sem6 sepatutnya dia menjalani practical tapi dia masih ada 2subjek repeat yang perlu diambil sebelum practical.

"Syu bagi la abang peluang,abang nak bersama syu. Ni simkad abang beli untuk syu. Syu pakai simkad ni nanti abang call. Nombor ni just untuk abang dengan syu jer ok".

Syuhada membisu. Simkad digi yang diletakkan diatas meja dipandang sekilas.

'Duhh pehal mamat ni tak habis-habis gangu aku'.

Bentak hati kecil syuhada.

Syuhada bangun untuk meninggalkan library. Zahid masih lagi mengikutnya.

"Dah la abang jangan gangu syu. Syu hormat abang as my senior. Tak payah la bagi semua ni".

Simkad ditangan syuhada tunjuk kepada zahid.

"Ok kalau macam tu,syu boleh layan abang as senior tak pe kita try".

Zahid masih lagi memaksa.

Lengan syuhada dipegang kemas. Syuhada sedikit meronta minya dilepaskan. Tiba-tiba langkah Muhamad Amar yang ingin masuk kedalam library terhenti melihat adengan itu.

"Assalamualaikum abang kenapa ni".

Tanya Amar.

"Kau jangan sebok boleh tak ni urusan aku dengan gf aku".

Balas Zahid.

"Oh maaf abang tapi tak elok kita mengasari perempuan. Nabi tak suka. Saya pon tak suka".

Sambung Amar sambil tersenyum sinis.

Zahid melepaskan lengan Syuhada malas hendak berpanjangan dengan lelaki dihadapannya.

Dan berlalu pergi dengan muka yang kemerahan.

Terima kasih".

Pendek ucapan dari syuhada untuk amar.

"Tak apa. Awak hati-hati. Jaga cara pemakaian tu".

Balas Amar lalu pergi meninggalkan syuhada yang masih mengosok-gosok lengannya yang sakit akibat perbuatan zahid tadi.

'Jaga cara pemakaian' .

Ayat itu seakan menikam syuhada.

'Ya allah aku ingin berubah. Tapi macam mana . Sem ni aku terikat dengan subjek Ko-Drama. Dah la syuhada kena berlakon jadi perempuan simpanan. Tak kan lah nanti pergi training pakai tudung labuh. Macam tak kena. 'Tak apa lah one day aku akan berubah 360•' .

Bisik syuhada didalam hati.

Bukan tidak mahu berubah waktu sekarang tapi subjek itu merupakan salah satu subjek untuk dia mendapat markah dalam result akhir nanti.

"Syu tadi aku jumpa abang zahid kau,ni dia bagi".

Zetty memberikan simkad yang tadi dibuang syuhada sempat dikutip balik oleh zahid sebelum beredar.

"Stress lah aku dengan dia ni tak habis-habis kacau hidup aku".

Balas syuhada geram dengan perangai zahid."

Kau cuba lah bagi dia peluang,mungkin dia betul-betul nak kau".

Sambung zetty.

"Masalahnya zetty aku tak suka couple tambah-tambah satu u. Dia tu kenapa nak saiko aku. Hantar makanan la, bagi tu bagi ni. Arghhhh".

Syuhada menjawab sambil tangan diletakkan ke kepala.

Tiba-tiba telefon syuhada berbunyi.

Ada panggilan. Suara seorang perempuan.

"Hello,awak syuhada kan?saya ni tunang zahid. Saya tak nak awak kacau zahid lagi. Saya tak kan teragak-agak untuk jumpa dengan awak.".

Kasar sekali bicara perempuan yang mengaku tunang zahid ni. Terdengar suara zahid dihujung panggilan. Suara yang merayu-rayu untuk stopkan call. Syuhada yang terkejut dengan panggilan dan percakapan perempuan itu terus mematikan panggilan.

'Sape yang kacau sape ni'.

Syuhada berkata sendirian malas nak melayan.

Malam itu satu mesej masuk number yang tidak dikenali.

'Abang mintak maaf syu,abang betul-betul sayangkan syu. Tapi abang terikat dengan dia. Dia dah banyak tolong abang. Abang tak mampu nak halang dia dari marah syu tadi. Abang akan datang nanti dalam hidup syu'- zahid

'Tak payah nak mintak maaf. Aku tak pernah suka kau. Please stop hantar makanan or barang-barang dekat aku. Jangan jumpa kawan-kawan aku. Jangan jumpa aku lagi then kalau terjumpa aku harap kau buat-buat tak kenal aku'-syuhada

Masihkah ada cinta untukku?Where stories live. Discover now