Vyjela jsem kopec, jela ještě kousek po rovince a už jsem dojížděla do stáje. Slezla jsem z kola, které si opřela o zeď. Moje klisna, kterou jsem dostala ke dvanáctým narozeninám od mamky, se jmenovala Darkness. Je desetiletá, zbarvením tmavý hnědák a je úžasně klidná.
V sedlovně jsem si vzala její ohlávku a vodítko a šla na zadní pastviny, kde Darkness většinou je.
Když jsem přicházela k ohradě, Darkness na mě už čekala a zaržála radostí. Když jsem k ní přišla a pohladila ji, tak jsem jí nandala ohlávku a vyvedla ven z ohrady.
Cestou k uvazišti jsem jí dala mrkev.
Když jsem Darkness uvázala, došla jsem si pro její věci na hřebelcování.Poté, co jsem Darkness vyhřebelcovala, osedlala jsem ji a nauzdila. Odvázala jsem ji a šly na jízdárnu, kde jsem na ni nasedla a rozešla ji. Asi po třech minutách jsme přešly do klusu a pak i do cvalu. Když už byla Darkness zahřátá, zkoušely jsme úkroky na pravou i na levou holeň.
Darkness to všechno šlo. Potom, co jsme procvičily úkroky, zkoušely jsme různě velká kolečka, osmičky, diagonály, couvání a tak podobně.
Potom, co jsme dodělaly drezuru (couvání, úkroky, kolečka atd.), vyjely jsme ven z této jízdárny a přejely k druhé, kde byly kavalety a různé skoky.
Když jsme jely už druhé kolo přes kavalety (krokem, klusem i cvalem), tak přišla majitelka ranče a moje trenérka Klára, která mi pak řekla, ať najedu na vyšší skoky.
Darkness skákala perfektně. Měla dobré odrazy i kroky mezi překážkami a neshodila ani jedno břevno. I Klára nás pochválila.
Vykrokovala jsem ji a pak na jízdárnu přišly holky, které jsem nemusela a Darkness zase nemusela jejich koně, takže kdykoliv se k ní přiblížili, začala být neklidná.
Ty holky se jmenovali Jolana, Stephanie a Michaela a jejich koně (holky je měly už od mala a naštěstí doma) se jmenovali Ametyst, Satan a Melissa (nevím, jak je mohl někdo tak pojmenovat).
My jsme naštěstí už odcházely.
Odvedla jsem Darkness k uvazišti, odsedlala ji, vyčistila a odvedla na pastvinu. Cestou mi čmuchala u kapes, tak jsem jí dala jablko, cukr i mrkev.
Pak přišla Rocky, Sunny a další klisny a kobyly a tak jsem jim dala část tvrdého chleba, zbytek jablek a polovinu cukru.
Když jsem pak zpátky procházela okolo valachů a hřebců, tak přišli Najtík, Jupík a další a tak jsem jim dala zbytek chleba a zbytek cukru.
A pak jsem šla pomáhat Ondrovi celkově tady na ranči (vykydat, posekat trávu a tak dále).
Já jsem mu pomáhala, kdykoli jsem šla jezdit a měla pak čas.
Mamka byla dost často v práci dlouho do noci, takže jsem mohla přijet později a jí to nevadilo.
Když jsme odváželi to, co jsme vykydali, na kompost/hnůj, tak zrovna Jolana, Michaela a Stephanie vyjížděly z jízdárny, která byla hned vedle.
Samozřejmě se mi začaly posmívat, ale když odešly, tak mi Ondra řekl: „Nevšímej si jich, jsou to krávy."
Já mu na to odpověděla: „Budu se snažit," a oba jsme se tomu smáli.
Ahoj všichni,
moc se omlouvám za svojí neaktivnost.
Rozhodla jsem se, že to budu psát v minulém čase, protože nějaké přítomné tvary nějakých (dokonavých) sloves tam prostě nedávají smysl.
Tuto kapitolu bych chtěla věnovat majitelce a všem, co jí pomáhají na ranči Calamity Jane. Návštěva na tomto ranči byla a je pro mě inspirací a budu se tam ráda vracet.
A Vám chci poděkovat za trpělivost se mnou a doufám, že jsem neztratila čtenáře. A také, že jste dostali tento příběh dostali na 232. místo v Teen fikci. Tato kapitola má něco přes 500 slov, tak doufám, že se vám bude líbit. ;)
Načtenou nebo napsanou
Vaše
Tann_Mili
ČTEŠ
Zpátky do sedla
Teen FictionCatherine Snowblack, říká se jí Kate, žije jenom s mámou, která střídá muže hodně rychle. Narodí se jí bráška. Kate ráda čte, ale také ráda jezdí na koni a hraje na klarinet. Jednoho dne spadne z koně. Co bude dál? Jaké budou výsledky? (Spolua...