-Klart du gör! Sa Oscar och började rota runt i sin väska.
-Här! Sa Oscar och fiskade upp något ur väskan.
-Ett backstagepass!? TACK SÅ SJUKT MYCKET! Ropade jag och kramade om både Oscar och Omar
****************************
Vi kom hem och gick och lade oss. Omar fick ligga på en madrass på mitt rum.
-Godnatt Omar! sa jag och drog upp täcket till hakan.
-Go' Natt Emelie! svarade han och det tog inte lång tid tills vi somnat.
[MORGONEN EFTER]
-Vi gratulerar! Vi gratulerar! Vi gratulerar våran Emelie idag! MEd blommor och blader vi göra henne glader! Vi gratulerar våran Emelie idag!
Jag reste mig snabbt upp och kollade mig om i rummet.
I dörröppningen stod Omar och Oscar och bakom dem stod Mamma, Jonte och Kristina.
Oscar höll i en bricka med en talrik på. På talriken stod där en Cupcake. (för er som inte vet vad det är så är det en muffin typ!) I cupcaken hade dem satt ett ljus.
De klev in i rummet och satte sig på sänggaveln. Oscars hundar kom inrusande i rummet. (4 st om ni inte visste)
De hoppade och studsade runt mig och allihopa skrattade åt deras fåniga beteende.
-Grattis Emelie! sa omar och pussade mig på pannan.
-Grattis! sa jonte och sträckte fram ett litet paket.
Jag slet upp pappret och innanför pappret var det en liten röd sammets ask.
Jag öppnade asken och där låg armbandet från Lyxa som jag så länge velat ha.
-TACK SÅ MYCKET! Utropade jag och kramade om Jonte
-Det är från mig OCH MAMMA! sa jonte och betonade OCH MAMMA.
Jag skrattade till lite och kramade om mamma.
Oscar räckte fram ett stort paket inslaget i ett blått papper.
Jag öppnade försiktigt pappret. I pappret låg det en kartong.
-Ni har slagit in det väl! skrattade jag och öppnade kartongen
I katrongen låg där en röd keps/snapback (what ever you wanna call it) med siffran 97 på. På sidan av kepsen var det en slags logga. Ett kryss med bokstäverna FOOO Mellan varje streck
(hur i hela friden förklarar jag TF loggan? men ni fattar vad jag menar va?)
på baksidan av kepsen stod det #Fooofamily
(97 ways kepsen!!)
-Tack så mycket! Sa jag och kramade om Oscar.
Omar tog fram händerna som han hade haft bakom ryggen.
I händerna höll han ett litet paket. Vackert inslaget i ett lila papper med ett silvrigt snöre virat runt.
Jag öppnade paketet och innanför låg det en röd sammetsask. En likadan som den jag fick av mamma och Jonte faktiskt.
Jag öppnade asken och i asken låg det...
__________________________
Hejhejhej! Är inte vädret härligt?
Väldigt kort kapitel!Jag har inte riktigt haft tid och att mitt wattpad har strulat lite men det är nu löst och jag kommer hinna skriva.
Någon här som bor i HBG? 🌸
❎🅾❎🅾 Elvira.
KAMU SEDANG MEMBACA
Troublemaker (swedish)( The Fooo Fanfiction)
Fiksi PenggemarEmelie måste flytta till Stockholm, till hennes kusin Oscar där hon träffar Felix, och det visar sig att han gillar henne, men hennes barndomskompis Omar gillar henne också.. Vad ska hon göra när hennes bästis försöker begå självmord och allt bara b...