2|

98 3 0
                                    

Dengan memakai telekung Aku termenung jauh dan duduk di atas bangku.Menghadap ke arah jalan raya yang sesak lagi seawal 2:30 pagi.Hatiku gelisah.Apakah petunjuk yang akan aku terima.
"Ya allah kau bantulah hambamu ini. Hambamu buntu.Aku masih muda untuk lalui semua ini"Kedua-dua tapak tanganku ditekup kemuka.
Aku bingkas bangun dan menuju ke aras katilku.Angin malam dari luar ku biarkan masuk.Aku menanggalkan telekung yang kupakai sebentar tadi lalu aku menghempaskan tubuhku diatas tilam empukku.Aku tidak dapat melelapkan mataku.

Aku mencapai Iphone 7plus yang diberikan oleh abang Tiriku.Aku tersenyum sendiri apabila mengingatinya.

"Cuba teka siapa ni?" Fikry membuat suara sehingga aku tidak dapat menekanya.
"Ermmm,Ayahhh"Aku meneka
"Salah," Aku terus membuka mataku
"Laaa abang rupanya."
Fikry menghulurkan satu beg kertas yang berlogokan Apple.Aku mengambil dengan teruja Dan membuka beg tersebut.

"Eeee apa ni.sengaja nak kenakan orang kan."Aku mengeluarkan Nokia 3310 dari dalam beg.
"Abang tak mampu lah dik nak beli telefon mahal-mahal ni."Aku tidak memperdulikan abangku.
"Ehhhh rora,apa tu "

Mataku semakin kuyu dan pandangan ku malap lalu menjadi hitam.Aku terus hanyut dibuai mimpi yang akan menyinggah.

"Aku terima nikahnya Noor Aurora Amani Binti Razman dengan maskahwinnya Seribu ringgit tunai"Tok kadi melihat pad semua saksi.
"Sah,sah,sah"Semua saksi menyesahkan perkahwinan Aurora dengan lelaki yang dia tidak nampak wajahnya.

Dari jauh aku dapat melihat seorang gadis berlari memasuki perkarangan rumahku.Berambut perang dan berombak-ombak.Memakai baju kebaya moden,Berkasut Heel 7 inci.Dia mendekati sang lelaki yang ku nikahi.Amukan dan tamparan diberikan oleh wanita tersebut kepada lelaki tersebut.Lelaki ituhanya katu membisu umpama Patung cendana.Air mataku mengalir tiba2.

"Allahuakbar,Allahuakbar"Aku bingkas bangun dari tidur lenaku.Aku menekup muka ku yang dibanjiri peluh.

Aku melihat jam didinding.10:30 Pagi.Allahuakbar,Anak dara jenis apa aku ni.Bangun lewat.

**********************************
Hari ini aku telah berjanji dengan rakan-rakanku untuk meluangkan masa bagi mengisi sisa-sisa hidup sebelum kami melangkah masuk ke zaman universiti dan alam perkahwinan.Cewahhh,gatal aku ni.
Aku memakai bomber jacker dan Shawl keknis.Dililit rapi diatas kepalaku. feeling2 Fazira gitu.Harini mood nak pakai tudung datang.
"Peah,Harini nak tengok movie apa?"suka hati aku je panggil dia peah.Sedap mak bapak dia bagi nama Qeestina Amlyn.Datang ke aku peah dapat.
"Tah lah jemah.Saya pon tak tahu movie apa.Yang penting Shopping okay"Qees meloncat seperti kanak-kanak.Ada kang kena tampon dengan aku budak ni.

"Amy,kau nak tengok movie apa"Aku menyedut satu tegup coolblog.
"aku tak kesah.Movie apa-apa pon aku layan."Membazir je aku tanya.

Sesudah menonton movie yang Entah apa-apa.Aku berjalan keluar.Aku ternampak satu susuk tubuh yang amat ku kenali.Tetapi bersama seorang wanita dan seorang bayi.

"Rora,Tu bukan ke Encik Fazrul ke?Qees menunjukkan kearah sepasang keluarga.

Dengan kuat Amy bertanya."Mana wey.Mane-mane.Lama aku tak tengok boyfriend rora yang handsome tu."Amy menjongketkan kakinya dan melihat sekeliling.

Aku menonjol kepala amy."Ish tak ada lah.Pelanduk dua serupa kot.Kalau tak salah tengok."Aku menyedapkan hatiku sendiri.

"Ehh dah lah.Jom kita pergi makan .Aku dah lapar ni."Aku menarik lengan Qees dan Amy.

Sepanjang perjalanan pulang.Tidak dapat dinafikan aku memikirkan tentang apa yang kulihat tadi.Ya betul itu adalah Fazrul.Tapi siapa perempuan tu?Siapa budak tu?

Perkenalan aku dan Fazrul sangat singkat.Kami menjalinkan hubungan dengannya sewaktu peperiksaan SPM berlangsung.Teringat lagi kali pertama pertemuan kami.

"Aduhh,sakit peruk ni.Wey cepat la sikit.Aku sakit perut ni"Seorang lelaki memegang perutnya dan mundar-mandir dihadapan pintu tandas.Kelima-lima tandas sudah berpenghuni.
"Aduh tak tahan ni.Nak terkeluar dah"Dia menekup bontotnya."Mana aku nak buang ek?"
Tanpa berfikir panjang,Lelaki tersebut terus menuju ke tandas pelajar wanita."Ahhh lantak la tandas perempuan ke apa.Tak tahan ni."Lelaki tersebut terus menuju kearah tandas dan melepaskan hajatya.

"Fuhhhh,lega pon"Lelaki tersebut terus menuju kearah Sinki .Dalam dia mengemaskan dirinya.Dia terlupa seperkara.Di berada dalam tandas pelajar wanita.

"Ohhhh mak kau."Seorang pelajar wanita yang baru keluar dari tandas membuat muka terperanjat.Nasib baik lelaki tersebut sudah memakai seliar dengan kemas.Kalau tak.Mahu gugur jantung.

"Ehh,awak buat apa dekat sini.Ni tandas perempuan.PERVERT!!!!"wanita tersebut menjerit sekuat hati dan menyebabkan lelaki tersebut lari lintang pukang.

Semasa hari pertama peperiksaan SPM berlangsung.Paper 1 bahasa melayu.Alangkah terkejut beruknya aku Bila aku tahu yang lelaki dalam tandas tempoh hari ialah ketua pengawas aku.Mati la nak.

sepanjang aku menduduki peperiksaan bahasa melayu,aku hanya menundukkan muka.Tak mahu aku dia nampak.Naya aku.Kang dia koyakkan buku jawapan aku.

Selepas semua buku jawapan dikutip oleh pengawal peperiksaan.Semu pelajar dibenarkan keluar.Aku baru je bangun dari kerusi.Secara membabi buta.

"Perhatian kepada pelajar bernama Noor Aurora Binti Razman.Anda dikehendaki untuk tunggu sebentar didalam dewan"Mati la nak.Asal pulak ni.Dah la satu dewan tengok aku macam aku ni pelaku soalan.Bila semua orang dah keluar.Datang seorang lelaki menghampiriku.

"ingat saya lagi?"Soal lelaki tersebut
"Maaf saya tak kenal.Bole saya keluar.Saya sudah lambat ni."Aku terus berlalu pergi meninggalkan Ketua Pengawas Encik Pervert.


Maaf jika ada sebarang kesalahan tatabahasa dan istilah.Typo itu pasti..Hahhahaha..Harap suka dan tak bosan la untuk baca.Ajak la kawan2,adik,mak ayah semua baca cerita saya ye.Terima kasih

Our Love Is SerendipityWhere stories live. Discover now