Vzduchem už po několikáté prolétl bič a dopadl na její záda. Měla poslouchat jeho rozkazy a nezasahovat. Nemohla ale ty nebohé lidi nechat trpět. Oni za nic nemohli, ne za všechno jejich utrpení mohl On, samozvaný vládce Ásgardu. To on mohl za všechny smrti otců a manželů, kteří živili rodiny. Není potom divu, že matky musely krást, aby mohly uživit své děti. To Loki nemohl nikdy pochopit, on totiž nežil v bídě.
Radši teď snesla bičování, než aby viděla, jak Loki trestá to nebohé děvče, které ukradlo jeden jediný chleba.
,,Máš už dost?!" zařval Loki a zasadil další ránu.
Nevydala ani hlásku, tolik se soustředila na to aby neomdlela.
,,Dobrá, tak tedy budeme pokračovat, dokud nebudeš prosit o milost" uchechtl se.
,,To se nestane" vyplivla na něj ta slova jako jed.
,,Vůbec mi to neulehčuješ. Ani nevíš, jak rád bych tě odměňoval za poslouchání rozkazů. Jenže ty ne, ty se musíš zastávat té lůzy. Proč ti na nich tak záleží?" vrčel.
,,Protože sama jsem tou lůzou byla. Vím moc dobře jaké to hladovět a nevědět jestli budeme mít, co jíst. Ty nikdy nebudeš chápat, jaké to je sledovat, jak trestají malé děti za to, že měly hlad..." chtěla mluvit ještě dál, to už ji ale její vědomí zradilo a ona se propadla do mdlob.Ta malá holka ho tak moc štvala, myslel si, že bude jednoduché ji zkrotit, že ji jednou zbije a ona ho začne poslouchat jako ustrašené zvíře. Ne, ona by se klidně i nechala zabít, aby mu ukázala jak moc ho nenávidí. Teď tu bezvládně visela s hlavou svěšenou dolů a ze zad jí tekly pramínky krve.
Mohla si za to ale sama, neměla se plést do věcí, kterým nerozuměla. Kdyby to udělal někdo jiný, neměl by s ním slitování.
Tak proč tohle děvče ještě žilo? Co ho na ní tak přitahovalo, že ji nechal ještě žít? Možná to bylo tím jak dnes zachránila tu malou holku.Musel uznat, že Orissa měla odvahu, nikdo jiný by ho do tváře neuhodil. Při vzpomínce na tu ránu ho zabolela čelist.
V myšlenkách se vrátil do dnešního odpoledne, kdy pořádal jako pokaždé audienci, aby zjistil, co se na Ásgardu děje. Jeho špehové sice fungovali výborně, ale nic se nevyrovná poddaným strachujícím se o svůj život, takže v tu dobu byl palác plný lidí, kteří udělají cokoli aby přežili.
Byla to také první audience, kdy Orissa plnila svou roli jako strážkyně.
Měla tam jenom stát a sledovat.
Jenže tentokrát přitáhl i jeden trhovec a za ruku vláčel zhruba desetiletou holku. Na první pohled vypadala zanedbaně, příliš hubené tělo a staré roztrhané šaty.
Loki pokynul muži, aby mluvil.
,,Vaše Výsosti, tahle malá mrcha" předhodil děvče před trůn ,,mi ukradla jeden pecen chleba".
Trhovec do děvčete kopl a Loki koutkem oka zahlédl, jak sebou Orissa trhla, když noha obtloustlého muže narazila do těla té dívky.,,Nuže, všichni víme, jak se trestá krádež" Loki začal sestupovat z trůnu k trhovci, potom promluvil k dívce ,,Jakou ruku máš radši?".
Děvče se rozvzlykalo a přitáhlo si paže k tělu.
,,Tak to vypadá, že výběr zůstane na mě" prohodil Loki k trhovci a ten jen pokýval hlavou.,,Tak třeba tu pravou" řekl, vzal její ruku a sahal k pasu pro dýku ostrou, jako břitva.
,,Ne, nechte ji být" ozvalo se najednou od trůnu.
V sále se všechny pohledy, včetně toho Lokiho rozzuřeného, obrátily na Orissu, která rychle sestupovala ze schodů u trůnu.
,,Ale může, okradla mě" oponoval trhovec.
,,Jak se opovažuješ?" cedil Loki mezi zuby ignorujíc trhovce.
,,Jak já se opovažuju? To ty si tady hraješ na krále a lid trpí!" křičela na něj.
,,Já si na nic nehraju! To já jsem právoplatný král Ásgardu!" křičel Loki
,,Jediné co jsi je ten největší Ódinův omyl!" křičela na něj z plna hrdla a uštědřila mu facku.
V tu chvíli všichni v sále zalapali po dechu.
,,Jak tedy chceš" přecedil Loki mezi zuby a udeřil Orissu pod koleno a ta se zhroutila k zemi.
,,Stráže, odveďte ji do kobky, budu se jí zabývat později, teď mám na práci důležitější věci" pronesl a otočil se k ní zády.
,,Nejsi nic jiného, než monstrum! Jsi zrůda! Zrůda!" křičela Orissa, zatímco ji táhli ze sálu pryč.Možná měla pravdu, možná byl opravdu zrůda, ale i zrůdy mají své důvody a on doufal, že jí je jednou bude moci vysvětlit.
ČTEŠ
Tyran
FanfictionÁsgard je pod Lokiho nadvládou zmítán terorem a strachem. Ti kteří se pokusili postavit na odpor zemřeli. Mladá služebná Orissa měla zemřít ve zdech Ásgardského paláce, nestalo se tomu tak a stala se z ní Lokiho stráž. Jak má, ale chránit někoho kd...