"Son sınavınız her hangi bir terslik istemiyorum. Kağıtları vermem ile sınavınız başlamıştır." Bütün kağıtlar sıralardaki yerlerini almış. Ayaklı cenaze her seferki şovunu... " Biliyorsunuz ki yakalanmadığınız sürece kopya çekmek serbest, yakalandığınız takdirde disiplin işlemine tabi tutulacağınızı unutmayınız! " İşte şimdi tam şovunu yapmıştı ve ardından yerine kuruldu. Klasik lise hayatının olmazsa olmazı hocalardan biriydi Ertan hoca. Biz son sınıflar için sınavlar problem olmaktan çıkmıştı, yaptığı atar gider boşaydı yani. Bazı insanların kalıplaşmış değiştirilemez durumları vardır onunda bu kalıplarından biriydi.
...
Sınavdan çıkar çıkmaz koridorda ki kalabalığa takılmadan kütüphaneye geçtim.
" Selamlar bayan queen, her zamankinden daha güzelsiniz bugün." Beni görebilmek için başını eğip gözlüğün üstünden bana baktı. Sırıtan ifademe karşılık tombul yanakları yukarıya çıkmakta geç kalmadı. Çatlamış dudaklarına sürülen mor renk yüzüne endaze bir renk katıyordu ve ağzı yanaklarının az önceki yerlerini doldururcasıns gülümsedi. Bayan queen 60'ını geçmiş, geri kalan hayatını okulda geçirmeye adamış tontiş ama tatlı bir kraliçemizdi. Okulun öğrencilerini çok sever, tabii ki öğrenciler de onu.
" Hoş geldiniz bey efendiciğim, sınavınız nasıl geçti?" "Fena değil, 40 alırım her halde"
" Harika her zamanki gibi yani. Bir gün 100 alsan acaba o kaça tekabül edecek merak ediyorum." Yüzündeki neşe hala kaybolmamıştı. Bu yaşlı kadına gülmek çok yakışıyordu. " İzninizle öğle öncesi son dersimiz için kütüphaneye girebilir miyim?" "Ah doğru bu ders sizin sınıfındı değil mi, buyurunuz bey efendiciğim." Aslında pek bir görevi yoktur bizim kraliçenin; kütüphanenin temizliği, eksiği ihtayacı gibi şeyler ondan sorumludur. Ama onun okula duyduğu ihtiyaç gibi okulda ona ihtiyaç duyuyordu.
Ve şu okulda en beğendiğim sınıf, kütüphane sınıfı. Beton yerine cam kullanılan duvar alışa gelmiş sınıf tabirinden kurtuluşun ilk göze batan objelerinden biri. Geniş bir kapıyla geçiş yaptığınız kütüphane girişindeki merdivenlerden hemen yukarı çıkıyorsunuz. Merdivenlerin bitiminde peşisıra iki sınıf var. Sınıfların tabanları sesi emmesi kuvvetli olan....... ağacından yapılmış ahşaplarla kaplı. Sandalyenizden ayağa kalktığınızda etrafa bakmanızla hemen aşağıdaki koskoca kütüphane raflarını görebiliyorsunuz. Araştırma derslerinin burada yapılması, kütüphanenin ayaklarınızın altında olması, insanın bilgiyi edinmesinin ne kadar kolay olabileceğini ifade edercesine. Hele Bulut gibi bir hocayla birlikte alıyorsanız dersi... Yaşça diğer hocalara göre genç olan bu hocamız araştırmalarımızda bize karşı hem anlayışlı hem de çok yardımcı olur. Size tıpkı en sevdiğiniz sıra arkadaşınızmış gibi davranır.
"Gençlerrr , naber nasılsınız? İzninizle dünki yarışmadan dolayı çok yorgunum koltuğuma devriliyorum." "İyiyiz hocam yarışmanız nasıl geçti ?" Beray aramızda bu ıkadının enerjisine en çok kapılan kişiydi. Sınıfın çoğu kendisi de dahil olmak üzere bu güzel kadına aşık olduğunu düşünürüz.
Koskocaman ağzının arasından parlayan inciler çoktan cevabını vermişti ama o açıklamaya başladı. Bir andan ders eşyalarını hazırlıyordu. " Harika bir yarışmaydı, 2.sınıf arkadaşlarınızın emeği tabi ki boş olarak dönmedi. Yarışma da 2.olduk. Bakalım Prohay (ProjemiHayataGeçir) projemizi incelemeye aldı. Gerekli finans sağlanınca proje uygulamaya konulacak dendi."
" Sınıf zamanınızdan daha fazla çalmadan araştırmalarınız için gerekli olan kitapları bulmanız için 5 dk buyurun..."
Koskocaman ağzının arasından parlayan inciler çoktan cevabını vermişti ama o açıklamaya başladı. Bir andan ders eşyalarını hazırlıyordu. " Harika bir yarışmaydı, 2.sınıf arkadaşlarınızın emeği tabi ki boş olarak dönmedi. Yarışma da 2.olduk. Bakalım Prohay (ProjemiHayataGeçir) projemizi incelemeye aldı. Gerekli finans sağlanınca proje uygulamaya konulacak dendi."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TANRI'NIN UYUŞTURUCUSU
FantasíaBenden Tanrı olmam istendi. Bense Tanrının uyuşturucusunu çaldım.