08.05.2024
Aku merenung air sirap yang ada di depan aku dengan pandanggan yang bengang.Siapa tak bengang kalau orang melayu tak pernah berubah,bila buat janji mesti tak ditepatinya.Kata pukul 1.30 kat mamak taqwa tapi habuk pun tak nampak.Mamak pun dah pandang dua tiga kali dah kat aku ni sebab duduk lama sangat.Makan tak jugak,air sirap pun tak ganjak.
"Hey,myra,!!" jerit seorang lelaki dari jauh membuatkan semua pelanggan di mamak memandangnya.
"Heh,sampai jugak ketua kunyit(GAY) ni ingat sesat sampai tak jumpa jalan" kata indah dalam hati.
"Wey,sory lambat aku sakit perut nak teberak tadi.serious aku dah siap awal dah tapi perut cari pasal pulak.sory ehh indah amyra bt ridwan."kata Hakem memujuk.
Mamat ni tak pernah lari dari alasan. masa tu cakap kucing berak mak dia suruh basuh,lepastu terlangar tikus kat tengah jalan,lepastu tapak kasut tercabut,hari ni sakit perut pulak.Hakem ni memang tak boleh di maafkan.Tapi kalau aku tak maafkan dia,siapa nak kawan dengan dia,dia ni bukan ada kawan lain pun selain aku.
Indah terus teringat kisah kali pertama dia berjumpa hakem.
🌸🌸🌸🌸
03.01.2016
"Papa busy sayang, bukan papa tak nak teman myra" kata encik ridwan.
"Ya tahu,papa memang selalu busy,maklum lah kerja lebih penting dari anak.Myra sentiasa faham papa,dah lah myra nak gi dah ni bye papa."kata aku dengan nada kecewa.
Papa memandang indah dengan pandangan yang bersalah namun belum cukup untuk merawat hati indah yang terluka ini.Indah senyum hambar kepada papa dan berlalu pergi bersama fail-fail penting yang akan diberikan kepada kerani pejapat di sekolah barunya itu.
"Takpe indah.Sekolah baru,hari baru,kawan baru,hidup pun mesti kena baru.Abaikan kesakitan yang papa bagi tadi.Kau kan dah biasa."Kata hati kecil indah amyra lalu menapak ke SMK Seri Impian dengan sebuah senyuman.
Setibanya indah di kawasan pentadbiran dia mencari papan tanda pejabat tetapi tidak dijumpai.Indah pelik sekolah bandar sebesar ini,punya dewan berbumbung, pustakaan berhawa dingin,tapi papan tanda pun tak ada,kesian.
Dengan mengikut kata hati dan kepintaran otaknya,indah cuba mencari pejabat sekolah Seri Impian di kawasan sekitar.
Setelah hampir 10 minit mencari,indah masih tidak menjumpai pejabat sekolah barunya itu.Indah kepenatan lalu duduk di bangku yang berada hampir dengan dirinya.Tiba-tiba,Ada seorang lelaki memakai kemaja biru muda,bertali leher merah gelap duduk disebelahnya.
Indah yang sedang minum air itu terus tersedak kerana terkejut.Lelaki tersebut memandangnya dengan pandangan yang pelik.
"Handsomenya"serta merta kata-kata itu terkeluar dari mulut indah.
"Choi,kau cakap aku handsome!!.Fuh jarang orang cakap aku handsome.Kau tak tengok lagi aku makeup.Kalau kau tengok mesti kau tergodalah"Kata lelaki itu.
"Halamak dia ni,harap muka je handsome,tapi lembut.Baru nak jadikan boyfriend terus tak jadi hihihi "kata Indah didalam hati.
"Ehh jap,kau siapa? asal aku tak pernah nampak muka kau?Budak baru ehh?Form berapa?Nama siapa?"Bertubi-tubi soalan yang dilontarkan oleh lelaki itu kepada Indah.
"Hai,haah aku budak baru,nama aku indah amyra binti mohd ridwan."
"Ohh patutlah tak pernah nampak.Hai,nama aku mohd akem azfar bin mohd azman."Kata lelaki itu dengan lenggok megada-gada.
🌸🌸🌸🌸
Dipendekan cerita,
Akem lah yang selesaikan segala-galanya.dia yang bawak aku jumpa kerani sekolah.Dia jugaklah yang bawak aku pergi kelas aku.Dia jugaklah yang bawak aku ronda satu sekolah,Dia jugak lah yang rehat dengan aku dan dia jugaklah yang teman kemana saja aku pergi sampai sekarang.Bila indah teringat kisah ni pasti buat indah tersenyum sorang-sorang.Burkkkkk!!
Indah tersedar dari lamunan dek kerana sedawa maha rasaksa yang keluar dari mulut akem itu.Indah terkejut kerana di atas meja yang kosong itu tadi sudah mempunyai 2 pinggan Kosong yang sudah licin di baham akem yang seperti ikan pirana yang 1000 tahun tak makan.
"Bapak dia,datang dah lah lambat pastu makan 2 pinggan lincin tak tunggu aku pulak tu."
"Sapa suruh kau berangan.Aku dh tanya kau dah waktu mamak tu datang kau nak makan ape?pastu kau senyum je.Dah lah aku order je lah aku punya."
"Jual ikan betul lah kau ni.Dah lah aku nak bla dulu,disebab kan kau pentingkan diri kau bayar sendiri sekali aku
punya HAHAHAHHAHAHA""Pahal lak,kau punya kau lah bayar.kenapa aku yang kena bayar."kata akem geram.Sekarang akem dah berubah sepenuhnya.dia tidak lagi lembut seperti zaman sekolah.Siap bela jambang lagi.
"Tu namanya denda faham!HAHAHAHAHAHAH"kata indah.
Indah bergerak ke arah keretanya sambil tergelak puas.padam muka kau hakem baru puas hati aku hahahahahaha.
Dia masuk ke kereta dan memanaskan enjin kereta sementara menunggu akem sampai.Setelah akem masuk ke keretanya mereka bergerak menuju ke kompleks sukan putrajaya.Tbc
Indah Amyra binti Ridwan
Mohd Hakem Bin Mohd Aman
Okey,hai!so macam mana bab 1 okey ke tak okey?Aku baru buat cerita jadi idea still mencurah curah.HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!. Anyaway jagan lupa vote cerita ni okey. Haiya! flying kick cinta dari aku.bye😎
YOU ARE READING
Chentaku
Teen FictionSahabat baik menawar diri untuk menjadi suami!? Terima lamaran untuk menjaga hati. Pada hari perkhawinan, pengantin lelaki bukan sahabat sejati tetapi lelaki yang tidak pernah Indah cintai. Tanpa Indah sedari.. Dendam 8 tahun lepas telah dia lupai ...