"HAHAHAHAHAHAHAHAHA kata batminton ni mainan kaula,kalah kan cang wii lah,sekali pukul terus pokok tumbang la,sembang lebat tapi kalah dengan juara taman,ape cer."
"Alah kau,aku bagi peluang je tu sebab malas nak pujuk kau kalau kalah,huh,"
"Cover je lah kerja kau HAHAHAHAHAHAHAHAHA kalah tak nak mengaku,puii HAHAHAHAHAHAHAHAHA." kata indah memerli akem yang kalah dalam game batminton denganya.
Mereka berdua berehat di cafe pusat sukan putrajaya.indah dan akem bergelak ketawa bercerita tentang minat masing-masing.
Selepas sudah berehat mereka berangsur pulang.Hari ini akem tumpang indah kerana kereta akem masuk hospital.Kesian awek kesayangan akem masuk hospital hihihi.
ketika berada dia parking,indah ternampak kereta BMW warna hitam yang sentiasa dia nampak.Indah pelik setiap kali dia berada di luar pasti dia akan nampak kereta BMW hitam ini.Nak kata dia ikut Indah,macam tak sebab dah dua bulan Indah Nampak kereta tu tapi dia tidak pernah menerima sebarang ugutan dari sesiapa.
Akem memandang indah pelik,termenung je lah kerja minah ni. Kata akem dalam hati.
Di dalam kereta,tiada sebarang perbualan antara akem dan indah,Sekali pandang macam bergaduh sahaja.Sebenarnya indah sedang memikirkan tentang kereta BMW hitam yang mengekorinya sejak 2 bulan yang lalu.
"Ni kau keluar gan aku ni tunang kau tak marah ke?"kata akem memecahkan kesunyian.
"Alah tak yah risaulah dia tu faham yang aku dengan kau kawan baik so mesti lah rapat,lagipun dia tak de kat sini."
"Ohh,habis tu dia kat mana sekarang?"
"Kat janda baik,dia kata ada kem untuk budak baru masuk,biasa lah askar memang busy sikit." kata indah lagi.
"Kerja-kerja jugak,jangan sampai lupa majlis perkahwinan,mati kau duduk pelamin sorang-sorang."
"Mulut kau....,yang kau doa adam tak datang pahal?!"
"Mana ada aku doa,aku nasihat je yelah takut nanti ada benda yang kau rancang tak jadi.eleh,sayang betul kau kat tunang kau tukan."
"Sape tak sayang bakal suami oii! HAHAHAHAHAHAHAHAHA"
gelak besar indah di dalam kereta myvi hitam putihnya itu bersama akem.Indah membelok kiri untuk masuk ke simpang yang disana terletaknya rumah akem.Indah menghantar akem ke rumah,dan pulang ke rumahnya yang terletak tidak jauh dari kawsan rumah akem.
Sampai sahaja di rumah indah terus terbaring di sofa hadapan.Indah dapat merasakan kenikmatan dunia yang hanya sementara.
"Oii,lambatnya balik anak dara ni dah nak kul 6 baru sampai,lepak gan akem lah tu.Myra,myra kau tu tunang orang,nanti orang cakap apa lah dh tunang tapi keluar gan lelaki lain."bebel Intan Amanda merangkap kakaknya itu.
"Ehh,aku ada benda nak buat lah,aku naik dulu,heheheh."kata indah memberi alasan kerana malas mahu dengar bebelan maut dari kakaknya.
"Ahh tuje lah kerja kau,aku baru bebel sikit ada kerja lah sakit perut lah,apa lah.
"Bye kakakku sayang"
Kata myra yang sudah berada separuh anak tangga.Indah duduk bersama kakaknya baru 2 tahun kerana bekerja di kuala lumpur.
Kakaknya itu sudah menetap di kuala lumpur ni sudah hampir 7 tahun,selepas kakaknya kawin dia menetap di KL bersama suaminya tetapi umur suami kakak tak panjang.Sekarang kakak adalah janda telajak laris gitew.
Ye lah kakak kawin muda ,waktu kakak umur 20 tahun.sekarang kakak umur 27 tahun,bergetah lagi okey.Indah masuk kebilik dan terus membaham bantal busuk kesayangnya.
"Oii,kau naik atas jangan nak tido ehh,gi mandi."jerit kakaknya dari bawah.
"Okey!!"
Indah terus masuk kebilik air dan membersihkan diri.Selepas mandi indah membuka fonnya
dan melihat 7 miss call dari adamm.Disebab kan indah tidak mempunyai credit,indah wasap adam."Hai sweety,soory x balas call,fon tertinggal kat rumah."
"Ohh tak pe,keluar dengan sapa?dengan akem ke?"
"Haah keluar gan akem lah,kalau U ada I keluar dengan U,tak nak I keluar gan akem hahahahah."
"I mintak maaflah kalau I tak mampu luangkan masa I macam akem luangkan masa dia dengan U,
Im so sory.""Hei,tak ape lah I faham kerja U macam mana."
"I love you Indah❤."
"Me too Adam❤."
Adam offline.
Indah offline.Indah teringat tentang kata kata akem petang tadi.
"Ehh tak mungkin adam tak datang,mesti dia datang punya."
Tbc.
YOU ARE READING
Chentaku
Teen FictionSahabat baik menawar diri untuk menjadi suami!? Terima lamaran untuk menjaga hati. Pada hari perkhawinan, pengantin lelaki bukan sahabat sejati tetapi lelaki yang tidak pernah Indah cintai. Tanpa Indah sedari.. Dendam 8 tahun lepas telah dia lupai ...