Indah tersenyum melihat rumah kakaknya yang sudah penuh dengan segala jenis persiapan perkawinan.rumahnya juga sudah penuh dengan saudara-mara mereka.kalau ibu dan bapanya masih hidup,pasti majlis ini akan dijalankan di kampungnya,johor.
"Kakak,aku nak keluar jap,jumpa akem tau!!" kata indah sambil berjalan ke pintu rumah.
"Heii,ini majlis kau pahal aku yang bersungguh,tak boleh kau tu nak kawin mana boleh keluar gan lelaki lain."
"Ala,akem je pun,dah lah,bye!!"
"INDAH AMYRA!!!"
DOOOM!!
"Dah,wey cepat gerak,nanti kakak aku kejar lah,cepat lah sikit!"
"Okok kejap lah sakai!!"
VROMMM!!!
🌸🌸🌸🌸
"Kau ni,dari zaman sekolah sampai sekarang tak pernah berubah,tak habis-habis menyusahkan aku.Kau tu nak kawin lagi 3 hari,tapi kakak kau je yang settelkan semuanya."
"Alah,chill la,aku nak jumpa kau sebab nak cakap something penting ni.pastu kau hantarlah aku balik,mangkok!."
"Hemm yelah,kau nak cakap apa?!"
"Kau tahu,sejak sebulan ni,aku rasa macam kena ikut doh,dengan kereta BMW hitam.no plat dia 'DSV 0000'.Setiap kali aku keluar gan adam,dengan geng aku tu."
"HAHAHAHAHAHAHAHAHA aku tahu sapa ikut kau,dato seri vida lah,dia nak buat kau jadi model iklan dia HAHAHAHAHAH!!"
Indah memandang akem dan memberi jelingan maut,orang tengah serius dia main-main pulak.
"Okok,aku serius.hemm sejak bila dia ikut kau?"
"Sejak sebulan lepas." kata indah lagi.
"Kau ni perasan je memanjang,entah-entah kebetulan je kot!"
"Tak wey,kau ni aku cerita masalah aku,kau buat tak layan je aku.eeei main ML je kerja kau!!"
Akem tidak melayan indah.akem terus menumpukan perhatian pada Mobile lagend 'kesayangnya'
Indah memerhatikan sekeliling mamak takwa dan tiba-tiba indah terpandang kereta BMW hitam itu lagi.
"Wey,wey akemm!! Cepat,tu hah kereta puaka tu yang follow aku tu?! Aku dah kata aku bukan perasaan.oii cepat lah tengok!"kata indah lalu merampas fon di tangan akem.
"Oii,aduh aku baru nak bunuh panda gemok tu kau ni.hah mana kereta tu?"
"Tu kat tepi jalan tu!."
Tiba-tiba kereta BMW hitam ITU, bergerak daripada, situ.
"Hah, nampak bila kita tunjuk-tunjuk dia baru nak gerak. Kau dengar tak wey!!"
"Hrmmm yelah, dh bak fon aku."
Indah menjeling akem dan mencampak fon rakanya itu ke atas meja.
"Heii, apa campak-campak ni, tumbuk kang.wey kau lah ni, bebel pasal DSV kau tu, kalah tau group aku!!! "
"Padan muka!! "
Akem menjeling indah. Merajuk lah tu aku tak layan dia. Macam budak-budak.
"Wey,mana si Adam tunang kau tu, tak nampak pun?"Akem menyoal indah.
"Hrmmm, dia kena gi iraq, ada kerja, boss dia panggil."
"What?!!, lagi 3 hari nak kawin dia boleh gi Iraq, gila doh dia tu."
"Hrmm, dah berkerja untuk negara wey. "
Tabahlah indah, sapa suruh nak kawin dengan askar!
🌸🌸🌸🌸
Aplikasi whatsapp
Adam, bila you nak balik Malaysia? Serious ke sempat you datang majlis kawin ni?
InsyaAllah sempat sayang,kalau kita memang jodoh,i gi bawah laut pun kawin, jugak.
Hrmmm, saya takut, lah.
Adam??
Awak dah offline ke??
Indah mengeluh berat. Adam selalu tak ada masa untuk dirinya, nanti kawin macam manalah agaknya.
"Baaaa!!! Hah temenung apa tu, teringatkan si dia lah tu. HAHAHAHAHAHAHA!! "
Kecoh satu bilik bila mereka 5 sekawan ni berjumpa. Dalam banyak-banyak rakan-rakanya Dia yang terakhir berkawin. Yang lain semua dah beranak-pinak.
"Diam lah.!!! " marah indah.
Mereka pun berbual antara satu sama lain. Berkongsi setiap pengalaman kepada indah. This is woman night.
🌸🌸🌸🌸
"Yey,dah cantik dah!!"
"Omg,kawan baik kita dah nak kawin!!"jerit haidah,farisa,puteri dan Mardiah.
Indah memberi senyum palsu kepada rakan baiknya.indah rasa tidak sedap hati dari malam tadi.tak tahu kenapa,mungkin terlalu takut.sebab apa takut pun indah tidak tahu.
"Okey,majlis pun dah nak mula so jom kita selfie dulu buat kenangan!"kata puteri.
Pap! Pap! Pap! Pap!
"Myra kau dah siap belum,majlis dah nak mula dah."kata intan.
"Dah siap dah"
"Okey jom turun,kejap lagi pihak lelaki nak sampai."
"Haa okey,akak myra takut lah,hati rasa tak sedap ni."
"Nak kawin memanglah macam ni,dah kau tenang je okey."
"Hrmm okey".
Indah turun dari tangga dan melihat ramai tetamu yang sudah ada di ruang tamu rumah kakaknya itu.tok kadi pun sudah ada tapii mana keluarga adam?
Indah duduk di atas pelamin sambil menunggu pengantin lelaki sampai.
3jam kemudian....
"Mana pengantin lelaki ni,saya ni banyak lagi nak kawin kan orang tahu,bukan awak sorang je!!"tengking tok kadi.
"Tok,tunggu kejap tok.kejap lagi dia orang sampai"kata intan.
Ketika itu indah seperti mahu menangis.adam,mana you pergi!!
"MYRAAA!!!"
semua memandang kearah pintu.Akem?!!!
Tbc.
YOU ARE READING
Chentaku
Teen FictionSahabat baik menawar diri untuk menjadi suami!? Terima lamaran untuk menjaga hati. Pada hari perkhawinan, pengantin lelaki bukan sahabat sejati tetapi lelaki yang tidak pernah Indah cintai. Tanpa Indah sedari.. Dendam 8 tahun lepas telah dia lupai ...