Indah bangun dari tidurnya dan terus menerkam jam di tepinya.apa,pukul 8.00!!
Indah terus melulu ke arah bilik air tergesa-gesa.nasib baik lah hari ini dia period so tak adalah dosa tinggal solat.
Selesai mandi ala kartun dia terus melompat ke tangga seperti gaya jacky chan melompat dari rumah ke rumah tapi bezanya dia melompat dari anak tangga ke anak tangga.
"Haiya.syukur tak jatuh.hebat jugak aku macam jacky chan siot tapi aku bukan jacky chan aku jacky chia chia chai HAHAHAHAHAH!!"
"Hoi,hebat tengkorak kau,pahal bangun lambat?nak kena buang kerja ke?kalau kau kena buang kerja sapa nak bayar kereta myvi kau tu?nak kena tarik ke?"bebel intan amanda kepada indah.
"Alah kau,yang pagi-pagi macam ni bebel je kerja,asal kau tak kejutkan,lagipun chill je aku gan boss rapat cam tom&jeryy lah.dah bye."
Intan amanda mengeleng kepala melihat adik tunggalnya itu.
Indah membawa kereta myvinya selaju kilat dan sampai ke tempat kerja dalam 10 minit sahaja sedangkan masa yang selalu diambil ialah 20 minit.memang lah 10 minit semua undang-undang dia langgar.
Masuk sahaja di pejabat dia terus pergi ke mejanya.
"Piss,kak ayu singa dh masuk ke?" kata indah kepada akak ayu yang duduk di depannya.
"Pahal kau lambat,si singa tu dah landing atas bahtera dia dah kat dalam tu."kata kak ayu sambil menunjuk ke arah bilik boss.
Tiba-tiba...
"Indah,boss suruh kau masuk bilik dia,dia nak cakap something."kata ainul merangkap PA bossnya.
"Aduh,singa tu nak ape lah panggil aku,semak betul lah hidup."kata indah berjalan ke bilik bossnya itu.
Tuk tuk tuk...
"Masuk!!"
"Ye boss,ada apa yang boleh saya bantu?"kata indah lembut.ceh acah je indah ni.
"Kau tak payah bantu aku,kau gi bantu diri kau yang tak terurus ni!Asal lambat?!"kata encik haikal keras.
"Asal diam,jawab lah?!"kata encik haikal lagi.
"Dah kau keluar dari bilik aku,buat semak je!"
"Baik tuan"indah berkata dengan nada menyampah.
"Hakalah,dia yang panggil aku masuk,dia jugak yang cakap aku semak.gila apa.keling betul!"kata indah selepas keluar dari bilik bossnya itu.
"Hah,apa singa cakap gan kau indah?"tanya kak ayu teruja setelah indah sampai di mejanya.
"Macam biasa,mengaumlah kak HAHAHAHAHAH!"
"Kau ni berani betul gan boss kita tu,macam dah kenal lama."
Indah terkejut.
"Ehh,ta...tak lah ma..mana ada kenal kak."kata indah gagap.
"Okey,kalau tak kenal sudah apehal kau gagap?"
"Tak ada apa."kata indah lagi.
🌸🌸🌸🌸
2016...
"Weh put,haidah,mar farisa,jom lah rehat aku lapar ni."kata indah.
"Jap ahh tengah tunggu artis keluar kelas."kata puteri.
"Hari-hari tunggu dia,apa kata aku bagi tahu dia yang kau suka dia nak?"kata indah memberi cadangan.
"NO!!" kata puteri lagi.
"HAHAHAHAHAH ye ye.Aku gi kantin dulu tau nanti dah siap tengok cari aku kan kantin!"
"Aku nak ikut!"kata Farisa.
"Okey,cepat lah"
Indah dan farisa pun berjalan pergi ke kantin.Tiba-tiba indah terlangar seorang perempuan.mi hun tomyam yang dibawa perempuan itu tertumpah ke baju indah.
"Auchh,panas!"jerit indah.
"Ehh,saya mintak maaf,saya tak nampak awak."kata perempuan itu yang bername tag 'suzana'.
"Ehh tak apa,saya yang salah pergi langgar awak."kata indah.
Tiba-tiba...
"Oii betina,kau pahal langgar girlfriend aku!"kata lelaki itu.
"Hei,mulut kau ni tak bayar zakat ke,cakap main lepas je apahal!ehh girlfriend kau ni tak kecoh pun dia kena langgar,kau pahal lak yang panas!"
"Mata kau letak mana,kat bontot ke?!"
Ape masalahnya sekarang,aku langar awek kau bukannya kau,and makanan ni kena baju aku bukan awek kau!"kata indah geram.
"Awak dah lah,malu lah orang tengok." kata suzana.
"Awak duduk tepi ehh biar saya ajar minah ni dulu."kata lelaki itu.
"Ehh aku belum settel gan kau lagi lah perempuan,kau ni dah lah acah gangster,murah pulak tu,buta lagi satu,awek a...."
PANGGGG!!!
satu kantin terdiam melihat kejadian itu.indah tampar mamat mulut puaka tu sampai berdarah bibir!!.
"INDAH AMYRA,MOHD HAIKAL HAZWAN!!.DATANG KEBILIK DISIPLIN SEKARANG!!!"kata cikgu disiplin dari tingkat 2 block akedemik.
"Dia yang mula dulu cikgu,dia gi langgar girlfri....kawan saya cikgu sampai makanan dia tumpah"kata haikal kepada cikgu hazirah
"Ehh,aku langgar 'girlfriend' kau bukan nya kau,pahal kau yang nak marah,'girlfriend'kau pun tak kecoh!"kata indah yang sengaja menekan kan perkataan 'girlfriend' biar cikgu hazirah dengar.
"Dah!!,awak berdua kena tahan kat sini sampai balik,jangan keluar faham?!" kata cikgu hazirah kepada mereka berdua.
🌸🌸🌸🌸
Indah teringan kisah hitam dia bersama haikal merangkap bossnya sekarang.Memanglah aku berani dengan mamat ni,dulu aku pernah lempang dia.
"Nasiblah kau marah aku pasal aku langar awek kau tu,kau still kahwin gan dia kalau tak,aku siku kepala kau"kata indah dalam hati.
Tbc.
YOU ARE READING
Chentaku
Teen FictionSahabat baik menawar diri untuk menjadi suami!? Terima lamaran untuk menjaga hati. Pada hari perkhawinan, pengantin lelaki bukan sahabat sejati tetapi lelaki yang tidak pernah Indah cintai. Tanpa Indah sedari.. Dendam 8 tahun lepas telah dia lupai ...