Bab 4

19 2 2
                                    

"Indah,bila majlis kawin kau wey,aku dah lama nak rasa nasi minyak kau tahu.nasi minyak aku kau dah rasa,bila giliran aku rasa nasi minyak kau gan adam." kata farisa sambil mengusap perutnya yang nak meletup tu.

"Kau,perut dah nak meletup banyak mulut ehh,suka hati dia lah bila dia nak kawin,kau kecoh pahal.hah si syazwan mana,asal tak ada kat rumah?" celah haidah.

"Ohh shuben aku tu gi beli kambing bakar kat pasar."

"Mesti kau yang mengidam nak kambing kan?" kata indah.

"Ehh mana ada aku nak,2 baby dalam ni yang nak,kan anak mama? Ehh indah aku nak cakap sikit,tak baik tau tunang lama-lama,nanti timbul fitnah.tengok macam aku tak payah tunang terus kawin."

"Kau tu gelojoh!!! HAHAHAHAHAHAHAH.hemm adam busy lagi lah,sebab tu tak ada masa nak bincang pasal hal ni." kata indah.

Indah teringat tentang kata-kata akem dan kata-kata farisa.kenapa semua risau pasal aku gan adam.pelik.

Selepas syazwan balik,indah dan haidah terus berangkat pulang.malas mahu menganggu pasangan dua merpati sejoli yang sejak dari zaman sekolah lagi.

Indah pergi bersiar-siar di tasik buatan putrajaya.di situ tempat dimana indah dan adam sentiasa berjumpa.adam seorang yang pandai menjaga batas pergaulan.dia tidak suka berjumpa di tempat-tempat yang tidak ramai orang.

"Baaa!!! Terkejut tak?! Hahahahahahahahah i tahu you mesti kat sini punya,you rindu i kan?!!"

"ADAMMM!!!!YA ALLAH MACAM MANA YOU BOLEH ADA KAT SINI?!!"

"HAHAHAHHAHAHAH i dah agak yang you terkejut punya!!!. I baru balik malam semalam,nak call you tapi bila fikir balik dah lama tak kacau you,hahahaha."

"You ni jahat tau,buat tekejut je bila nampak you!" kata indah.

Mereka bersama-sama berjalan mengelilingi tasik sambil melepaskan rindu.

Tanpa mereka sedar seorang lelaki telah memerhatikan mereka di dalam kereta BMW hitam.

"Heheh,seronok lah indah,seronoklah selagi mampu,nikmatilah hari bahagia kau sebelum aku rentap kebahagiaan itu.HAHAHAHAHAHAHAHAH!!"

Lelaki itu bergerak pergi meniggal kan pasangan itu.

Indah bahagia sekali apabila mengenangkan tentang perkara yang adam katakan dia tasik petang tadi.

"Indah sayang,1 bulan ni i free,so i rasa boleh lah kita fikir pasal kawin."

"Hah? Serius ke apa yang awak cakap ni adam?! Ya Allah,sebenarnya dari tadi saya nak tanya pasal hal ni cuma takut awak tertekan.syukurlah,kawan-kawan saya semua dah tanya bila kita nak kawin?."

"Hehehehe,sory i busy sangat tu yang tak sempat nak fikir pasal hal ni.sekarang i dah free so baru boleh fikir pasal kawin."

Indah tersenyum bahagia,indah tidak sabar mahu menamatkan zaman bujangnya dan ingin berada di sisi suami tercinta.

Dia membuka aplikasi whatsapp dan menekan group 'ahli beruk siam.'

Guys,aku ada berita baik!!

Adam ajak aku kawin!!!

What?! Srslah,wow kawan kita lagi satu dah nak kawinlah.

Wow,bila majlisnya.tak sabar nak gi.

Tahniahh indah!!!!!

Yeh yeh,dapat makan nasi minyak indah gan adam!!

Indah tersenyum membaca balasan dari rakan-rakan baiknya itu.ahh tak sabar nak kawin!!

🌸🌸🌸🌸

"Hei,apa cerita perempuan tu,ada apa-apa maklumat tak?!"

"Buat masa sekarang yang saya tahu dia dah bertunang,dan tunang dia askar.dia dah nak kawin tak lama lagi boss."

"Hemm,tunang....,kawin......,askar,menarik!! Kau follow je minah tu dengan tunang tak guna dia tu.Aku dah tak boleh biar dia hidup lama,aku kena bunuh dia!!"

"Baik boss!!"

Kau tunggu indah,kau tak kan terlepas dari dendam aku!!!

🌸🌸🌸🌸

Hujung minggu,sesuai sangat untuk qadaq tidur dari hari isnin sampai jumaat.

"Myra,oh myra... Ni hah tunang kau  datang,katanya nak ajak pergi khusus kawin. Cepat lah bangun tu,aku tahu kau tak bangun lagi.ni kalau si adam tu tahu mesti kena tinggal ni."

"Hah!? What,khusus kawin?!!"

"Iye lah,cepat sikit siap,adam tu dah lama tunggu!"

Bruhh,aku baru nak qadaq tidur.

DOOOM!!!

"Sory lambat,lama ke tunggu?"

Adam tercegang...

"Apa ni tutup pintu kereta orang kuat-kuat,mahal tau pintu kereta kalau rosak?" adam merajuk.

"HAHAHAHAHAHAHAHAHA chill lah i boleh bayarlah,setakat pintu kereta je."kata indah belagak.cehh kat dompet pun ada 5 ringgit ada hati bayar pintu kereta.puiii.

"Hemm yelah.ehh you pakai tudunglah baru i perasan.you pakai baju kurung jugak. Selalunya seluar jens je memanjang.dah bertaubat ke?"perli adam.

"Kan lawa you pakai tudung macam ni,kekalkan boleh?"

"I tak sedia lagi nak pakai tudung,tak apa i belajar slow- slow okey?"

"Hemm,okey."

Keadaan di dalam kereta milik adam menjadi sunyi sehingga sampai ke tempat khusus perkawinan.

Selesai sahaja khusus tersebut,indah masuk ke kereta adam sementara adam berbual bersama rakanya.Dalam kebosanan menunggu adam, indah terlihat sebuah kereta BMW hitam berada tepi jalan.

"Kereta BMW ni selalu aku nampak sejak dua menjak ni.no plat pun sama 'DSV 0000'.Dia follow aku ke?."

"Oii,termenung jauh nampak sampai i masuk pun tak perasan.fikir apa,pasal i ke?hehehehe."

"Ehh,tak adanya fikir pasal you. Hahahahahaha.i penat lah,hantar i balik terus tau.tak nak singgah  mana-mana."

"Hrmmm,okey."

TBC.

Maaf kalau lambat update maklum lah,aku pemalas.nak kena fikir jalan cerita lagi.baca lah cerita yg tak seberapa ni.vote kalau nak vote.






ChentakuWhere stories live. Discover now