#1 The Book

121 7 0
                                    

*Kring!!!Bunyi loceng menandakan waktu rehat...

"Ye cikgu...Ni anak saye...Macam yang cikgu mintak juga, fail peribadi pelajar..."Kata ayahnya lalu memberi fail peribadi pelajar...

"Baiklah...terima kasih...Umm..Ace bukan??"Tanya lelaki berkaca mata itu pada Ace...

"Ye...Saya Ace..."Jawab Ace ringkas sambil mengukir senyuman dipipi...

---

"Kejap!Kejap!"Jerit seorang lelaki memakai baju seragam sekolah...

Ace lihat seperti ada orang memanggilnya...

"Ha!Laju betul kau jalan...*menarik nafas panjang"Katanya pada Ace sambil tercungap2...

"Rileks bro..Asal kejar aku ni??"Tanya Ace...

"Nama aku Harold...Panggil aku Rold...Kau??"Dia perkenalkan dirinya lalu menghulurkan tangan...

Ace menyambut tangannya dengan senyuman dibibir lalu Ace membalas...

"Aku Ace...Salam perkenalan..."

Dia terus senyum...

"Nama tu ringkas dan senang diingat..."Dia berkata laju selepas nampak kening sebelah kiri Ace naik sebab hairan...
---

Disuatu tempat yang gelap...

"Nampaknya kita xde cara lain lagi..."Kata seorang lelaki berbadan tough...

"Kite mesti...Keluarkan The Chosen One..."Sambungnya...

---

Ace melihat sekeliling...

'Ok..line clear...'Kata Ace berbisik...

Harold pun keluar lepas Ace kata line clear...

"Cakaplah...asal kau bawak aku gisini..."Tanya Ace berbisik

"Aku ade satu buku rahsia..."Jawab Harold...

"Buku ape??"Tanya Ace lagi sekali...

"Ni..."Jawab Harold...

Harold mengeluarkan sebuah buku bertajuk 'Kirira The Lost Psychic'....

"Cite ape ni..."Kata Ace sambil membelek buku itu...

Satu cahaya keluar apabila Ace membuka buku itu..

"Whoah..."Gamam Harold dan Ace..

"Ace..Baca..."Harold suruh Ace baca...

"Ok jap...eherm!!!'Kirira The Lost Psychic...Dinyatakan seorang Elementalist terhebat yang mengawal Element Psychic...Kirira adalah seorang yang hebat...Dia mampu mengalahkan 10 000 anggota tentera ber-Element...Selepas dia bertemu dengan buah hatinya, Merlin, The Sorcerer...Dia semakin lama menjadi lemah selepas berkahwin dengan Merlin...2 tahun selepas berkahwin...Kirira dan Merlin dianugeghakan(😂) seorang bayi...Bayi itu mempunyai Element 1000 Petir...Tak lama selepas itu...Kirira mati dibunuh...Merlin sangat sedih...Lalu dia pun tahu siapa sasaran pembunuh seterusnya...Ya, Merlinlah sasaran seterusnya...Jadi..Demi menyambung zuriat keluarga mereka...Merlin menghantar anaknya jauh melepasi sebuah portal yang mempunyai 200 alam berbeza...Selepas itu, Merlin pun dibunuh selepas menghantar anaknya...Tiada siapa tahu anaknya itu dihantar kemana...Hanya satu sahaja maklumat yang diketahui...Nama bayi itu adalah A---"Tiba-tiba diaberhenti...

"Asal.."Tanya Harold...

"Ni...Bahagian nama dah terkoyak doe..."Kata Ace kecewa...

"Xpelah...Nnti kau search ah kat Google...Ok??"Kata Harold memberi semangat...

"Ok"Jawab Ace selamba...

Bersambung~~

Legend Of Elementalist The Chosen One-Fantasy Story-[ON HOLD](SLOW UPDATE)Where stories live. Discover now