#6 Didn't Talk Yet

58 2 0
                                    

"Grrrraaaahhh!!!!"Jeritan Ace seraya melibas pedangnya kearah Harold...

"Hahahahaha!!Ituje yang kau ada??"Sindir Harold sambil mengelak-elak pedang Ace....

"Jangan nak berlagak!!"Dengan tiba-tiba Ace melajukan libasan pedangnya dariatas...

*zupp!!

Pedang Ace tersangkut di didalam genggaman Harold...

"Kau fikir kau cukup kuat nak lawan aku?!Hahahahaha!!"Kata Harold dengan penuh bangga...

"Hmm!!Fire Burning!!Magma Flame!!!!!!"Ace mengeluarkan Api biru merah dari langit turun dengan laju....

"As expected from the Fire And Thunder Elementalist, The Chosen One..."

"Hahahahha!!!Kau takkan dapat kalahkan aku dengan kuasa lemah kau tu...hahahahahaha!!!!"Harold menghilang dengan meninggalkan suara yang bergema...

"Tak...Emma....Aku......Dah.........Ga..........Gal......."Kata Ace terus jatuh pengsan...

--

Di Suatu Tempat

"Arrrgghhh!!"Jerit Ace sambil bermimpi...

"Hahahahahaha!!!"Suara ketawa Harold muncul dalam mimpinya...

"Aarggghhh!!!!!!"Jerit Ace kuat lalu terbangun...

Ace memandang sekeliling...Dia tidak ketahui tempat itu...

*tap!tap!

'Bunyi tapak kaki!!'Suara Ace perlahan....."Awak dah sembuh?"Tiba-tiba seorang wanita muncul dan bertanyakan khabar...

"Kau....Siapa?"Tanya Ace sambil melihat kosong wanita itu...

Wanita itu cantik,muda dan umur dalam lingkungan 14 tahun...

"Yuki!!Dah berapa kali ayah pesan!!Jangan masuk bilik tu!!"Jerit seorang lelaki dari luar...

Dengan auto reaksi, Ace bangun dengan lincah dan mengambil pedangnya...

Ace terus melompat kearah perempuan itu lalu menghunuskan ke lehernya dengan cepat...

"I didn't talk yet..."Kata perempuan itu dengan suara menggetar...

-Bersambung-

Legend Of Elementalist The Chosen One-Fantasy Story-[ON HOLD](SLOW UPDATE)Where stories live. Discover now