*Duuubbbb!!
Ace terpelanting jauh
"Wtf....Macam mana aku to be nak kalahkan cyclop ni...."Bisik hati Ace..."Hah!!Aku akan cuba buat benda tu..."
Ace terus bangun dan menghalakan tangan kanannya kearah cyclop itu...
"By god....Look upon the stars....Still remain as dust....Give me your strength...So i can help you pursue the darkness away!!!!"Ace menjerit dan melancarkan bola merah gergasi ke arah cyclop itu...
"Launch!!Energy Bolt!!!!"
Energy Bolt itu laju bergerak ke cyclop itu...
*Bbooommmm!!!!"
Tempat itu meletup dengan letupan besar....
"Hehehehe...Hehe...Heh....."
*Gedebuk!
Ace jatuh kerana terlalu letih berlawan...
"Lemah..."Suara Harold semasa memegang bahu Ace...
Harold memandang ke langit....
"Why did you let me live....Why did...Why did you make me a son to the dark side....If i am not at the dark side....Maybe this wont happen..."Kata Harold lalu pergi meninggalkan Ace keseorangan keletihan...
Keesokan harinya
"Harold!!!!!"Jerit Ace lalu terbangun dari tidur...."Harold...Walau apapun yang aku akan lakukan...Kau tetap kawan aku...Dan aku...Pasti akan selamatkan Yuki dan Emma..."Kata Ace sambil menangis....
Di Dark King Castle
"Abang...Lepaskan budak perempuan tu...Dia tak bersalah..."Rayu Emma...
"Diam..."
"Tunggu....Abang sebenarnya masih ada perasaan setiakawan terhadap Ace....Kan?"Kata Emma sayu...
"Abang....Abang....."
'Harold!'
Suara minda gelap Harold mula menghasutnya kembali...
"Suara tu..."
'Jangan terpedaya...Dia...Bukan Emma!!'
"....Ye....Dia bukan Emma..."Kata Harold seraya matanya yang biru itu bertukar merah sekali lagi...
"Abang?"Kata Emma ketakutan...
"Abang?Kau tiada abang...Yang kau ada...Hanyalah kematian mu!!!!"Jerit Harold lalu mengeluarkan pedang berwarna hijaunya...
"Apa abang nak--"
Belum sempat Emma habiskan kata-katanya, Emma terus ditikam oleh Harold...
"HuhuHahahahahahahahaha!!!!!"Tawa Harold sambil menikam mayat Emma berkali-kali
Harold, Dah tidak dapat diselamatkan...~~~
So...Cemaner?Ok tak setakat ni?Ada macam x faham ke?Kalau ada komen je dekat tmpt yang x faham tau...Jangan risau...Aku akan balas secepat yang aku mampu!!!
ENJOY THE STORY!!!
YOU ARE READING
Legend Of Elementalist The Chosen One-Fantasy Story-[ON HOLD](SLOW UPDATE)
AdventureAce, seorang budak lelaki berumur 14 tahun... Secara tidak sengaja telah memasuki sebuah gua yang melanggar peraturan atmosfera... Ace terbangun dari tidur... Bermulalah kisah Ace The Chosen One... Hayati dan selamilah cerita ini...