Sepatah dua kata dari Kokobee
Annyeonghaseyo~ mian lambat update. Sambil layan chapter 6 jom layan BTS - DNA..-----------------------------------------
Rumah Byun's
Jimin : Tidur pulak.
Jimin memandang adiknya, yang tadi menangis sehingga lena tidur di dalam pelukkan Jimin. Jimin mengangkat adiknya itu ke dalam bilik. Sayang betul Jimin dengan Jungha.
Mrs Byun : Dari mana? (menyergah Jimin dari belakang)
Jimin : Maaa fuhhh (mengurat dadanya) nasib baik takde lemah jantung.
V : Kami dari sekolah.
Mrs Byun : Dahlah pergi mandi badan berbau, nanti dah siap mandi baru turun makan. (mengusap kedua anaknya itu)
Mereka berdua masuk ke dalam bilik dan mencampak pakaian ke lantai lalu baring di tilam (katil dah buang sementara tidur takde katil).
V : Nak bagitau eomma appa tak pasal Jungha? (baring menghadap Jimin)
Jimin : Jangan bagitau dululah, nanti kita yang kena ketuk. Kalau berita sampai dekat dua hyung tu maunya dia kejar kita.
V : Aku mandi dululah (bangun) kau tengoklah Jungha dekat sebelah nanti gilir-gilir.
Jimin : Boleh percaya ke cakap Jungkook? (membangunkan sedikit badan)
V : Entah (menjongket bahu)
V berlalu pergi ke tandas untuk membersihkan diri manakala Jimin bingkas bangun dan masuk ke bilik Jungha.
Jimin : Dah bangun?
Jungha masih termenung dan tidak menjawab persoalan Jimin. Tiba-tiba Jungha menangis lagi kali ini lebih kuat.
Jimin : Yah3 (memeluk Jungha erat-erat) bagitau oppa siapa buat adik oppa menangis ni?
Jungha : Jimin (menangis) takut.
Jimin : Takde pape eoh oppa ada (mencium sedikit dekat dahi Jungha)
Jimin : Nanti dah okay (melepaskan pelukan memandand mata Jungha) cerita dengan oppa eoh? Dah jangan nangis (lap airmata Jungha) Jungha pergi mandi ok, nanti boleh dinner (mencium dahi Jungha lagi)
Jungha hanya mengangguk kepala dan terus mendengar arahan Jimin untuk mandi. Di dalam bilik mandi Jungha menangis di bawah shower, menangis yang tidak mengeluarkan suara. Jungha masih lagi trauma dengan kejadian tadi.
Byun Jungha [MONOLOG]
"yahhh kenapa dengan aku? (menunduk kepalanya dibiar air jatuh untuk heal apa yang berlaku)"
"kalau aku kena rogol tadi macam mana? (mengangkat kepala dan menutupi badannya sambil menggelengkan kepalanya)"
tuk tuk tuk~
End monolog
??? : Saeng gwechana? lamanya mandi!
YOU ARE READING
RAPUNZEL
Misterio / SuspensoPernah dengar kisah dongeng Rapunzel? Kalau sebut sahaja Rapunzel, korang akan terbayang seorang puteri yang mempunyai rambut panjang dan menetap di menara tinggi.. Tetapi berlainan pula dengan Rapuzel version Korea, seorang budak perempuan bernama...