Korang kita dah nak sampai ke penghujung ni... Excited tak? Ermmm Kokobee sedih pulak, maybe chapter 13 ada poster baru untuk cerita baru pulak. Wait and see 😝.
-----------------------------------------------------------------
5 Tahun Kemudian...Petang yang mendamaikan dengan angin sepoi-sepoi bahasa menerpa pipi gebu milik Jungha, alangkah indahnya dapat menghirup udara yang segara dari sini dan sesekali dia memandang satu pohon yang besar. Jungha berjalan ke arah pohon itu lalu menghempaskan badannya di bangku yang berhampiran pohon itu. Bagi Jungha, pohon itu terlalu bermakna buat dirinya.
Dia melihat satu persatu pohon itu, perasaan sedih itu mula menerpa tetapi dia menggelengkan kepala supaya dia kuat menghadapinya, walaupun sudah 5 tahun berlalu.
??? : Jom balik. Sudah-sudahlah mengenangkan perkara yang lepas. Flight kita pukul 730pm ni.
Jungha hanya mengangguk dan bangun, pergi meninggalkan tempat itu dengan berat hati. Dia menoleh kebelakang semula untuk melihat pohon itu buat kali terakhir.
5 Tahun kemudian...
Memorial Park
Suasana pada saat itu paling sayu dan kedengaran suara tangisan yang tidak berhenti-henti memanggil anaknya.
Mrs Jung : Anakku, jangan tinggalkan eomma. Baliklah sayang.
Mr Kim : Shhhhh, jangan menangis chagi. Jungkook tak akan balik lagi.
Mrs Jung : Hati saya luluh hancur bila anak saya tinggalkan saya dulu. Mak mana yang tak sedih.
Mr Kim : Chagi tunggu sini, oppa nak jumpa kawan-kawan Jungkook dekat luar dewan.
Mr Kim bangun dan meninggalkan Mrs Jung yang masih lagi dalam kesedihan. Mr Kim keluar dari dewan pemakaman itu terus berjumpa dengan kawan-kawan yang menjadi saksi kematian anaknya.
Jimin : Annyeonghaseyo.
Jimin, V, Kei dan satu keluarga mereka menunduk hormat kecuali Jungha yang masih dalam trauma.
Mr Byun : Salam takziah dari kami sekeluarga. (salam Mr Kim)
Mr Kim : Terima kasih datang. Boleh saya berjumpa dengan orang-orang yang membawa anak saya ke hospital tadi?
V : Nae? Saya dengan dia (tunjuk Jungha) tapi tak apalah biar saya berjumpa sorang.
Jungha : Takpe Jungha ikut.
Mereka bertiga ke kantin yang berada di situ, ada raut wajah serious Mr Kim dan ada kalanya Mr Kim meraup wajahnya.
V : Sebenarnya kami sendiri taktahu apa yang berlaku, tapi Jungkook menarik Jin di ledge kemudian Jin hendak melepaskan diri. Entah macamana Jungkook boleh hilang balance dan terus jatuh.
Mr Kim : Takkanlah taktahu apa sebab mereka jadi macamtuh.
Jungha : Maaf menyampuk atau berkurang ajar, saya tidak sebelah pihak mana-mana. Baik Jin atau Jungkook, cuma saya nak bagitau pakcik Jin buli Jungkook dari mereka jumpa sampailah sekarang. Sebenarnya Jin perlukan perhatian dari seorang ayah, saya tahu saya tak layak....
Mr Kim : CUKUP!! saya taknak dengar lagi. Siap kalau saya jumpa JIN!!
Mr Kim bangun untuk meninggalkan mereka berdua.
Jungha : Tapi pakcik Jungkook balas dendam sebab tak puas hati Jin selalu membulinya semasa mereka kecil. Pakcik mereka berdua perlukan seorang ayah.
Mr Kim hanya mendengar sahaja bebelan Jungha, dia tidak mengambil apa yang diperkara oleh Jungha.
Suasana menjadi haru biru bila tergempar pergaduhan antara madu Mr Kim.
Mrs Jung : Puas hati kau? Anak aku Jungkook mati sebab anak kau PEMBUNUH.
pappp~
satu tamparan hebat melekap di pipi Mrs Jung.
Mrs Kim : Yaishhhh anak aku bukan pembunuh!!
Mr Kim : Kim Hye Won, Jung Bae Mi hajimaaaaaa. (meraup wajah berkali-kali)
Mrs Kim : Perempuan gila tak habis-habis cari pasal, cukup baik aku datang anak kau mati.
Mrs Jung : Kurang ajar (tarik rambut) anak kau mana dasar PEMBUNUH.
??? : Jeballl geumanhae.
Mrs Kim : Omoooo Jinie (menutup mulut)
Mr Kim mengangkat kepalanya sedikit untuk melihat suara itu, alangkah terkejut apabila Jin sedang berdiri dan tercegat di situ. Mr Kim berjalan ke arah Jungkook dengan rasa amarah.
Jin : Abeoji mianhaeyo, salah Jin.
Jin melutut di depan Mr Kim sambil menangis tetapi Mr Kim membangunkan Jin yang sedang melutut ketika itu.
Mr Kim : Salah appa (peluk Jin kuat-kuat) jinjja mianhae. Kalau appa tak abaikan kamu berdua mesti tak akan jadi begini.
Jin : Abeoji, Jin minta maaf. Jin bersalah. Makcik maafkan Jin.
Mrs Jung : Kau ingat anak aku boleh hidup semula. Aku takde sesape melainkan dia.
Jin : Makcik boleh pukul saya. (serah badannya) Makcik pukul lah saya sampai mati.
Mrs Jung : Jin (peluk erat) makcik minta maaf ikut perasaan.
Selepas kematian Jungkook, Jungha lebih banyak mendiamkan diri dan sering termenung sana sini. Dia masih dalam trauma, tidak sangka kejadian itu jadi di depan matanya.
??? : Boleh halmeoni duduk sebelah?
Jungha : Nae? boleh duduklah halmeoni (fake smile)
Halmeoni : Rambut Jungha nenek tengok makin panjang.
Jungha : Jungha confius laa, orang yang Jungha suka tu dah takde.
Halmeoni : Kawan Jungha yang Jungkook tu?
Jungha : Nae?! Halmeoni kata kalau cinta sejati tu dah mati rambut Jungha kembali asal tapi kenapa makin panjang.
Halmeoni : Yeke? Ke kamu sendiri tak faham dengan perasaan sendiri?
Jungha : Tak fahamlah halmeoni.
Halmeoni : Dah halmeoni bagi masa kamu bersendiri. Halmeoni nak masak kejap lagi abang-abang kamu balik dari sekolah.
Byun Jungha [Monolog]
"Aku tak faham perasaan sendiri? (tunjuk diri sendiri) tapi aku taktahu kenapa aku jadi macamni.."
"Ke nak biarkan je perasaan yang entah pape ni? Arghhh biarkan jelah..."
End Monolog
bersambung~
YOU ARE READING
RAPUNZEL
Mystery / ThrillerPernah dengar kisah dongeng Rapunzel? Kalau sebut sahaja Rapunzel, korang akan terbayang seorang puteri yang mempunyai rambut panjang dan menetap di menara tinggi.. Tetapi berlainan pula dengan Rapuzel version Korea, seorang budak perempuan bernama...