Nemän tja

4 1 0
                                    

Skoldagen rullade på och jag hade pratat med Mildred om vad som hade hänt igår. Varför hon hade lämnat igår och det. Hon berättade att hon alltid har varit mobbad och att det hade hänt igen. Iallafall jag var nu på väg hem till mig med Mildred och Alina bredvid mig. Dom snacka om någon Marcus och Martinus och jag fattade verkligen inte varför alla avgudade dom. Jag stoppade ner min hand i väskan och började rota runt för att hitta nyckeln. Jag fiskade upp den och tryckte in den i det formade hålet. Det hördes ett klick och jag öppnade dörren. "Wow, vad fint Filippa!" Utbrast plötsligt Alina. Jag hade sovit över hos Mildred men hon gick tidigare för någon extralektion. Jag nickade instämmande och gick mot köket. Min hand greppade tag i en banan och började skala den. "Vill ni ha något?" Sa jag men avbröts av ett prasslande. När jag vände mig om stod Alina där med en öppen chipspåse. Både jag och Mildred brast ut i ett litet skratt och Alina kollade frågandes på oss. "Vill du ha något, Mildred?" Frågade jag och betonade du. Hon svarade nej tack och vi gick in i mitt rum. När vi kom in tappade alla hakan. I hörnet stod min säng som var fint bäddat. I andra hörnet satt ett sminkbord med en kvadratisk spegel med lampor runt om. Sedan under fanns det två stora lådor. På väggen bredvid fanns det ett enormt fönster. På fönster brädan fanns det fina detaljer och ljus. Även ett ställ där jag kan lägga läxor och böcker. Sedan på väggen bred vid fanns det ett ställe som hängde på väggen där man kan lägga små saker. Vi hade satt oss på min säng när min mobil helt plötsligt plingar till.
"Macg02 har lagt till dig på Snapchat!" Stod det. Ytligare en till notis kom och han hade skickat en chatt. Jag la snabbt till honom och svarade.

             Macg02

Macg02| nemän tja
Jag| hallo
Mackan|| Vgd?
Jag| e med Alina o Mildred
Mackan| okej
Mackan| hitta på ngt sen?
Jag| sure🍬

JUST RUMORS|| M.G|| PAUSADWhere stories live. Discover now