Har du flickvän?

3 0 0
                                    

Alina och Mildred hade gått hem för ungefär en halvtimma sen. Jag skulle precis snapa Marcus vart vi skulle träffas men blev avbruten av att han snapade mig. Han hade skrivit att vi skulle mötas vid fotbollsplanen. Jag suckade. Min lillasyster hade fått en skada därifrån. Först bröt hon benet. Sen när hon cyklade ramla hon av och bröt ryggen. Hon blev 10 år! Jag försökte att inte tänka mer på det men det var svårt. Tänk på Alina och Mildred istället! Jag började gå ner för trappan och ropade hejdå till mamma.


Nu var jag framme vid fotbollsplanen. Nu var väl problemet bara att Marcus inte var här. Jag skulle precis ta upp mobilen för att fråga var han är innan jag känner ett par läppar emot mina. Jag kysser tillbaks men drar sedan tillbaks. "Hej Marcus!" Säger jag och kramar om honom. "Hej baby." Han hade börjat kalla mig det. Men det kändes bra på något sätt. Vet inte varför men det kändes bra. Vi hade spelat ett tag och vi skulle gå hem till han nu. Vi småpratade lite men tillslut frågade han det jag sista jag ville svara på. "Har du några syskon?" Jag suckade. "Jag hade..." hans min blev dyster. "Jag beklagar verkligen." Jag kollade tacksamt mot honom innan vi fortsatte gå. Han låste snabbt upp dörren och vi gick in. Jag sparkade av mig skorna och hängde av mig jackan innan vi började gå upp för trappan. Han tryckte ner det silvriga handtaget och vi gick in. "Såå... vad ska vi göra?" Frågade jag. "Vi kan spela FIFA om du vill?" Svarade han min fråga. Jag nickade och satte mig på hans säng. Han gick fram mot bordet och började greja med allt. Han startade spelet och räckte mig en spelkonsol. (stav haha)

Vinnarskallen han är började jubla så fort han hade avgjort matchen. "Men hallå! Jag fattar inte hur man gör!" Utropade jag och slog ut armarna. "Vänta, jag ska visa." Han kom fram till mig och började visa vilka knappar.

Vi hade nu slutat spela och satte bara och pratade. Jag satte mig gränsle över honom och jag kände blicken på mina bröst. "My eyes are not here." Sa jag och cirkulerade tunt brösten. Han flinade och tittade upp mot mina ögon. "Har du flickvän?" Frågade jag.

JUST RUMORS|| M.G|| PAUSADWhere stories live. Discover now