Tro inte att du är något

11 1 0
                                    

Jag pushade upp dörren och gick in i klassrummet. Själv tycker jag att jag är hemskt blyg, så fy vad stelt det blev när jag klev in. "Här har vi ju dig! Vi satt nyss och pratade om dej. Välkommen hit Filippa!" Jag tackade och tittade nyfiket över klassen. Längst ner till vänster satt plugghästarna som skrev så mycket att dom säkert skulle få kramp snart. Längst ner till höger satt några som jag inte riktigt kunde tyda vilken sort de var. I mitten satt bitcharna skulle jag kunna tänka mig. Sedan var det väl helt vanliga barn. "Du kan sätta dig bredvid Joline!" Sa Karin som hon hade presenterat sig som. Hon pekade mot en av bitcharna. Helt plötsligt spottade Joline ut "Nej! Evelina ska sitta här!" Jag höjde på ögonbrynen och vände mej mot Karin. "Sätt dej bredvid Mildred istället" svarade Karin mig och pekade mot en tjej som hade orange hår. Hon gav mej ett milt leende och jag gick emot hennes bord. Jag landade med en duns och la ner ryggsäcken på golvet. Joline och hennes gäng gav mig en konstig blick, som dom trodde jag var korkad. Lektionen flöt på och jag hade klickat riktigt bra med Mildred. Vi hade nu rast och jag skulle försöka leta upp killen som hade hjälpt mig tidigare imorse. Jag hade sagt till Mildred att jag skulle se efter en grej men blev stoppad av Joline. "Tro inte att du är något"

Palla skriva på norska

JUST RUMORS|| M.G|| PAUSADWhere stories live. Discover now