2

38 7 0
                                    

"Kita nak pergi mana hari ni?" Soal Hana.

"Okay memandangkan hari ni hari special kita, apa kata kalau you yang bagi cadangan. Setuju?" Kata jejaka disebelah Hana.

"Kalau macam tu, I nak pergi jumpa parent you. How?" Riak wajah jejaka itu berubah.

"No. Tak boleh." Cadangan Hana di tolak mentah-mentah oleh jejaka ini.

"Why? You kata kita boleh pergi mana-mana je. Kim seok jin. Are you still think about Jung sung young?" Jin hanya diam dengan persoalan Hana. Sungguh dia rindu dengan gadis itu tetapi apakah daya, gadis itu hilang tanpa jejak.

"Kenapa diam? So memang betul la yang you still ingat dia? Kenapa diam Kim seok jin?!  Kenapa?!" Hana sudah tidak tahan dengan jejaka di depannya ini. Kenapa begitu susah untuk jejaka ini melupakan perempuan sampah itu.

"Stop it! What wrong with you Hana?! I baru ingat nak luangkan masa dengan you Hana. Tapi kalau perangai you macam ni.. Sorry I terpaksa putuskan hubungan kita." Hana terkejut dengan setiap kata jin sebentar tadi.

"Are you sure?" Soal Hana. Jin memandang Hana dan terdiam.

"Hana. Tolonglah. I nak bawa you pergi keluar ni sebab hari ni hari special kita. Kalau I tak suka you, I tak bawa you keluar. So please hargai benda ni. So today apa kata kita pergi shopping. Nak tak? I belanja." Jin mengusap kepala Hana dan terus memandu.

🌸

Ubat yang berada di atas meja solek di ambil dan di makan. Sung young melangkah ke arah katilnya dan baring. Sung young menutup matanya dan berehat. Pintu biliknya di buka tetapi itu tidak menarik perhatian sung young kerana dia sudah tahu siapa gerangannya.

"Bangun makan. Aku ada belikan Black bean noodle untuk kau. Bangun la." Sung young masih dengan posisinya.

"Kau tak kesian ke tengok aku shownu? Kau tak kesian ke? Aku selalu tunggu kau untuk call polis dan report pasal ni, tapi tak ada apa-apa yang berlaku. Kau memang suka tengok aku macam ni ke?" Soal Sung young dengan mata terpejam. Shownu hanya melihat air mata yang mengalir di muka sung young.

"Sorry. Aku tak boleh nak buat apa-apa." Shownu meminta maaf. Dia betul-betul tidak boleh membuat apa apa. Dia terperangkap.

"Itu bukan jawapan yang aku nak shownu. Aku benci dengar jawapan tu. Aku nak dengar jawapan lain shownu. Tolong la aku shownu. Aku tak ada siapa-siapa sekarang ni. Tolong lah shownu." Air mata sung young semakin deras. Shownu bangun dan pergi ke arah pintu.

"Sorry Sung young. Aku tak dapat nak buat apa-apa. I'm so sorry." Shownu keluar dari bilik Sung young dan mengunci pintu.

Air mata Sung young mengalir dan esakan semakin kuat. Sungguh dia tidak mampu menahan sakit di hatinya.

🌸

Meja hujung yang tersorok di cafe itu menjadi tempat pilihan shownu untuk duduk. Dia termenung seketika dan teringat tentang kejadian tadi. Air mata yang mengalir dari tubir mata Sung young tadi sungguh menyakitkan hatinya. Betapa bencinya bila dia melihat air mata itu jatuh. Tetapi dia tidak boleh membuat apa-apa. Jika diseka air mata itu, tangannya pasti akan ditepis.

"Apa nak jadi dengan kau ni shownu? Kau tak boleh jaga perempuan yang kau cinta. Kau lemah shownu. Kau lebih takutkan perempuan jalang itu." Shownu memarahi dirinya sendiri.

"Shownu?" Sapa seorang gadis. Shownu memandang gerangan yang memanggil namanya tadi.

"Somi?" Shownu memandang gadis ini dengan kerutan di dahi.

"Why? Tak suka ke nampak somi?" Soal somi dengan tanda tanya.

"Eh mana ada. Cuma pelik. Bukan somi dekat Canada ke?" Somi hanya tersenyum.

"Somi balik korea balik la. Kerja dekat sana semua da selesai so apa salahnya kalau Somi datang sini. Lagipun da 5 tahun Somi tak balik Korea." Kata Somi. Somi mengambil tempat duduk di hadapan Shownu.

"Oh ya. Lupa nak tanya. Sung young unnie mana? Lama tak jumpa dia. Rindulah." soal Somi. Shownu memandang Somi dan mengeluh.

"Why? Apa da jadi? Sung young unnie okay je kan?" Somi memengang tangan shownu dan menantikan jawapan Shownu. Sungguh dia risau jika sepupunya itu ada apa-apa masalah.

"Somi. Actually sung young hilang about 5 month ago. Semua orang da cari dia tapi tak jumpa-jumpa. Da merata tempat kita orang cari tapi tak jumpa juga." Somi terkejut dengan kata-kata shownu sebentar tadi.

"Shownu tipu Somi ke? Why tak ada orang bagi tahu somi pasal ni?" Air mata somi mengalir. Sungguh sedih rasanya apabila mendengar berita itu.

"Sorry Somi. Aku terpaksa menipu demi kebaikan kau. Aku sayang kau. Cukuplah seorang gadis yang aku sayang sengsara. Aku tak nak kau pula yang sengsara." Kata shownu dalam hati. Shownu mengusap kepala somi dan memeluknya. Hanya tuhan yang tahu betapa sayangnya dia dengan dua gadis ini.

🌸

Hai korang.. Sorry if tak beberapa best. Saya baru belajar if ada salah tolong betulkan.. Sayang korang..

Run 운영|K.S.J|Where stories live. Discover now