6

34 6 0
                                    

Fail-fail yang berterabur di susun dan di letak pada tempatnya. Jam di tangan dilihat. Sudah tiba waktu makan tengahari. Somi mengambil beg tangannya lalu keluar dari pejabat. Baru seminggu Somi pulang ke Korea, banyak pula kes yang dia kena selesaikan.

Somi menekan punat lif untuk turun ke bawah. Dengan perlahan pintu itu terbuka dan muncul Shownu di hadapannya.

"Shownu? Apa awak buat dekat sini?" Soal Somi. Shownu dengan perlahan mendekati Somi dan memengang kedua bahu Somi.

"Ok. Straight to the point I know where Sung Young right now. Saya tahu mana dia sekarang."

🌸🌸

"Omg Shownu! Kenapa tak bagitahu Somi! Kalau ada apa-apa jadi dekat Sung Young unnie macam mana?" Soal Somi risau. Shownu mengeluh lalu mengeluarkan surat perjanjiannya dengan Hana. Somi mengambil surat itu dan membacanya.

"How dare u Shownu. How dare u." Somi menjeling Shownu dan membaling surat itu ke meja. Somi mengambil beg tangan nya dan pergi dari situ. Langkah Somi terhenti bila Shownu memanggilnya.

"Sekarang kau boleh benci aku. Hati aku da lega bila aku da bagitahu kau segalanya. Dalam masa yang sama, aku da sedia korban kan nyawa aku untuk kau dengan Sung Young. Lepas ni kalau aku da tak muncul depan kau, jangan pernah cari aku. Sebab aku belum tentu ada." Shownu bangun dan jalan melepasi Somi dan berlalu pergi. Sungguh tidak percaya bila Shownu membahasakan dirinya kau dan aku. Korbankan nyawa? Apa maksud dia? Somi jalan ke arah meja yang di duduknya tadi dan mengambil surat itu. Somi menutup mulutnya kerana tidak percaya dengan apa yang dilihatnya sekarang.

"Mati."

🌸🌸

Tangan Jin penuh dengan barang Hana. Walaupun hari ini hari jadi Jin, tetapi barang yang dipegang Jin bukan untuk dirinya.

"Lepas ni kita pergi makan tau. Saya lapar la." Kata Hana. Langkah Hana terhenti apabila Jin menarik tangannya.

"Sorry. Saya ada kerja sikit sekarang ni. I have to go right now." Kata Jin lalu menyerah barang-barangan Hana.

"Sayang hari ni birthday awak tau. Serius la awak kerja? Sayang, kenapa ni? Awak merajuk ke sebab saya sibuk belanja? Awak tahu kan yang saya tak boleh kawal diri saya untuk Shopping." Jelas Hana.

"Tak ada lah. Saya tak merajuk pun. Saya betul-betul ada kerja sekarang ni. Lagipun birthday saya tak ada kena mengena dengan kerja saya. Birthday saya tak penting sekarang ni sebab bagi saya birthday saya ni hanya untuk bersuka ria dan saya tak suka benda tu. Lagipun birthday saya boleh sambut bila-bila. Saya pergi dulu." Jin pergi meninggalkan Hana di situ. Hana mengenggam tangannya dengan penuh rasa amarah di hati.

"Aku tak faham la. Apa yang ada dekat Sung Young tu? Da la anak sampah lepastu malu kan keluarga. Still Jin nak dia. Stupid" Hana mengeluarkan telefon bimbitnya dan tekan butang memanggil.
"Johnny. Awak boleh ambil saya tak? Saya dekat shopping mall sekarang ni. Lagi satu kalau awak tak sibuk, awak teman saya shopping boleh? Okay bye." Hana meletakkan panggilan dan berlalu pergi.

🌸🌸🌸

"Macam mana? Awak da jumpa Shownu?" Soal Somi kepada pembantunya.

"Saya da cari satu seoul cik Somi tapi kami tak dapat cari dia. saya rasa dia da keluar dari bandar ni." Terang pembantu Somi. Somi mengusutkan rambutnya.

"Shownu. Mana awak pergi?"

***************************

terima kasih sebab sudi membaca. saya betul² hargai.. 💞💞

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 09, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Run 운영|K.S.J|Where stories live. Discover now