Günler hızla geçerken incelemelerini devam ettiren ikizler ne kadar uğraşsalarda deftere anlam veremiyorlardı. Sadece isimlerin ve tarihlerin olduğu bir defterde neden sinyaller olabilir diye düşünüyorlardı. O gün şems kitabı özel ders aldığı okula götürmek istedi, Kamer her ne kadar reddetsede şems çok kararlıydı. Okulunda yaklaşık 20 küsur yıl boyunca, çocukların anne ve babalarıyla arkadaş olan eğitimci Eylül öğretmen vardır ve bu çocuklara çok özen gösterirdi, değer verirdi. Şems fazlasıyla tedirgindi bu kadar önemli olabilecek bir nesneyi kaybetmek onun için en büyük korkuydu. Fakat Şems'in iki arkadaşı oyun oynadıkları sırada Defterin parıldadığını farketti ve merakla deftere atıldılar. Şems onlara olayları anlatmak zorunda kaldı. Artık sdce Şems ve Kamer değil, Ada ve Berke de bu sırra dahil oldu. Ada oldukça zeki bir kızdı, deftere baktığı ve incelediği sırada tarihlerin çok eski zamandan, bu zamana kadar sırasının hiç bozulmadığını farketti. Kendi içinde fikirler türetmeye başladı. Berke ise sadece olan bitenin farkına varmaya, anlamaya çalışıyordu. Şems defterdeki son tarihe ve isime baktığında yeni ismin eklendiğini gördü. Bu bir sihir miydi yoksa büyü mü? Ada eline aldığı defteri incelerken, deftere kendiliğinden bir isim daha yazıldığını gördü. Çoğu şey daha da zorlaşmaya başlamıştı. Defter elinden kayıp düştü. Berke bu olanları Eylül öğretmene anlatmaları gerektiğini düşünsede Şems ve Ada buna izin vermiyordu. Hiçbirşeyi anlamıyorlardı acaba bu olanlar sadece bir hayal miydi?
Eve geldiğinde ise Kamer'in okuldan hâlâ gelmediğini gördü. Büyükannesine anlatmak istiyordu ama dostları öğrendiği için de biraz rahatlamış durumdaydı. Kamer geldiğinde, şems yaşananları anlattı ve ;
-"artık sadece ikimiz değil tam 4 kişiyiz ve bizim önümüze çıkan bu sırrı çözebiliriz, bunu başarabiliriz kardeşim" dedi. Kamer tedirgin gözlerle ikizi Şems'e bakıyordu...
-"Pekiyi Şems bir detay bulabildiniz mi? "
-"şuan için birşey bulamadık diyebiliriz,ama eminim ki başaracağız!"
Kamer biraz çekingen bir oğlandı ve tavrıda bu durumda biraz geri planda kalmasıydı. Olan herşey onun gözünde biraz daha büyüyor ve aşılamayacak durumda hissediyordu fakat kız kardeşi Şems ona hep güven verdiği için hissiyatları çokta sorun olmuyordu...Kardeş kelimesinin kendini bu ikizler içerisinde dile getirmesi ise muhteşem bir fırsattı onlar için. Birbirlerinden başka kimseye ihtiyaçları yok aslında. Onlar birbirlerini tamamlıyor...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ölüm defteri
Jugendliteraturİki çocuk, bir kız bir oğlan. İsimleri; şems ve kamer. Ebeveynlerinin öldüğü bu iki kardeşin büyüme hikayesi ve büyümelerini hızlandıran ve yöneten bir defter! Bu defterin adı ise ölüm defteri. İçine yazılan her isim belalarla karşılaşır ve sonunda...