Chapter 19

12.2K 308 19
                                    

Lepas beberapa minggu sejak kejadian itu.Izz masih seperti dahulu.Mencuba memujukku.Namun aku masih banyak berdiam diri.

Aku sebenarnya malu.Malu dengan apa yang berlaku antara kami .Aku tahu dia suamiku namun hari hari yang kami lalui sangat berbeza dengan suami isteri yang lain.

Entahlah,rumitnya hubungan kami berdua.

****

Semasa aku ingin balik kerja, Ijam tiba tiba datang menghampiriku.

"Lara,mom sakit."katanya.

Aku menjadi panik.

Aku bergegas memandu ke chalet .Setibanya aku disana aku lihat Ijam sudah tiba awal.

"Mana auntie?"kataku.

Ijam menghampiriku.Memegang bahuku.Aku tepis.Ijam memegang erat tanganku.Aku lepaskan.

"I rindukan you Lara."kata Ijam.

Aku tergamam seketika.

"Wait.Mana auntie.You told me auntie sick right."kataku menahan marah.

"I'm lie to you."kata Ijam.

Aku terkejut.

"Are you crazy? Cukup Ijam.Kau jangan cari aku lagi.Such a jerk.Aku ni bini orang Ijam.Kau main gila ke nak suka bini orang.Tolongla realistik.Aku bukan untuk kau.Aku hak orang.Tolonglah,aku merayu aku nak hidup aman.Aku tak mahu hidup macam ini,dikejar lelaki lain.Aku ada suami.Tolong hormat aku sebagai perempuan"kataku.

Ijam hanya terkaku ditinggalkan aku.Aku penat dengan semua ini.Aku penat.

Aku memandu keluar dari situ.Perjalanan yang jauh  membuatkan aku rasa sangat mengantuk.Aku singgah di stesyen minyak dan tidur sebentar.Semenjak beberapa minggu lepas,aku rasa badanku mudah rasa tidak sihat.

Aku bangun.Aku lihat jam.Sudah pukul 7.45 malam. Astaghfirullahalazim aku terlepas Maghrib.Aku menunaikan solat sebelum memulakan perjalanan.

Aku tiba di rumah apabila jam menunjukkan 10 malam.Aku duduk di sofa.Menutup Mata .

"Awak pergi mana,sekarang baru balik?"kata Izz.

"Oh,ada hal,sorry."kataku.

"Awak okey ke.Saya tengok awak pucat ni."kata Izz lagi .

"Saya penat Izz.Saya masuk tidur dulu."kataku bangun dan berlalu pergi.

*****

Keesokan hari,

Aku mandi dan menyediakan sarapan.Izz sudah lama  berjoging memandangkan hari ini adalah hari  Sabtu.

Izz tiba di rumah dengan muka yang serius.

"Breakfast jom."kataku.

"Lara,awak pergi mana kelmarin?"Tanya Izz.

"Saya ada hal.Kenapa?"tanyaku lagi.

Musykil aku dengan kelakuan Izz dari tadi .

"Okey,awak jumpa lelaki lain kan?"kata Izz sangat marah.

Ditunjuknya gambar aku yang diperkatakan sedang memeluk seorang lelaki dari belakang .Aku tahu itu siapa.

"Okey,i boleh explain."kataku.

"Apa lagi you nak explain hah.Gambar ni dah tunjukkan segala."kata Izz marah padaku.

"Wait,saya tak nak awak salah faham.Mungkin saya bukan isteri yang melaksanakan tanggungjawab dengan baik tapi saya bukan isteri yang curang.Dalam gambar tu ...saya...."kataku cuba menerangkan.

Aku,Kau dan Kita(Complete)Where stories live. Discover now