Aku mengunci bilik.Aku tidak mahu dipujuk.Biarlah aku bersendirian malam ini.Aku diselubungi kekekcewaan yang teramat.Tok..Tok..
Kedengaran pintu diketuk dari luar.Aku tidak akan membuka pintu itu.Aku geram dengan hipokritnya Izz .Aku ingat lagi kata katanya dia tidak akan menghubungi ex nya lagi .Namun lain yang terjadi bila aku mempercayainya.
Pintu diketuk semakin kuat .Aku tutup telingaku menggunakan bantal.
"Sayang,sayang buka pintu please."
"Sayang okey tak?Bie nak masuk"
"Yang,yang okey ke tu"
Aku masih degil.
"Kenapa telefon sayang pecah?Sayang buka pintu please"katanya.
"Dah.Jangan ketuk pintu lagi."jeritku.
Izz semakin kuat mengetuk pintu.Hampir roboh pintu itu dikerjanya.Aku terpaksa membuka pintu.Ini harta kerajaan.Kalau pecah aku yang kena ganti.Aku terus berjalan ke katil.Menhempas badanku .
Aku membelakangkan Izz.
"Sayang,sayang kenapa?"katanya.
"Malas nak cakap dengan awak.Keluar boleh."kataku menahan air mataku .
"No.I need to know.What happens to u"katanya.
Tiada apa untuk ditunjukkan padanya bila hp ku selamat pecah berderai dihempaskan aku sendiri.
"Saya malas nak cakap.Awak tahu lah sendiri apa awak buat."kataku.
"Apa,awak cakaplah."katanya.
Aku malas nak berbicara masa ini.Masa ini emosi aku sangat tidak stabil.
Semalaman Izz memujukku .
Aku nekad untuk dingin.Aku akan meluahkan nya bila aku sudah tenang.
****
Setelah 3 Hari aku menunggu Izz balik dari operasi.
"Can we talk?"tanyaku.
Dia memandangku dan duduk di hadapanku.
"Saya nak tanya,awak betul masih ada hubungan dengan Nora?"tanyaku .
Izz terkejut diajukan soalan itu.
"Apa sayang cakap?"tanyanya.
"I need to know.You know what I meant.Jangan fikir I tak tahu."kataku tegas.
"Okey,first, I tak ada apa apa dengan dia.Not anymore ."katanya.
"Second,i dah lama tak jumpa dia"katanya.
"Third,I just love you sayang."kata Izz.
Ku tahan air mataku dari gugur.
"Really you love me.?"kataku.
Dia mengucup dahiku.
"Yes, only you Lara."bisiknya.
Sejak kejadian itu kami mulai berbaik baik .Sudah kembali normal seperti dahulu . Betapa mudahnya untuk aku memaafkannya.Walau aku tahu itu semua dusta.Lemahnya hati wanita bila dipujuk begitu.Mana kau yang nekad Lara?
***
Aku berjalan ke shopping mall berniat untuk mencari beg baru.Aku pergi keseorangan memandangkan Izz operasi di luar lagi.Dari satu tingkat ke tingkat yang lagi satu.Namun aku terhenti sejenak .Dihadapanku Nora sedang menggenggam erat tangan seorang lelaki di sebelahnya.Orang yang sangat aku kenal iaitu suamiku Izz Hamsyar.
Terjatuh barang barangku dari pegangan tanganku .Izz hanya kaku tergamam melihat aku.
Pangg
Serta merta tangan kananku terangkat menampar pipi mereka berdua.Terasa panasnya hatiku tika dan saat itu.Pertimbangan waras sudah aku tidak mampu buat lagi .
YOU ARE READING
Aku,Kau dan Kita(Complete)
RomansaBACAAN DEWASA SAHAJA Lara bercinta dengan Yan hampir 4 tahun.Tanpa pengetahuan Lara, Rina meminati dan mencintai Yan sejak sekian lamanya.Setiap kali Yan dan Lara keluar berdating,pasti Rina akan mengikut mereka.Sehingga suatu hari Rina mulai berter...