BAB 6:busuk lah

128 2 0
                                    

Seketika itu juga, kedengaran bunyi dedaun pokok berlaga menandakan angin kencang diluar sana. Bunyi anjing menyalak pula dirasakan semakin hampir dan hampir, salakan anjing yang mendayu-dayu itu seperti berada dibelakang bilik asrama mereka. Angin sejuk menyapa ketengkuk mereka berempat membuatkan bulu roma mereka berdiri tegak. Tiba-tiba, "klakk!!" bunyi dahan patah kedengaran, empat sahabat itu saling berpandangan dan dengan sepantas kilat mereka berlari mendapatkan selimut lalu berselubung diatas katil. Masing-masing mendiamkan diri dan bermain dengan imaginasi sendiri membayangkan cerita Irfan sebentar tadi.

Jam di dinding yang berdetik menghampiri 1.30pagi, bunyi pelepasan gas memecahkan kesunyian pagi "preeetttt...preeetttt". "Perghhh...boleh mati keracunan aku!" jerit Hafiz "Siapa yang tak takut, melepaskan gas sesuka hati..adoii aii" marah Zikrul. "Bau petai!!" Nabil menekup hidungnya yang mancung dengan bantal. Irfan tersenyum kambing, "sorry lah...perut aku meragam pulak" Irfan memegang perutnya yang seperti sedang dipulas-pulas. "Preeett...preeett...preeettt". "Arghhh...mati aku!" Zikrul berlari kearah tingkap lalu dibuka seluas-luasnya. "Tu la tadi masa makan tak ingat dunia....nasi lauk petai berulamkan air red bull, ni la jadinya" marah Nabil yang masih menekap hidungnya dengan bantal.

Karenah 4 SahabatWhere stories live. Discover now