Part 6 (last)

8 0 0
                                    

Hari pun dah petang, Aina mula bersiap-siap. Setelah itu dia memanggil grab untuk mengambilnya menuju ke destinasi Farhan beritahu kepadanya. Sedang dia berada di dalam kereta Aina menghantar mesej pendek ke Farhan.

Aina: You, I dah tengah on the way. See you :).
tidak lama kemudian Farhan pun membalas mesejnya.
Farhan: Baiklah, can't wait to see you ;)

Sampai sahaja di tempat alamat yang diberi oleh Farhan. Aina pun turun, dia melihat di sekelilingnya. 'Macam kenal je tempat ni..'
Aina tidak nampak pun Farhan. Tapi, di hadapannya ada jalan yang dihiasi dengan keping-kepingan bunga. Dia pun ikut jalan itu dan jalan itu menuju ke hadapan sebuah pentas kecil. Farhan ada di atas pentas itu dengan berpakaian tuxedo sambil memegang guitar. Farhan pun dengan perasaan gementarnya, dia pun mula bernyanyi.

'Bermula Pandang pertama
Terlihat Kamu di depan mata
Terasa Debar di dada
Menahan Rasa bila kau ada

Kau Buat ku terpaku
Sepertinya Diriku yang mahu
Diri kamu

Dan bila kau hadir bagai satu misteri
Ternyata diriku bagai sudah dijampi
Dan Bila kau hambakan hati ku kembali
Ternyata hanya kau harus aku cintai....'

Setelah dengar nyanyian merdu Farhan. Aina rasa terharu.

Farhan letak guitarnya ke tepi dan turun dari pentas kecil itu. Farhan menuju ke hadapan Aina sambil memegang sejambang bunga rose.

'Aina, sebenarnya I dah lama suka kat you and makin lama kita kenal dan berkawan I mula jatuh cinta terhadap you. You bagaikan permata di hatinya, bila tiap I rasa sedih atau mood I down..I akan baca balik mesej-mesej kita dan I mula tersenyum seorang diri.

Aina rasa sangat terkejut, dia tak sangka Farhan telah jatuh cinta dengannya. Gadis biasa seperti Aina tidak sesuai dengan lelaki berstatus tinggi seperti Farhan. Selama ini Aina hanya ingin berkawan sahaja dengan Farhan tanpa ada apa-apa perasaan. Tetapi, Farhan fikir disebaliknya. Farhan sayang sangat kepada Aina.

Selepas dengar kata-kata Farhan. Aina mula menangis.

Farhan sambung, 'Dan tiap malam sebelum I tidur I akan ingatkan you. You dah ada kat hati I, I sayangkan you Aina..so, will you marry me?'

Aina tak sangka apa yang dibuat atau di perkatakan oleh Farhan. Tanpa menjawap apa-apa dia pusing dan beredar dari situ. Farhan memanggilnya. "Aina, tunggu!" Aina berjalan semakin laju. Farhan pun menarik lengan Aina untuk membuat dia berhenti. Farhan berdiri di hadapan Aina. Aina masih lagi sedang menangis. "Aina, kenapa ni? Kenapa you nangis?" "Farhan, lepaskan tangan I.." "I tak akan lepaskan, selagi you tak bagitau I kenapa you nangis?"

"Look at me Farhan, look! And then look at yourself, you are perfect Farhan. You don't deserve someone like me...you have everything. While I, only work as a office girl. You have your own company, you have a condo house. While I live in a flat. I'm sorry Farhan, I am not for you. Please go find someone else and forget about me." Aina mula berjalan lagi tapi dia terhenti sebab Farhan jerit

"Aina tunggu!" Farhan sambung menjerit lagi sebab jarak dia dan Aina agak jauh.

"I tak kisah pasal semua itu Aina. I menggaku, I memang seorang yang nakal dulu. Masa mula-mula kita jumpa...I ikut you balik, I memang ada niat tak baik. Tapi setelah I tengok muka you, you seorang yang innocent dan I tahu you budak baik. I tak jadi nak apa-apakan you. Malah I mula nak menggenali you, sebab I tahu you boleh buat I berubah untuk tak jadi budak yang nakal lagi. Dulu I jarang masuk office, I asyik lepak sana sini. Tapi kebelakangan ni I tak lepak-lepak lagi.. I mula masuk ke office tolong ayah I dengan syarikatnya. I mula jadi seorang yang baik dan bertanggung jawap. Ini semua sebab you Aina. You change me, and no matter what I will never find someone else to replace you!" Farhan senyap sekejap kerana dia nak berdiri di hadapan Aina dan cakap...."Aina, pandang I. I love you so much, only you that is on my mind.. day and night..I will never forget you. So Aina, let me ask you again... will you marry me?"

Aina memandang Farhan sambil mengesat air matanya. Aina melihat sejambang bunga rose yang dipegang oleh Farhan. Aina pandang lagi ke muka Farhan dan kali ni dia mengangguk dan katakan "yes"

Farhan tersenyum lebar. Aina mengambil bunga itu dari Farhan lalu dihidunya. Aina kemudian juga tersenyum lebar. Mereka kemudian menjamu selera di restaurant tepi pantai.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 04, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Pandang PertamaWhere stories live. Discover now