We rennen snel naar beneden en Romy (Lisa's moeder) brengt ons naar de film. 'We hebben nog 5 minuten voor de film begint 'roep ik. Lisa zegt: 'snel wat eten en drinken halen'. Romy zegt 'hier hebben jullie 15 euro voor eten en drinken, ik ga en veel plezier.' 'Ik haal drinken en popcorn haal jij dan de snoep?' vraag ik aan Lisa. 'Oke' zegt Lisa, snel ga ik een grote popcorn halen en 2 middel grote cola en reken af met de 15 euro die we van Romy hadden gekregen. Bij elkaar was het 10 euro. Ik ga snel naar Lisa die zegt dat ze nu voor 4 euro snoep heeft. We gaan snel het snoep afrekenen en we hedden nog 1 minuut voor de film begint. We rennen snel de zaal in en gaan zitten. Dan zien we wie een rij voor ons zit....... ROB! Ik word misselijk en ren naar de wc, opeens hoor ik Lisa. Ik kijk om en zie haar achter me staan. Ze zegt:' Rustig maar, hij heeft ons niet gezien, ik heb geregeld dat we 8 rijen naar voren kunnen dus dan kan hij ons niet zien.' Ik geef haar een knuffel en we gaan weer terug de zaal in. Het is echt eng en ik heb tot nu toe 14 keer gegild en Lisa heeft zo'n 13 keer de slappe lach gehad. Opeens word het beeld zwart en is de film afgelopen. Als we de zaal uitlopen word ik opeens aan mn arm gerukt, ik kijk om en zie Rob. Shit denk ik, hij zegt op een dreigende toon:' je komt nu met mij mee want anders........' Ik kijk hem met bange ogen aan en hij trekt me mee. Lisa roept nog: 'ruk je los en ren naar mijn huis dan kan hij niks.'
Maar Rob trekt me gewoon mee naar huis. Als ik thuis ben weet ik niet wat ik kan verwachten. Eerst geeft mn moeder me een preek dat ik niet zomaar weg mag lopen, ik zeg:' ik mag niks dus dat kun je beter niet nu zeggen want dat weet ik al.' Dat kon ik beter niet zeggen want mn moeder roept boos: 'hou je grote mond dicht!! Ga naar je kamer en kom pas beneden als ik het zeg en je je straf heb gekregen! Papa gaat boven met je praten jonge dame, dit accepteren we niet.' Papa geeft me een tik en trekt me naar boven. Boven aangekomen roept hij: 'je moeder is heel boos dus dat word wel een maand huisarrest of meer. 'Ik kijk bang naar hem en hij zegt: dat is wat je moeder vind maar bij mij gaat het anders. Hij pakt een zweepje en slaat me kei hard. *pets* *pets* *pets* nog een keer *pets* 'auw papa' schreeuw ik mijn vader trekt me aan mijn haren omhoog en duwt me heel hard tegen de muur hij schreeuwt: 'dit gaat nu vaker gebeuren als je niet luistert.' Hij pakt de slang van de stofzuiger en geeft me 8 klappen dan duwt hij me nog 1 keer tegen de muur en gaat dan weg. Daar lig ik dan..... Na 2 uur komt mijn moeder binnen en zegt: 'ik heb Lisa ingelicht dat je 2 weken huisarrest hebt en dat ze dus niks met je kan afspreken. Je mag deze 2 weken alleen je kamer af voor school je ontbijt, lunch en avondeten worden gebracht. Oh ja, de eerste week ben ik niet thuis en is alleen papa er. Vanavond komen er sloten op je deur en op je raam heeft papa geregeld want je bent nu tè ver gegaan. Ik laat je nu alleen en kom zo je eten brengen.'
(pov Lisa)
Ik hang op en denk: shit Emma heeft 2 weken huisarrest. 'Fuck' roep ik kei hard. mijn moeder komt binnen en zegt:' doe rustig meid wat is er?' Ik vertel haar dat Emma 2 weken huisarrest heeft. Ze zegt (heel slim bedacht): 'ga mailen of schrijf elkaar brieven en je ziet haar ook op school dus zo erg is het niet.' ' Je hebt gelijk' zeg ik en wil weer naar boven gaan maar mn moeder zegt:' we gaan vanavond uiteten dus trek wat anders aan en ga nog even aan je huiswerk.' 'Hoe laat gaan we? vraag ik,' ze antwoord: 'over een uur dus schiet op.' Snel ren ik naar boven en maak ik nog snel wiskunde voor morgen en dan ben ik klaar. Na een half uur ben ik klaar en doe snel iets anders aan, daarna doe ik mn make-up op en mn schoenen aan. Als ik klaar ben roept mn moeder dat we gaan en ik ren snel naar beneden. Mn moeder zegt dat ik er leuk uitzie. Ik heb een speciale band met mijn moeder want ik ben enigskind en mijn vader is weggelopen toen hij hoorde dat mijn moeder zwanger was, dus we zijn de hele tijd met zn 2tjes. 'Waar gaan we eigenlijk eten?' 'Bij de pizzeria schat' antwoord mn moeder. We hadden een hele leuke avond en gingen pas om 23.57 slapen.
(pov Emma)
Eigenlijk heb ik nog best wel geluk want ze hebben mn laptop en mobiel niet afgepakt en ik heb de opladers hier liggen dus ik ben best wel blij. mijn moeder klopt aan met het avond eten ik doe open en pak het bord aan, ik zie er ook een ander mannetje naast staan die de sloten op mn deur en raam bevestigd. Ik roep dat t niet hoeft maar de man gaat door. Ik ga ondertussen eten, als de man klaar is gaat hij weer en komt mijn vader boos binnen hij trapt me in mijn maag en ik moet overgeven. Hij lacht en geeft me een bitchclap hij roept: 'volgende week gezellig met zn tweetjes hè. Hahahaha'. 'Ik ga slapen' roep ik naar beneden. Ik denk opeens aan mijn verjaardag die is over 3 weken en 1 dag..........
JE LEEST
wat nu..
De TodoIedereen heeft er wel eens van gehoord. Mensen die thuis worden mishandeld. Een van die mensen is Emma, haar vader mishandeld haar en niemand weet het. Op een gegeven moment gaat het zo ver dat Emma wegloopt en bij haar beste vriendin, Lisa, gaat wo...